2 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

2 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

RADYO İkinci yeni program "Toplum ve Eği- tim" ismini taşıyor. Rapor bu progra- mı şöyle tanıtıyor: - "Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmeni İş Başında Yetiştirme Bürosu tarafın- dan hazırlanacak olan bu Onbeş Da- kikalık program haftada bir defa ya- yınlanacaktır. Amacı, Milli Eğitim so- rularını Öğretmen, Okul-Aile ve Öğ- renci çevresine yaymak ve bunların çö- züm yollarım göstermektir. rogram dramatize bir biçimde ha- zırlanmaktadır. Zaman zaman, röpor- taj, karşılıklı konuşma, gibi program türleri de kullanılacaktır Bu da radyo için dışardan okunan bir gazeldir. Üçüncü yeni program ise "Ne Mutlu Türküm Diyene". Yine ra- pora baş vuralım. "Türkiyeye ait her çeşit konuda, özellikle banalliğe ve sığ heyecana düş- meden milli duyguları beslemek ama- cım güden bir program. Örneğin, bi- lim, sanat, siyasal ve beşeri bir kahra- manlık olayının kişilerini odramatize bir program içinde dinleyiciye sun- mak." Bu program hakkında yorum yap- mayı yayından sonraya bırakmak ye- rindedir. Dördüncü yeni program An- kara Radyosunun belki de en ilginç yayım olabilir. İsmi "Beş X Beş", Yine rapordan bu program hakkında şun- ları öğreniyoruz: "Bu yetişkinleri genel bilgi sahibi kılmak amacını güden bir programdır. Yarışmacılara Edebiyat - Müzik - Spor AKİS/32 Film ve Aktüaliteden olmak üzere so- rular sorulur. Müzik unsuru ile bir- likte süresi 30 dakikadır. Program dinleyicilerin olayları da- ha yakından islemelerini ve bilgileri- ni tazelemelerini teşvik edecek nitelik- tedir." Bir başka ilginç program da "Din- leyici Soruyor" olabilir. Bu program hakkındaki bilgi de şöyle: "Toplumu çok yakından ilgilendi- ren meselelerin dinleyicilerin sorulan yoluyla yetkililer tarafından açıklan- masını öngören bir program. Bu program için radyo dinleyicile- ri, herhangi bir Bakanlığın faaliyet ko- nusuna giren ve tüm toplumu ilgilen- diren bir mesele üzerinde soru gönder- meye davet edilmektedirler. o Sorular yom ile meselelerden biri tesbit edil- mekte ve soru sahiplerinden bir din- leyici, iki gazeteci ve ilgili Bakanlığın bir yetkilisi mikrofon çevresinde top- lanmaktadırlar. Dinleyici, . sorusunu Bakanlığın yetkilisine mikrofon basın- da bizzat sormaktadır. Biri muhalif, diğeri muvafık basım temsil eden iki gazetecinin de bu konuda yetkiliye iki soru sormak hakkı vardır. Bir bakıma Radyonun serbest kür- süsü sayılabilecek bu program, toplu- mu yakından ilgilendiren meselelerin, polemiklerden kurtulup nulara tabiatıyla yer verilmeyecektir." "Yankı" da altıncı yeni program. Bu program hakkında idareciler şun- ları söylüyorlar: "Sesli bir dergi olarak geçen blı ayın sanat, kültür ve radyo ile ilgili olayları yansıtan bir program. 60 da- kika süreli bu program her ayın birin- ci pazartesi günü yayınlanacak ve çe- şitli program türlerinden kurulu bö- lümleri obulunacaktır. Bu bölümler şunlardır: a) Geçen ayın kronolojisi, b) Tiyat- ro-Kulis, c) Edebiyat, d) Resim, c) Kültür olayları, 9 Röportajlar, g) An- ket, h) Dinleyici köşesi, i) Bizi din- ler misiniz, j) Sinema, k) ii ) Şir, m) Tenkit- NAS. tartışmı Programlardan biri de spora ayrıl- mış bulunuyor: "Ankara Radyosu bu dönemde spor olaylarım haberlerin dışında sesli iz- lenimler olarak da vermeyi düşünmek- tedir. Haftada bir gün, pazar günü yayınlanacak olan yarım saatlik bu programda o hafta içinde ve hafta so- nunda sporun her branşındaki olayla- rın mahallinde banda tesbit edilen il- ginç yönleri yer alacaktır. Böyle bir programın sporun yalnız futbol oldu- gu anlamını ortadan kaldıracağı ve radyonun, sporun diğer branşlarına gerekil ilgiyi gösterme görevini ta- mamlayacağı düşünülmektedir. programın tam bir surette ba- şarıya ulaşabilmesi için başlıca spor o- laylarının yer aldığı İstanbul ve İz- mir Radyolarının Ankara Radyosuna yardımcı olması gerekmektedir." "Bir Zamanlar" ismini taşıyan bir başka program için verilen bilgi ise Söyle: "Çeşitli renkli ve ilginç konularda dün ile bugünü karşılaştıran bir prog- ram. Bu, konuşmacı ile konuk arasın- da daha çok esprili bir hava içinde kı- sa cümleli akıcı bir dialog düzeni için- de sürüp gidecek bir sohbet, röportaj- dır. Programa girecek konulardan ba- zdan: Konservatuar - Futbol - Sine- ma - Tiyatro - Havacılık - Gazeteci- lik -Tiyatro." Bunlardan başka "Olayların Ardın- dan" ve "Size Bir Mektup Var" isimli programlar da haftalık haberlerin, ve 5 Yıllık Plânın özetini dinleyiciye ver- meye çalışacak. Ama bu arada nedense bir mecbu- riyet rapora dahil edilmemiştir. Ankara Radyosu Atatürk ile ii ramlar arasında bulunuyor