19 Haziran 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

19 Haziran 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

Pek fazla kalabalık olmayan toplan- tıda epeyce neşeli vakit geçirilmesin- de herhalde evsahibi durumunda olan Dr. Sami Ulus ve eşinin büyük rolü oldu. Bir ara, Dr. Ulusun bir sürprizi olduğu söylendi. Ortaya sekiz iskemle dizildi. Birçokları bir fasıl heyeti ge- leceğini zannettiler, fakat bu sürpriz tamamen Doktorun ihtisası ile ilgili idi; Ortaya Sekiz çift çağrıldı ve is- kemlelere beyler oturtuldu, hanımların da ellerine içleri fruko dolu birer bi- beron, ardından da mama verildi Kim daha evvel biberonunu bitirirse mü- sabakayı kazanmış, olacaktı. Sekiz ko- ca bebeğin emzik emmesi cidden gö- rülmeye değerdi!.. Her toplantıdan sonra olduğu gibi reyyada tamamladılar. Bunlar arasın- da gecenin en neşeli gruplarından bi- ri olan Erol ve Hümeyra Yaltkaya, Mithat ve Neyran çifti, yüksek mü. hendis Nadir Uluç ve eşi Afife Ulaç grupu da vardı. Yine Golf Kır Çarşamba günü. Hayvanları Koruma Derneği yara- rına bir briç günü toplantısı yapıldı. Toplantıya 35-40 kişi katıldı. Burada a göze çarpan, İnci Özcivelek ve arkadaşlarıyla. Ayla King ve grupu OE- mel Göksel ve âmerikalı ahbapları- nın masasıydı. Geçen hafta. Amerikan Subay Kulü- bünde General Gibson'un bir kok- teyli vardı. Dâtetliler arasında pek çok general ve albay göze çarpıyordu. Bilhassa havacılar çoğunluğu teşkil e- diyorlardı. Ayrıca Nail ve Lüsyen A- vunduk, dostları Nezih Rona ve eşi Güzin Rona ile gelmişlerdi. Bayan A- vunduk sarı keten takımlarını giy- mişti. Ulaştırma Bakanlığı Müsteşarı Sabahatin Baydur ve siyahlı pembeli bir elbise ve ceket giymiş olan eşi zg davetliler arasındaydılar. Bayan Rea- danın giydiği yeşiller (o kendisine pek yakişmiştı. nPAA havayolları omüdürü Mr. Pedersen ve eşi de misafirler a. rasındaydılar. Geçen haftanın ortasında Çarşamba günü, Erenköy Lisesini Bitirenler Derneği yıllık son yemekli toplantı- sını mütadı veçhile, o Çiftlikte yap- tı. Fakat bu yıl hava müsait olma- dığı için, içeride hazırlanmış olan u- zun masada oturuldu, Bu yüzden de geçmiş yıllara nisbeten iştirak az oldu. Ancak yirmiiki kişi kadar toplanabil- di. Oysa, her yıl bu rakam rahat- ça 55-60'i bulurdu. Gene her zamanki gibi, arkadaşlar hep yanyana oturdu- lar. Masanın bir tarafı sessiz sessiz sohbet, ederken, öbür uçtan sık sık kahkahalar yükseliyordu; Bir taraf- ta Hürriyet Sırmaçek, Perihan Fişek, Melâhat Ruacan ve arkadaşları, onla- rın yanında en genç üye sarışın gü- zel Sumru. öbür köşede Necla Sarı, Rezin Gündoğdu. Sitare Şimşek, Gül- bin Bayülken, Sevda Tagay, Habibe Düzgören, İnci İlkray ve Rukiye Pay- koç vardı. Çiftlikten dönüşte, yıllık kongreyi yapmak üzere Kızılay Genel Merkezi, konferans salonuna gidilecek- ti, fakat ekseriyet olmadığı için gele- cek halta gidilmesine karar verildi. Emekli General Muhittin Önürün kı- zı Sumru Önür, bu hafta Cuma gü- nü, Gülhane Hastahanesi Hariciye Başasistanı Dr. niyor. o Basit bir apandisit ameliyatı bazen böyle mesut sonuçlar veriyor. Bu evlenme âile geleneğine uyarak Sumru Önürün üçüncü evlenmesi o- lacak. Orta Doğu Amme Enstitüsü Kütüp- hane Memuru Nuran İltalun on senelik hizmetten sonra işten ayrıl- ması sebebiyle geçen hafta içinde Enstitü de bir kokteyl verildi. Enstitü Genel Müdür Muavini İhsan Kunt- bay tarafından oyapılan veciz, ko- nuşmadan sonra hazırlanan küçük bir Nuran İltuşa verildi. gümüş kupa, Doğan Sindelle evle- TÜLİDEN HABERLER Kokteylde oOEnstitü (mensuplarından başka Yavuz Abadan. Şeref Gözübü- yük ve eşi, Reşat Aktan ve Emine Ak- tan, yakında (evlenecek olan Tahir Âktan varlardı. Geçen haftanın sonunda, Los Ange- leş'in tanınmış liselerinden Poly- technic lisesinde diploma töreni ya- pıldı. o Geniş bahçenin ortasında iç bayrak dalgalanıyordu. Biri amerikan, biri danimarka biri de türk bayrağı idi. Çünkü, bu yıl liseden mezun olan- lar arasında bir danimarkalı ile bir de türk kızı vardı. Türk öğrenci, halen University of Southern California'da ziyaretçi kalb profesörü olarak vazife görmekte olan Dr. 2 Fatmagül Vuraldı. yıl önce bu okulda açılan yarışma im- tihanını kazanmış ve kendisine 10 bin. liralık bir burs verilmişti. Fatmagül Vurala, notlarının üstün- lüğünden ötürü, ayrıca şeref mükâ- fatı verilmiştir. Fatmagül Vural ile anne ve babası, yakında, Ankaraya müteveccihen yola çıkacaklardır. o Nilüfer Sağtür, Mill Eğitim Bakan- lığı Halk Eğitimi uzmanlarından bir amerikalı ile beraber, yeni halk okuma odaları açmak üzere, Düzceye gidiyormuş. * Ankara CHP. İl Kongresinde yapı- imlerin sonucu alındı. Sos- yal faaliyetlerin her kolunda başarılı çalışmaları ile ün salmış olan Nimet Ardıç, Kadın Kotu temsilcisi seçildi. AKİS/29