18 Aralık 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

18 Aralık 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

AKİS Ele verir talkını Önce vekillerini göndermeğe başladı. Arkasından kızını ve damadını yolladı. Sonra on- ları davet etti. Nihayet kendi- sine Kırım'da bir köşk ayırttı. Bir Türk - Rus kültür ea ması imzalanmasına büyük çaba gösterdi. Şimdi, haftalar- dır küçük oğlu Erdal İnönü Rusya'da.. Nedir RBuyağa karşı böy- lesine bağlılık vs İlgi? Orta' nın solunu mutlaka Rusya'- dan mı talim etmek lâzım? İktidar gitti, fakat hâlâ doya- madılar. Rusya ile haşır neşir olmak için hiçbir fırsatı ka- çırmıyorlar. (Son Havadis, 11 Aralık 1965) ANKARA — Rus hüküme- tinin davetlisi olan spor heye- timiz, spor işlerini tenvir e- den Devlet Bakanı Kâmil O- cak'ın başkanlığında dün Mos- kova'ya gitmiştir. Beden Terbiyesi Genel Mü- dürü Nuri Gücüyener, Tesis- ler Dairesinden Orhan Bilgin'- in de bulunduğu heyet Mosko- va ve diğer şehirlerinde 10 gün tetkiklerde bulunacaklar ve bazı tesislerin plânlarını getireceklerdir. (Son Havadis, 12 Aralık 1965) değiştirilmesi için baskı yaptığı yo- lundaki haber, bu husustaki tezgâh lamanın işareti sayılmaktadır. Bu haberi yayanlar, Mehmet Turgutun son günlerdeki neşeli haline işaret etmektedirler. Gerçekten, Hariciye Köşkünde yapılan toplantıdan son- ra Mehmet Turgutun yüzü gülmeğe başlamış, bazı genel müdürlerin ya- tırımları eksik gerçekleştirerek ba- şarısızlığa uğradıkları yolunda de- meçler vermeye koyulmuştur. Tur- gut, "İstifa edecek misiniz?" soru- suna da: — Gülerim! diye cevap ver- miştir. Fakat Turgutun bu memnuniye- tine rağmen, Demirelin, bilinen ÜS- lubuyla hareket edeceği ve "toptan tâyinler" yerine kademeli usülü iz- 18 Aralık 1965 leyeceği sanılmaktadır. Affi, Tâyin- leri ve Kıbrıs Meselesini mail ko- nulardaki ayıbını gizlemek için kul- lanan Demirelin bu konularda Büt- çe sonuna kadar gecikmesi bir sürp- riz olmıyacaktır. Çünkü Demirelin kafasındaki en büyük problem, yıp- ranmadan Bütçeyi geçirebilmektir. Kudreti Meclisteki bazı tartışma- larda belli olan kadrosuyla Demirel -Hükümeti, Muhalefetin sorularına -bu sorular herhalde, Demirelin kendi kendine sordukları gibi, sade suya tirit cinsinden olmıyacaktır- nasıl cevap verebilecektir? Bu, me- rakla beklenen bir husustur. Yalnız, Demirelin önünde bir problem daha vardır: Artık bazı mensupları odayanamıyarak kişne- meğe başlıyan Teşkilâtın -Genel Merkezde Mevlüt adında bir AP'li, Demirelin suratına karşı kişnemiş- tir- kabaran arzularını tatmin et- mek... Bu yüzden, 18 Aralıkta top- lanacak olan AP Temsilciler Mecli- sine Demirelin, dağarcığında cazip ve lâtif birkaç icraat örneğiyle çık- ması gerekmektedir. Emniyet Ge- nel Müdürünün değiştirilmiş olma- sı, Demirelin elinde. Teşkilâta suna- cağı bir başarıdır. Ama buna bir-iki tane daha eklemek gereklidir. Bütün bunlar, artık tamamen beliren bir icraat, bir şahsiyet ve bir devlet idaresi üslübunu meyda- na getirmektedir. YURTTA OLUP BİTENLER C.H.P. Sağduyunun zaferi Haftanın başında Pazartesi günü, CHP'nin bir yetkilisi, Genel Mer- kezin üzün koridora açılan odala- rından birinde, partililere şöyle de- di: "— Bu bir krizdi. Biliyorduk ki, seçimlerden sonra beliren endişe bulutları,' meseleler bütün açıklığıy- la ortaya konulduğunda dağılmağa başlayacaktır. Nitekim, düşündüğü- müz gibi oldu. Meclis Grubu üyele- rinin de büyük bir çoğunluğu, prog- ramımızın ve ilkelerimizin sadık savunucusu olduklarım ortaya koy- dular. Şimdi, önümüzde dört yıllık çetin bir muhalefet dönemi başlı- yor. CHP, bu dönemi başarı ile ka- payacak ilerici kadroya sahiptir." Gerçekten de, seçimi kaybetme- nin günâhını Ortanın Solu sloganı- na yükleyenlerin parti içinde sebep oldukları huzursuzluk bulutları ya- vaş yavaş dağılmağa ve yerini cid- di, enerjik çalışmalara bırakmağa başlamıştır. Bunda, geçtiğimiz ayın son' günlerinde toplanan Parti Mec- lisindeOrtanın Solu sloganı üzerin- de cereyan eden görüşmelerin bü- yük rolü olmuştur. Merkez Yöne- tim Kuruluna inançlı partililerin seçilmesi ve Genel Sekreter Yardım cılıklarına özlenen iki ismin -İlhamı Kemal Satır - İlhami Sancar Depar hazırlığı