July 20, 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

July 20, 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

1 Kitap okudum Adı: "Ailede ve Çocukta Ruh Sag- lığı" Radyo Konuşmaları, Yazarı: H. şü Selçikoğlu. Yayan: Üçgen Yayınları No. 3, listeme adresi: PK. 519 Ankara. Baskı: (Ayyıldız Matbaası Ankara 1963, 120 sayfa 6 lira. Şükrü Selçikoğlu bir eğiitim- cidir. Eğitimin psikolojik cephesi u- zerinde uzmandır. Yıllardır bu konu için emek harcamaktadır. Eğitim Ko- nusunda, çeşitli yayınları vardır. "E- gitim Psikolojisi", "Rehlberlik ve Psi- kolojik Klavuzluk" bu tip kitapların- dandır. Selçikoğlu bu arada Ankara Radyosunun m yayınlanan "Ev Kadınının Saa programında da bir seri Toni yapmış, dinleyici- lerden gelen mektupları cevaplandır- miştir. Yazılı metin dışında yapılan bu konuşmalar dokuz tanedir. Ço- cuk eğitimi ve psikolojisi yapılan bu konuşmalar yankılar doğurmuşsa da, sonra din- leyicilerin ilgisini çekmiştir. programcılarına? bu konuda vaplandırmıştır. vesi gittikçe Böylece ilgi çerçe- genişlemiştir. o Üçgen yayınevi, Ankara Radyosu spikerle- rinden ve "Ev Kadınının Saati" pro- gramım hazırlayan Elife Güftenin da yardımıyle, yazılı olmayan ama ban- da alınmış bulunan bu konuşmaları derlemiş, kitap haline (getirmiştir. Kitabın birinci bölümünde bu dokuz konuşma yer almıştır. Kitabın ikin- ci bölümü ise bir çocuğun, doğu- mundan beş yaşına kadar olan bü- yüme ve gelişme çağını (o psikolojik bakımdan izah etmekte, ve cinsiyet teşekkülünde en devre olan bu yaşlarda ruh sağlığı ve bununla ilgili problemlere dokun- maktadır. Kitabın üçüncü bölümü, Selçükoğlunun radyoda yaptığı nuşmaların yankıları olarak radyo- ya gelen e bir kısmını i- cine almaktadır Sonuç: "Ailede ve Çocukta Ruh Sağlığı" adını taşıyan kitap, anne- ler ve babalar için yardımcı bir ki- taptır. Ana ve babaların çözmekte zorluk çektikleri pek çok cevabını bu kitapta bulmak omüm- kündür. Gerçi kitabın kapağı ve tak- dim tarzı biraz fazlaca soğuk bir ha- va yaratmaktadır ama, aslında ki- tap kolaylıkla ve her ortamdaki o- kur yazarlar tarafından lecek bir şekilde hazırlanmıştır. İş ilme boğularak sıkıcı bir hale ii rilmemistir. o İlhami SOYSA AKiSÇiLER SiZiN iÇiN GÖRDÜLER, DİNLEDİLER, SEÇTİLER Sinema çen birdenbire o arima- -1 u, halkın sinema- bir edilen aylardır. Eylül orta- larına kadar bu böyle devam edecektir. Başkentin bütün si- nemaları, çift film gösrerine yoluna gidiyorlar. rağ- men halkın / ilgisini yorlar. çekemi. Ankara sinemalarında > bu- n, geçen sezonun kötü film leri, temcit pilâvi gibi Anka- ralıların oOönüne ( sürülmekte- dir. Aşağıdaki satırlarda, bu Jilmlerden bazıları hakkında notlar - bulacaksınız. Kahraman Düşman: Geçen sezonun seyredilebilir bir kurdelâsi. Başrol- lerini Van Heflin ve Oharles La- ughton'un paylaştıkları bir harp filmi. 1941 yılında ingiliz gemilerini us- talıkla batıran bir alman gemisi -Atlantis ve onun başarılı kaptanı ile İngiliz Amiralliğinin mücadeleci- Odasından çıkmayan akıllı bir ami- ral -Charles Laughton- ila denizler- de kansız harp peşinde koşan al- man kaptan -Van Heflin- arasında cereyan eden sinir harbi. Tabii, so- nunda zafer Müttefiklerin oluyor ve "Atlantis" bir casusluk mâcerasıyla batırılıyor. Sıcağa tahammül edebilir, ikinci filmdeki Jerry Lewiss'in osaçmasa pan oyununa katlanabilirseniz, salık verilebilir. Küçük Kulübe - Masistin İntikamı: Eskiden bir meşhur yıldız A- va Gardner, vardı. İşte "Küçük Ku- lübe", bu modern venüs ile yakışık- lı, fakat beceriksiz aktör (o Stewlıt Granger'in bir kurdelasıdır. İyi bir film denilebilir. Gidebilirsiniz. "Masistin İntikamı'na gelinece.. Bu tip filmler için artık pek fazla söz söylemeğe lüzum yok Saçmasa- pan olaylarla dolu bir film. Yazık ol- muş Yoko Tani'ye... Zavallı küçük japon dilberi opazu göstermekten başka bir marifeti olmayan Gordon Soott'un yanında harcanıp gitmiş. Kitaplar Gazetecilik Mesleği: Ankara Gaze- teciler Sendikası, bütün üyelerine çok değerli bir kitap hediye etti: "Ga- zetecilik Mesleği"... Gazeteciler Ce- miyeti Yayımlarının ilki olan eser Amerikanın Columbia (o Üniversitesi profesörlerinden John Hoheniberg'- indir. Piliz Ofluoğlu tarafından türk- çeye çevrilmiştir. ön kapağını Sait Madenin, arka kapağını ise A. Ara- dın yaptığı bu 346 sayfalık büyük boy kitaba, Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Burhan Felek bir önsöz yaz- mıştır. Ayrıca kitaba. John Hohen- berg'in kısa bir biyografisi de eklen- miştir. Bugün Basının toplumdaki yeri ve Önemi, tartışılmıyacak kadar Obü- yüktür. Bu yüzden, çağımızda Bası- na "Dördüncü Kuvvet" denildiği ma- lümdur. Gündengüne önemi ve etki- si artan bir kurumun elbette ki so- rumluluğu da görevi oranında arta- caktır. Bu demektir' ki, gazetecilik bugün artık bir heves olanaktan çık- mış, en güç mesleklerden biri olmuş- tur. Bu bakımdan, bir gazetecide üs- tün nitelikler aranmaktadır. Bu mes- leğin önemine ve ciddiyetine inanmış bir kimsenin herşeyden önce kendini mesleğine göre yetiştirmesi gerek- mektedir- Gazetecinin davranışı, bil- gisi, haber almada ve haberi değer- lendirmedeki gücü, Üzerinde önemle durulması gereken hususlardır. Prof. John Hohenberg, nasıl başa- rılı gazeteci olunacağını düşünmüş ve her basın mensubunun okuması gereken "Gazetecilik Mesleği" adlı e- seri meydana getirmiştir. Geniş bir bilgi ve büyük bir emek ürünü olan bu değerli eseri bütün basın mensup- larınm okumasında sayılamıyacak ka- da fayda vardır. AKİS/23