19 Mart 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

19 Mart 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

TÜLİDEN HABERLER teleniyor. Basın Balosu, belli olma- yan bir tarihe bırakıldı. Başkent sosyetesinin O elbirliğiyle (| çalıştığı Çocuk Bakımı Derneğinin balosu da 29 Nisana aktarıldı. Bu balo İ- ran Elçiliğinde yapılacaktı. Sosyete hanımları, sefireler her hafta top- lanıp çalışıyorlar, fakat bu gidişle defile hazırlıklarına öncelik verile- ceğe benzer. Nezahat Başyazgan, bu yılki Vakko defilesinin dernek ya- ralına yapılmasını sağladıktan son- ra hanımlar kolları sıvayıp defile bileti satmağa koyuldular. Bu yıl derneğin maşallahı var. İdil Biretin o akşam, vereceği konser de Çocuk Derneği yararına olacak. Bu çalışmalar sonunda elde edile- cek gelirden bakıma muhtaç çocuk- lar faydalanacağı için verenler de memnun, alanlar da... İşin lâfıyla geçinenler paristen gelen bir haber, OECD müdürlerinden Necat Erderin "Kalkınmanın politik yönleri" adlı bir konferans verdiğini bildiriyor. Necat Erder, yurt dışına ihraç etti- gimiz eski Plancılardan. Memleket- ten ayrıldı ama, fırsat düştükçe ko- nuşmaktan, kalkınmanın politika- sından bahsetmekten de geri kal- mıyor. Şu Plânlama Teşkilâtının ka- deri de bu olsa gerek. Bütün Plân- cılar bir müddet sonra teşkilâtın dışında kalıyor, konuşmaktan baş- ka bir şey yapmıyorlar. Şinasi O- relelen bu yana kaç kişi değişti, de- gil mi? Plânlamanın bütün müste- (AKİS - 72) 30 pi önce plân fikrine ei eket omeselelerini plânlı şekilde çözmenin yollarını öğreni- yorlar, ama bunları yürütmeğe ö- mürleri yetiniyor. Plânlama Teşki- lâtı kurulalı beş yıl oldu, her yıl bir müsteşar değiştirdi. Defileler de değişti Sevim Baban Paristen döndü, he- men defile hazırlıklarına başla- dı. Nisanın ikinci haftasında İstan- bul, İzmir, Adana, Ankara defilele- ri yapılacak. Bu defilelerde dünya- nın en güzel kızları, daha doğrusu dünya güzellik kraliçeleri Paris mo- dellerini gösterecekler. Yerli man- kenlerin pabucu dama atılıyor ar- tık. Tülin Okana, Deniz Adanalıya, mankenlikle aktrisliği birarada yü- rüten Ayten Kaçmaza bir şey söyle- nemez ama, mankenlik kolay iş de- gil Bunu son defileler de gösterdi. Meşhurlara elbise giydirmekle mo- deller değerlenmiyor. Peyman Son- garın defilesine gidenler sadece Ze- ki Mürenin kırıtmasını anlatıyor- lar, elbiseleri değil!.. Berberden al haberi! Sosyete haberlerini almak için en sağlam kaynak, berberler. İs- tanbulda Demirde, Ankarada Zeki- de ve İsmailde konuşulmayan şey yok. Berberler istedikleri kadar ke- tum olsunlar, salonlarında bütün sırlar açığa vuruluyor. (o Ferhunde Verdi İsviçrede güneşlenirken ne- ler düşünüyor, Ferhunde Birkan a- daşına niçin bu kadar yakınlık gös- teriyor, Tüli Akselin medeni duru- mu ne söy değişecek, Neriman Ağaoğlu niçin o kadar sinirli, han- gi sefire LE hasis, daha dedikodu- cu, hepsini bu salonlarda öğrenmek mümkün. Son haberlere göre, AP'li kadın- lar önemli bir karar vermişler, saç- larım başlarını yoluna koymadan gardroplarını tanzim etmeden ka- labalık yerlerde ogörünmeyecekler- miş. Rüküşlüklerinin konuşulma- sından hoşlanmıyorlarmış. Galiba boşuna telâşlanıyorlar. Çünkü şim- dilik onları hiç kimse tanımıyor. Geçen gün bir berber salonunda bir Bakan hanımı iki defa ismini tek- rarladı da hiç kimse tanımadı. Ka- dıncağız sonunda kocasının adını vesgörevini açıklamak zorunda kal- dı!. Televizyoncu misafir Köln televizyonundan Rohrbach ve eşi Ankaraya geldiler. Alman Kütüphanesi Müdürü Meinel ve eşi, AKİS gazetecilere küçük bir yemek vere- rek, alman televizyoncu ile konuş- mak fırsatını hazırladılar. o Meinel ve eşi daha önce Hindistanda bu- lunmuşlar, evlerinde Hindistan ha- vası Almanya havasından ağır bası- yor. Konuşmalarında da öyle ya... Rohrbach şerefine verilen yemekte ise alman televizyonundaki politi- kadan bahsedildi ve alman misafir, gazetecilerin meraklı sorularını ce- vaplandırmağa çalıştı. Rohrbach'ın söylediğine göre, alman halkı en çok eğlence yayınlarından hoşlanı- yormuş, ciddi yayınlardan bıkmış. Şimşek gibi.. Şef Hikmet Şimşekin, geçtiğimiz hafta Cumartesi günü evlet Konser Salonunda yönettiği konser, müzikseverler için gerçekten bir zi- yafet oldu. İsmet Ozvuruşkan (ke- man) ile Necdet Remzi Atakın (Vvi- yola) solist olarak katıldıkları prog- ramda Brahms'ın "Haydn'ın bir te- mi üzerine varyasyonlar"ı, Mozart'- ın "Keman, viyola ve orkestra için Konzertante Symphonie"si ve Schu- tin "4. Senfonisi yer almaktay- ii Hikmet Şimşek, şimşek gibi bir şef olduğunu Ankaralı müziksever- lere bir kere daha ispat etti. Alkış- lar, alkışlar ve çiçekler... Eh, bir sa- natçı için de bundan n büyük mutlu- luk olmaz, doğrusu Sürpriz sergi Bu yı açılan kişisel sergilerin en ilgincinin, Leman Tantuğun "90 tablolu" sergisi olduğu rahatça söy- lenebilir. Senelerdenberi sergi açmayan, karma sergilere de katılmayan bu sanatçımızın eski ve yeni eserlerin- den derlediği sergisi, haftanın ba- -ında, Türk - İngiliz Kültür Derneği salonlarında açıldı. On gün süre ile açık kalacak o- lan sergi, sanatseverlere herhalde hayli şey söyliyecektir. Dr. EMİN ÖZKAYAALP OPERATÖR GİNEKOLOG Kadın Hastalıkları ve Doğum Mütehassısı Adres: Denizciler Caddesi Saka Han (AKİS — 75) 19 Mart 1966