24 Nisan 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

24 Nisan 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

(Sulh Ceza Yargıçlığı eliyle aldığımız tekziptir) İftiraedenler — Türkiye'de inandığı fikirlerin ar- kasından yılmadan giden Politikacıların çok hazin bir kaderi vardır. Siyasi muarızları, fikren alt edemedikleri- ni, türlü iftiralarla zedelemek; namuslu Politikacıyı bu suretle efkârı umumiye önünde küçük düşürmek ister- ler. Bu iftira ve şantajlar, bazı çevreler için bitmez tü- kenmez malzemelerdir. Benim hakkımda'da yapılan iftiraya ve şantaja, AKİS Dergisinin vasıta olması son derece esef vericidir. Hakkımda verdiğiniz haber tamamen hilafı (hakikattir. Sallanarak A.P. Genel Merkezinden çıktığım, bazı gençler tarafından itilip kakıldığım, hırpalandığım, bir gence gayri tabii teklifte bulunduğum, çok hayasızca, maksadı mahsusla uydurulmuş yalanlardır. Hâdiseyi kısaca anlatayım: A.P. Genel Merkezinden pardisomu giyerek çıkarken, kapı kenarında duran bir meşin ceketli gence pardisom ve kolum tesadüfen çarp- mıştır. Malüm bir gazeteye mensup olduğunu, hususi bir Dünyadan Fransa Fransız Devlet Başkanı General de Gaulle ün geçen haftanın sonlarında kimsenin haberi olmadan geçirdiği prostad ameliyatı, sonradan açıklanınca, bütün Fransada büyük bir heyecan uyandırdı. Açıklamada bil- dirildiğine göre, bir saat 40 dakika süren, bu ameliyattan sonra. Generalin durumu "memnuniyet verici" dir. Bu- nunla beraber, olay, V. Cumhuriyetin bütün temeli olan kuwetli tek adam ilkesinin tehlikelerini bütün fransızla- ra açıkça göstermiş olduğu için, yarattığı heyecan hala devam etmektedir. Gerçekten, bugün De Gaulle sahne- den çekilirse yerini kimin alabileceği konusunda kimse- nin en ufak fikri yoktur. Siniye — Geçen hafta Hama Suriyenin şehrinde maksatla orada bulunduğunu tahmin ettiğim (omezkür şahıs, sinemanın dağıldığını ve kalabalığın fazla olduğu- nu fırsat bilerek, tasarladığı şantajını tahakkuk ettirmek istemiştir ve fakat muvaffak olamamıştır. Etem Kılınçoğlunu tanıyanlar, onun ahlâk ve karakte- rini çok İyi bilmektedirler. Hamdolsun yüzüm ak, alnım açıktır. Hayatımın her safhasının hesabını vermeğe ama- deyim. Ortalıkta görünmiyecek bir hale, saklanacak bir duruma hiçbir zaman düşmedim. Olaydan sonra bir kaç gün ortada görünmediğim de yalandır. Sabahleyin beni Mecliste, öğleden sonrada stadyum'da ve tekrar Mecliste görmeyen yoktur. Hangi Milletvekili ve gazetecinin hâdiseyi tahrif et- tiğini, maksatlarının ne olduğunu, kimlerin teşvik ve tah- rikleri olduğunu gayet iyi biliyorum. Ayıptır! o Haysiyetli insanlara çamur atmayınız. İ. Etem KILIÇOĞLU A. P. Giresun Milletvekili Akisler vukubulan Nasır taraftarı bir ayaklanmanın etki ve tep- kileri hâlâ devam ediyor. Suriyedeki Baasçı (o yönetimin kuvvetli adamı General Ai-Hafizın açıkladığına (o göre, ayaklanmadan sonra konulan sokağa çıkma yasağı kal- dırılınca Hamadski Nasır taraflıları tekrar Milli Muha- fiz teşkilâtı mensuplarına saldırmışlar ve korkunç bir katliâma yol açmışlardır. Bu olay, Orta Doğuda nasıra kuvvetlerle baasçılar arasındaki çekişmenin daha kapanmamış olduğunu o ye- niden bütün açıklığıyla ortaya koymuş bulunuyor. Bu iki akım arasındaki çekişme şu, ya da bu şekilde giderilme- dikçe, öyle anlaşılıyor ki güneydeki komşularımız özle- dikleri birlik ve beraberliğe (o kavuşamayacaklar. AKİS/5