30 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

30 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Tüli'den haberler (Gecen haftanın başlarında Ankara yeni bir tiyatroya kavuştu. Barı- kan Otelinin karşısındaki Ihlamur s0- kağında, bir büyük apartımanın alt katında “Ankara Sanat Topluluğu” - AST - ismiyle açılan bu yeni sahnede, Arenacılardan ayrılan kalabalık bir grupu, bu yıl alkışlamak fırsatını bu- . Jacağız. Salı akşamı bu sahnede Samuel Betkett'in “Godot'yu (Beklerken”ini mi eşi Habibe Düzgören de bermütad, ya- kın arkadaşlarıyla birlikte gelmişlerdi. Baytilken ailesi Ise en ön sırada olduk- ları için, pek yakın olan sahnenin toz ve soğuğuna biraz katl kaldılar. * (Gecen hafta Cuma akşamı Bulvar Ankaranın seçkin kimse- den Yavuz Biyıktay ile Sanayi Bakanı Fethi hasmı olmakla Meş- hur, Sanayi Bakanlığı 'Teftiş Heyeti Başkanı Naci Gürolun Kızı Meral Gü- rol nişanlandılar. Yüzükleri İsmet İnö- nü taktı. Mevhibe İnönü, o gün rahat- $ız olduğu için, nişana (gelememişti. Dâvetliler arasında Şefik İnan ve 73- Tİf eşi Handan İnan, Baha Arıkan, Personel Dairesi Başkanı Hasan Şük- rü Adal, Milli Eğitim Bakanlığı Mss- leki ve Teknik Öğretim Müsteşarı Ni- Saydam, Biyıktay pek sade ve zarif bir kayın- AKİS/M4 valdeydi. Pek kıymetli oğluna niheyet istediği gibi bir eş bulduğu için de âla- bildiğine memnun görünüyordu. Ba- yan Gürol keza zarif ve genç bir kayın- valdeydi ve sık sık dansediyordu. Me- ral Gürol, sarı yaldızlı pembe bej el- bisesi ile çok güzeldi. * atan gazetesi yazı işleri müdürü Ergin İnançın bir oğlu oldu. Birgül İnanç, küçük Kadriyi şimdiden çok se- oluşu idi. Halbuki - nedense! - pek gel- mezlerdi. Faize Özbolhan, devamlı müşterisi Yaşar Dozkurt ile beraber gelmişti. iler ikisi de siyahlar giymişlerdi. Faizenın- ki kolsuz, işlemeli, bebe yakalı bir si- yah yünlüydü. Sabiha Keyn, sade bir elbise giymişti ve epeyce arkalarda 0- turuyordu. Ankaranın çok genç terzi- lerinden Leylâ Berki annesi ile gelmiş- ti. Leylânın üzerinde, kendi eseri, çok şık bir kırmızı tayyör vardı. Bu, huki- Hayırlı uğurlu olsun viyor. Ergin ise, “erkek adamın erkek çocuğu olur” diye böbürleniyor. * (Gecen hafta Cuma günü Ankara Pu- lasta Vedia Aksoyun defilesi' vardı. Bu sefer de Ankaranın bütün şık ha- nımları salonu doldurmuşlardı. Son zamanlarda sıklaşan bu defilelerde ha- nımlar âdeta şıklık ve Zerafette man- kenlerle yarış ediyorlar. Defilenin en enteresan tarafı Ankaranın hemen bütün tanınmış terzilerinin de orada katen sanatının ehli des filesi ne zaman olacak diye de beklen mektedir. Helen Örs, nefti bir elbise gi) miş ve mutadı üzere, saçlarını tepesın- de toplamış arkadaşı Hümeyra Yalt- kaya ile gelmişti. Bayan Yaltkaya si yahlarla pek süzgün görünüyordu. 8u renk kendisine çok yakışıyor ama, bi- raz da solgun gösteriyor. Fajzenin mankenlerinden Selda Minkari, Sevim Silâhtaroğlu ile geride oturuyorlardı. İstiklâl Paksüt nefis biz siyah astragan manto giymişti. Fec-