17 Temmuz 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

17 Temmuz 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

sındaki çatışma sebep Ve imkânlarını kökünden kaldıracak esaslı kararlar alip uygulamakta büytük bir beceriksiz- lk gösterilmektedir, Ada türkleri ve Ankara nükümeti şimdiye kadar her fırsatta Birleşmiş Milletler yetkilileri- nin dikkatini bu husus Üzerine çekmiş- lerdir, fakat her seferinde bir anla- yışsızlık duvarıyla karşılaşılmıştır, Minareyi çalan, Kibris rumlarının Adadaki Anayasa mahkemesiyle türk yargı organları ni kaldırmayı denemeleri, Kıbrıs an“ laşmazlığını bu hafta içinde hiç şüp- hesiz yeni bir buhran devresine daha sokmuştur, Bu buhranlı devre anlaş- mazlığı nerelere kadar götürecektir, bunu şimdiden kesin olarak kestirme- ye imkân yoktur, Fakat eğer Ada rum- 'arı ve Yunan hükümeti bu davranış- larını devam ettirecek olurlarsa, Ak- denizin doğusunda hiç de hoş olmayan bir takım yeni gelişmeler beklemek ge- rekir, İşin fenası, bu hafta içinde Yuna- nistandan alınan haberler de hiç ümit verici türden değildir, Papâandreunun ölçüsüz davranışları yüzünden Yuna- nistanda beliren iç buhran hergün bi- raz daha genişlemekte, hükümetin du- tumu hergün biraz daha sayıflamak- tadır. Bu hafta başında Selânikte Pa- HEPIMIZİN EL KİTABI islami Bilgiler |; Ansiklopedisi h #slâmiyetle ügili bütün konuları) bir araya toplayan kitap — ÇIKTI — Lüks ciltli, kuşe gömlekli : | 12,59 TL, * HİZMET KİTAPLARI tabla Und: 64, İstanbul Ödemeli gönderilir. (AKİS — 1063) PE TN Üz pandreuya karşı bir suikast hazırlığı haberleri çıkmış ve bu haberler bütün Yunanistanda (endişe uyandırmıştır, Selânikte yayınlanan hükümet, taraflı- sı Selânik gazetesinin büylük başlıklar la verdiği bir habere göre, Pire gümrü- dünde ,Yunanistana Papandreuyu öl- dürmek amacıyla getirtilen bir dürbün- iü tüfek ele geçirilmiştir Gene aynı gazetenin yazdığına göre, yetkililer büyük bir gizlilik içinde yürütülen bir soruşturma açmışlardır Ve tevkif edi- lenlerin sayısı daha soruşturmanın bi- rinel gününde epeyce kabarmıştır. Tev- k1£ edilenlerin hemen hepsi, aşırı sağol çevrelere mensuptur, Papandreüyu öldürmek amacını gü- den bir komplonun meydana çıkarıldığı yolundaki basın haberleri karşisında resmi çevreler hiçbir yorumda bülun- mamaktadırlar, Bununla beraber, bu haberlerin yayılması, hükümet 'men- suplarını pek şaşırtmıştır, Bir Bakan, kendisiyle görüşen basin mensupla- rına haberi döğrülar va pek çok sâyi- da sağcının tevkif edildiğin! söylerken, bir diğeri de böyle birşeyden baberdar olmadığını leri sürmektedir Gerçek ne olursa olsun, Yunanistanda şu &1- rada durum hiç de iç açıcı değildir. Papandreu hükümeti, halk arasındaki fUbarını her geçen gün biraz daha kaybetmektedir. Papandreunurn yavaş yavaş itibar kaybetmeğe başladığını gösteren en ö- nemli belirti, 5 Temmuz Pazar günü yapılan belediye seçimlerinin sonucu- dur, Bilindiği gibi, ihtivar Başbaka- nın partisi bu seçimlerden en zarar- hı çıkan partidir ve oyların büyük ço- gunluğunu toplayanlar, solcular ol- müuştur, Aynı şekilde, Karsmanlisin partisi muhafazakâr ERE de bazı ka- zançlar sağlamasını becermiştir. Ge- nel seçimler sirasında Kendisini des- tekleyen kitlenin şimdi yavaş yavaş 0- şırı sola Kaymakta olduğunu gö'en Papandreu için, eğer işbaşında kalmak istiyorsa, bu aşırı solla işbirliğine kay- maktan başka çare yoktur Nitekim A- tinada çıkan Kathimerini gazetesi de bu nokta Üzerinde önemle durmakta, Yunanistanda bir Merkaz-So) Işbirli- ginin ufukta göründüğünü yazarak teh- Uke canlarını çalmaktadır, Papandreunun solcularla yapacağı bir işbirliği, Merkez Partileri Birliğini büyük bir buhran içine atacaktır. Bi- indiği gibi, Papandreunun başkanlı- gındaki bu birlik, eğilimleri ilberalizm ile sosyalizm arasında değişen sekiz kü çük partinin kaynaşmasından meydana gelmiştir. Şimdi Başbakanın solcular- (KIBRIS OLAYLARI la yapacağı bir işbirliği, birlik içindeki © ılımlı partileri kuşkuya düşürecek, on- lar, Papandreuya karşı baş kaldıtma- ya yöneltecektir, Papandreu da bu teh- likenin farkında olmalı Ki, şu günler- de bütün gücünü, parti rad birli ği korumaya harcamaktadır. : GIRGIRL eş ZEVKTİR. YORMAZ VE TOZ KALDIRMAZ ıp» (AKİS — 1084) AKİS/İ5