19 Mart 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

19 Mart 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

YURTTA OLUP BİTENLER sathında yankılanan, gök gürültüsü- nü andırır bir bildiri ile kızıl soy- suzların ümitlerine en şiddetli şama- rı indirmişür.' Bu tefsirlerin, AP İktidarının din istismarcılığından sonra aşağı yuka- rı aynı kütleye hitap eden bir ko- münist.avına çıktığı sırada yapıl- mış olması Genel Kurmay Başkan- lığı Protokol, Basın ve Halkla Mü- nasebetler Dairesinin de bir bildiri yayınlamak için en iyi psikolojik zamanı seçmemiş bulunduğunu belli etti. Zira böyle bir bildirinin, başı çok sıkışık AP idareci takımı tara- fından bu şekilde istismar konusu (yapılacağını tahmin güç değildi. Türk Silahlı Kuvvetlerinin o bil- diriyle gerçekte ne demek istediği açıktır. Türk Silahlı Kuvvetlerinin topvekün temayül ve zihniyeti de hiç kimsenin meçhulü değildir. En- dişe veren tek husus bu bildirinin, istidatları şimdiden, belirdiği gibi, AP için, üzerinde bulunduğu tehli- keli yolda yeni bir cüret yerine geç- mesidir. , Yani endişe, AP içindir. Zira yol- larda çok toslama, bu çeşit zorlama cüretlerden ileri gelmektedir ve bi- zim yakın siyasi tarihimizde bunun misalleri çoktur. Rejim Kızıl yerine kızılcık (Kapaktaki hain komünist) İstanbulda, saat gece vaktine yak- laştı mı, Şişlideki bir büyük bina- nın önüne lüks özel otomobiller ya- naşmaya başlar. Bunlardan, şehrin en zengin erkekleriyle her zaman en genç ve en güzel olmasa dahi dai- ma en şık kadınları inerler. İnenler binaya girerler, sol taraftaki merdi- veni çıkarak ilk kattaki geniş, hâ- kim rengi kırmızı gece klübüne gi- derler. Eğer vaktinde yer ayırtmış- larsa güzel yerde bir masa bulurlar. Bu akıllılığı göstermemişlerse dip- te bir kenara sıkışıklar. Bazıları ise, kapıcım hemen yanındaki barda tü- nerler, Buna rağmen memnundur- lar. Zira 1966 İstanbulunun favori gece klübü As Klüpte bazen hiç yer bulunmaz ve klübün işleticileri ikin- ci sınıf müşterilerinden özür diler- ler. As Klüpte "show" gece yansı başlar. O zamana kadar bir iyi or- kestranın refakatinde bir genç ve güzel kadın, Aznavour ile macerası meşhur Gönül Turgut, Amerikanın ve Batı Avrupanın en meşhur şarkı- larım söyleyerek gelenleri oyalar. Bu sırada viskiler açılmıştır ve su gibi akmaya başlamıştır bile. Or- AKİS kestra e 500 lira alır -ayda 15 bin lira-. Göğüslerinin körpeliğiyle tanınmış Gönül Turgutun ise ücreti gecede 100 liradır -ayda 3 bin lira-. Sonra, Ruhi Su adını taşıyan, ve so lu tutmayı görev bilen gazetelerde, gerektiğinde, "ünlü sanatkâr" ola- rak anılan varyeteci çıkar. Ruhi Su- nun da geceliği 100 liradır. Ünlü Sa- natkâr, sosyalizm kokan türküleri- ni kendi. çaldığı sazı refakatinde söyler. İtanbulun en zengin sosy- tesi, varlıksız sınıfların o ıstırabım gayet alangirli şekilde dile getiren bu şarkıları zevkle dinler ve hara- retle alkışlar. As Klüpte âdet, yarım saat or- kestra ve tatlı Gönül Turgut, yarım saat de showve komprador müzi- idir. As Klübün başka bir yıldızı Gülsüm -Kefeli- Kamudur. İri kir- pikli Gülsüm Kamu güzel fiziğini, oğu zeki Fecri Ebcioğlunun him metiyle türkçeleştirilmiş moda av- rupa şarkılarına ambalaj yaparak satar. Zamanında intiharlarıyla ga- zete sütunlarında yer kapan ve film- lerde oynayan Gülsüm Kamunun da ücreti, gecede 100 liradır e 3 bin lira-. Bir başka "yüzlük", kiyenin Johnny Haliday'i Ali Öetin. dir. As Klüpte bu genç çocuk en son shake ve diğer "up to date" dansları dile getirir. Nihayet, Tülay Erdem Burinin 34 EU 517 plâkalı Lüküs hayat Chevrolet'i 19 Mart 1966