15 Mayıs 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 38

15 Mayıs 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 38

TÜLİDEN HABERLER resinden bu yana hemen hemen ilk toplantıları oldu. Misafirler arasında yeni Başkan Dr. Fikret Pamir ve iyi- ce sarıya boyanmış saçları kendisine çok yakışmış olan eşi Bayan Pamir, Kızılay Genel Müdürü Muzaffer A- kın, eşi Hatice Akın ve kızları Işık, Nusret Fişek ve eşi Perihan Fişek, Adnan Öztrak, Nermin Arpacıoğlu, Dr. Osman Koçtürk ve eşi, Mr. Hay- mer, Muslih Ferit Fer bulunuyorlar- dı. ygöftanın başındaki Pazar (günü, Anneler Günü münasebetiyle bir- çok dernek faaliyet halindeydi. Bun- ların başında oAnneler Derneği gel- mektedir. Anneler Demeği, geçen yıl- dan beri gelenek haline getirdiği bir kararla, her yıl iki çiftin evlenmesine maddi yardımda bulunmaktadır. Bu yıl da iki çift evlendirildi ve Pazar günü nikâhları kıyıldı. Nikâhı, Bele- diye Başkanı Halil Sezai Erkut, yeni görevine başlıyalıberi ilk defa olarak, bizzat kıydı. Gençlere saadetler dile- yen Erkut, onları öptü. Eşi Bayan Erkut da her iki geline birer güzel altın bilezik taktı. Bu o çeyizlerin (o hazırlanmasında Dernek, halktan çok yardım görmüş- tür. Dernek idarecilerinin çalışmala- rına halk da elinden geldiği kadar katılmıştır. Meselâ, terzi Şükriye Ak- han ve Kübra Dikilitaş, Dernek Baş- kanının evinde, elbiseleri diktiler. Anneler Derneği, (o Anneler Günü münasebetiyle Zübeyde Hanım heyke- line bir çelenk koydu ve Bulvar Palas- ta yaptığı bir törenle Yılın Annesi se- çimini yaptı. (o Yılın Annesi olarak, Türkiyede, Lâmia Fenmen seçildi. La- mia Fenmen cidden olgun, çalışkan, Batı kültürüne sahip, sosyal faaliyet- leriyle tanınmış bir kadın. li beş evlât yetiştirmesi ile de Yılın Annesi olmıya hak kazanmış bulun- maktadır. Dernek, kocasının ölümün- den sonra gösterdiği (ometanet, sabır ve görevlerine (odevam hususundaki gayretlerinden dolayı (o Bayan Ken- dedy'yi, ikinci olarak (Yılın Annesi seçmiştir. Hazırlanan, üzeri yazılı gü- müş ika kupadan biri Dernek tarafın- dan bu törende Lâmia Fenmene biz- zat verilmiş, Mrs. -kendisine iletilmek üzere- Amerikan Büyük Elçiliğine teslim edilmiştir. Gesen haftanın sonunda, Cumartesi sabahı, Yenişehirde Alinazmi pasa- AKİS/34 jına girenler, Muammer mağazasının önünde kuyruk halinde gençkız ve ka- dın kalabalığını görünce merakla du- raladılar. Zahmetle içeri girdiklerin- de durum anlaşıldı: Helena Rubins- tein müstahzarlarının reklâmını yap- mak üzere genç bir asistan hanım, bir müşteriye makyaj yapıyor ve sey- redenlere izahat veriyordu. Herhalde hiç bir konferansçıyı hanımlar bu ka- dar dikkatle izlememişlerdir. Özdemir Nutkunun çoktandır bekle- nen, "Epik Tiyatro" -projeksiyon ve müzikle izahlı- konulu konferan- sını nihayet Sanatsevenler Kulübün- de dinlemek kaabil oldu. Dinleyicilerin çoğunluğunu gençler teşkil ediyordu. Bol bol Brecht'i dinlemek (imkânını buldular. Metin And ve Devlet Ti- yatrosu sanatçıları da salondaydılar. Sevgi Nutku, siyah üzerine kırmızı güllü etek, beyaz bluz ve yeni saç tu- valetiyle çok sevimliydi. o Kocasının konferansını o heyecanla (takip etti. Brecht'i çok seven ve çok iyi tanıyan Nutku, biraz fazla akademik bir ko- nuşma yaptı galiba. Bazı gençler, konferansı dikkatle takip ettikleri halde, kendilerine muğlâk gelen hu- susları Özdemirce" diye vasıflandır- dılar. Konservatuvar öğretmenlerinden Mu- azzez Gökmenin talebeleri (geçen hafta içinde Sanatsevenler Kulübün- de, müzikseverlere güzel bir gece ge- çirttiler. Piyanoda Guilo Lorandi, şan öğrencilerine eşlik etti. Zengin bir programla dinleyicileri güzel sesleriy- le saranlar arasında Güler Keskinka- ya Nurdan Özar, bas Ümit Yüksel Toksöz haklı olarak alkış topladı- lar. İlk defa sahneye çıkan mimar Gülçin Yarkın - Gökmenin özel öğ- rencisi - da hiç fena değildi. Tüliz E- yüboğlunun sesi biraz caz müziğine kaçıyordu. Muazzez Gökmen, kendi- ni mesleğine ve öğrencilerine adamış bir sanatkâr. (o Dinleyiciler arasında, oturduğu yerden, öğrencilerini takip ediyordu. Çok heyecanlıydı. (AKİS — 942)