14 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

14 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Tüli'den B: hafta Salı akşamı, Ankara Pa- lasın geniş bahçesi sıkış sıkış bir otobüsü andırmaktaydı. Dışişleri Ba- kanı Feridun Cemal Erkinin A'T.A. a- dıyla bilinen (oAtlantik (o Andlaşması Birliğinin IX. Genel Kurul toplan- tısı münasebetiyle verdiği yemek son derece başarısız, cansız ve miskin ol- du. Bunun başlıca sebebi bir büyük kalabalığın bahçeyi doldurmuş olma- sıydı. Kalabalığın arasında Başkentin- maruf yosmalarından o bazıları dahi göze çarpıyordu. Tabii bunlar davet e- dilmiş değillerdi. Ama öyle kimseler davet edilmişlerdi ki bunlar, kolla- rına yosmaları takıp arz-ı endam et- mekte mahzur görmemişlerdi. Yemek ve bilhassa içki boldu, zen- Dışişleri Bakanı 'Erkinin haberler gindi. Orta yere bir şeref masası ku- rulmuştu. Diğer davetliler küçük ma- salara yerleşip oyemeklerini ( yediler. Ama bir kısım kimseler gene de açık- ta kaldılar ve orkestraya ayrılmış ye- re sığındılar. Yemeğin sonlarına doğru milli kı- yafetlerle bazı halk dansları yapıldı. Ama oynayanlar sadece erkekti. Hal- buki bizim kadınlı erkekli folklor ek ti- lerimiz vardır. Gerçi Feridun Cemal Erkin evli değildir ama bu, bizde ka- dınların halk danslarına katılmadık- ları gibi bir zehabı uyandırmak için bir sebep teşkil etmez. Davetliler arasında iki Başbakan Yardımcısı Turhan Feyzioğlu ve Ha- san Dinçer eşleriyle birlikte, Bakan- Herkes yedi... ve kavga resepsiyonunda şeref masası lardan Bülent Ecevit eşiyle, Bekata, Gökay, Ökten yalnız olarak, Genel Kurmay Başkanı Orgeneral Cevdet Sunay da sivil kıyafetiyle ve misafiri NATO Başkomutanı Orgeneral Lem- nitzer ile göze çarpmaktaydılar. Yaz henüz bitmediğinden erkekler ekseri- yetteydi. ranın mevsimi Ekim başında açılacağa benzemektedir. Gölbaşı yakınında Haymana istika- metine ayrılan yolda bir- müddet gidilince (Avcılar Gazinosu ogörülün mehtap seyretmek üzere otomobilli çıkmadı. AKİS/23