26 Mart 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

26 Mart 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

YURTTA OLUP BİTENLER teşebbüs, istismara yabancı serma- ye ve gerici çevreler, gelişen sol fi- mücadele koalis- manevi güçlerimizi ( birleştirelim" sloganı bu devrede, maddi desteğe kavuşmuştur. Bu koalisyonu mey- dana getirenlerin âdeta bir fon. gi- bi aynı yüne para akıtmaya başla- maları dikkatten kaçmamıştır. DP nin VC.'lerinin yerine oturtulan Ko- münizmle Mücadele Derneklerinin finansmanı bu yolla ve bu fonla ol- muştur. Bütün Türkiyeye yayılan bu derneklerin büyük mali imkân- ları, konforlu büroları, bu kadar kı- sa zamanda kolayca o sağlanamıya- cak ölçüdedir. Bu arada Türkeşin nüfuz transfer edilmiştir. Cinisli bunlar arasındadı a, AP iktidara geldikten ve hele bir- iki ay içinde bugünkü du- ruma düşüp, her an tepetaklak ol- ma tehlikesiyle karşılaştıktan son- ra can havliyle bu faaliyet iyice şid- detlendirümiştir. İktidarın sağladı- ğı mali kaynaklar ise tam anlamıy- la seferber edilmiştir. Bu safhada irili ufaklı gerici ve AP eğilimli der- neklerin sayıları süratle arttırılma- ya, "komünizmle mücadele" para- vanası arkasında iktidarı destekle- yen besleme yayınların sayıları yük- seltilmeye ve bunlar âdeta bir kon- federasyon halinde o örgütlendiril- meye başlanmıştır. - Komünizmle çevresinden bazı militanlar i pe asim AKİS Mücadele Derneği, Milliyetçi Türk Gençlik Teşkilâtı, Yüksek öğrenim Gençliği Atatürkçüler Derneği, İkin- ci Kuvayi Milliye Derneği bu kon- federasyonda yer alan kuruluşlar- dır. Aslında bu derneklerin üyeleri az, “fakat militanları cüretli ve mali takatleri büyüktür. Bu gizli konfe- derasyonun Türkiye çapındaki ak- tif kadrosunu teşkil edenler 300-500 rakamı civarındadır. Ama bir der- nekte üye olan diğerinde idare he- yeti üyesi ve bir diğerinde de baş- kandır. Mali kaynaklar ise, özel te- şebbüs yardımları, devlet yardım- ları ve 'nin eline geçen belediye- lerin laa En büyük yâr- dım, artık AP'nin elinde olan dev- let hâzinesinden akmaktadır. Dev- BİLANÇO dise göre "10 binlerce", binlerce genç" katılmıştır. Çoğu Tercümana göre "100 bin”, — Pazar günü yapılan Komünizmi Tel'in Mitinginin cesameti, AP organ: zetelerin manşetlerinde şu rakamlarla değerlendirildi: Mitinge, Dünyaya göre "binlerce kişi", Zafere göre "250 bin" ve Yeni İstanbula göre de "yüz- AP'li 3-44000 kişiyle başlayıp, Ayasofya önünde "kahrolsun gumonistler! a ve AP destekçisi ga- Son Hava- Ayasofyada ezan isterük!" şeklinde gelişen ve 1000 kişiyle biten mitingi Meşhedi ağzıyla vermek acaba kime,ne fayda sağlıyacaktır? tekliyenlerin maksatlarını, Bu birbirini tutmayan rakamlar bile, miting tertipçilerinin ve onları des- kafalarının içini apaçık göstermiyor mu? 26 Mart 1966