7 Mayıs 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

7 Mayıs 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER AKIS da başgösteren çatışma, Bilğgiçin, Suudi Arabistan - dönüşü Yeşilköy Havaalanında verdiği bir demeçle, kolay kolay çözülemiyeceği anlaşı- lan'bir safhaya girdi. Zira Bilgiçle Demirelin sözleri birbirini! yalanlar ükiiyetleydi Bilgiçin sözleri Baş- Ziyadesiyle sinir- lendirdi. Demi rel, 26. Nisan Salı gü- nü toplanan Meclis Grup Yönetim Kurulunda yaptığı bir konuşmayla Bilgiçin demeci hakkında ne dü- Şündüğünü ortava koydu: Partiyi ve Hükümeti kendisi mi, voksa birkaç kişi birden mi idare ediyor- du? Gerçi Demirel, konuşmasında ilgiçin adından söz açmadı ama, “bir milletvekili veGenel İdare Ku: ve üyesi” demeyi de.ihmal etme- ihtilâfı bulunmadığını söyledi, “Ge- nel Başkanla ku?ular gibi sarmaş dolaşız” dedi. Partiden ihraç -edil- mesini gerektirecek bir davranışta bulunmadığını belirten Bilgiç, her- halde taraftarlarını hayal kırıklığı- na uğratmamak için olacak, bir &- çık kapı bırakmayı da unutmadı ve: “— İhraç etsinler de: görelim! Bizim murakabemiz Grupta olur. Biz, milletvekili olarak, Hükümeti beğenmezsek, bunun tüzükte ve ka- nunda yolları vardır” deği. Bilgiç, geçtiğimiz hafta Perşem- be günü bir demeç daha verdi, Baş- bakanı bir İstanbul milletvekili ola- rak İstanbulda ırşılayacağını ve kendisiyle orada görüşeceğini söy- ledi. Bu sözleri gazetelerde okuyan Mecliste AP'liler kulis yapıyorlar Kazan kaymıyor Demirelin, Grup Yönetim Kuru “Junda söylediklerinin - gazetelerde ver almasıyla birlikte, Demirelciler- le İç Kabineye mensup Bakanlar sistemli bir kampanyaya giriştiler, Kuliste > konuşulanlar daha ziyade Bilgiçin partideki durumu etrafın: da düğümleniyor, Bilgiçin partiden ihraç edilebilmesi için uvgun bir ortam yaratılmasına . çalışılıyordu. Bü-gavretin anlamı açıktı: Mukabil bir taarruza geçmekle Bilgiç sindi- rilebilir, böylece de Demirel rahat bir nefes alabilirdi. Sahiden de, gayet ustaca işlenen “Bilgiçi sindirme kampanvası” ilk günlerde semeresini overdi: Posbr- yıkh milletvekili, - Başbakanla” bir çok sayıda Demirel. taraftarı mil letvekili, Başbakanın Grup Yöne tim Kurulu o toplantısında yaptığı konuşmadan sonra ( Bilgiçin artık ayaklarının suya erdiğine hükmet- tiler. Fakat, olavlar ters yönde ge- lişti. Bilgiç İstanbula gitmekten vazgeçli ve günlerini Ankarada ge- cirdi. Başbakam İstanbulda karşı. lamaktan' niçin vazgeçtiği kendisi- ne soruldukta Bilgiç, önemli bir işi- nin çıktığını söyledi, ama nedense, bu “önemli, iş”i açıklamayı uygur bulmadı. Bilgiçin İstanbula (gitmekten vazgeçmesi Demirel taraftarlarınca veni bir oyun olarak yorumlandı. Kendilerini . Demirele adayan mil letvekillerine göre Bilgiçin bu dav- ranışı, tek kelimeyle, ayıptı. Başba- kan İstanbulluların dertleriyle ilgi- lenmek için İstanbula gidecekti de, İstanbul listesinin 1 numaralı mik letvekili onu karşılamıyacaktı!.. Hem de seçimlerde listeye bileğinin hakkıyla değil de, merkez konten- jam sayesinde giren bir milletvel e Büyüyen çatlak P İzmir milletvekili Şükrü Ak- kan -Bilgiç taraftarı olarak ta nınmaktadır., haftanın -başında Pa- zartesi günü Meclis koridorlarında, Bilgiçin davranışını şöyle yörümla- dı: “— Bilgiçin, Başbakanı İstanbu)- da karvılayacağını ilân etmesi, sön- ra.da İstanbula gitmemesi büyük hadisedir, Böylece Bilgiç, Demirele bir nevi rest çekmiş oluyor.” *— ; ilgiçin Demirele karşı takındı- ği tavır, Grupta Hükümete karşı gi- rişeceği kiyasıya bir mücadelenin a- çık işaretidir. Artık, aradaki pamuk ipliği kopmuş, taraflar belli olmuş, silâhlar çekilmiştir. Büyük Kongre: de Genel Başkanlık. seçimini kay betmesinden sonra Çeşitli vesileler- le Demirelin karşısına geçen Bilgiç, şansını bir kere daha deneme yolu na girmiştir. Bilgiçin hedefi, toplan. masma daha uzun bir süre bulun- masına rağmen, Büyük Kongredir. Kongrede. Demirel devrilecek ve Genel Başkanlık ele geçirilecektir. Bilgiç, hazırlığını buna göre yap maktadır. Bugün, Bilgiçin Grupta. ki taraftarlarının sayısı, sen. iyim- ser bir rakamla, 2530. civarındadır. ak ağ söylemektedirler, o Bu van, 238 kişilik bir Grupta devede kulak kalmaktadır. Ancak, zamanın Bilgiç lehine işlediğini . belirtmek gerekir, Ortada bir Kabinede Re- vizyon meselesi vardır, Demirelin. Kabinede revizyon yapılacağını ilân etmesiyle AP Grupunda -kendini Bakanlık koltuğuna lâyık görenle- rin sayısı birden Kabarmıştır. Fa- kat, Kabinede © revizyon birtürlü gerçekleşemeyince: 'hoşnutsuzlukla- rın sayısı artmağa başlamıştır, Bil giçin Gruptaki şansı, bu hoşnutsu7- lar grupünu kanalize edip etrafında toplayabilmesine bağlıdır. ' Demire- le kıyasla daha tecrübeli'olan Bilgiç herhalde bunu başarabilecek 've böylece, Grupta Demirelin karşısı- na kalabalık bir taraftar kitlesiyle 10 7 Mayıs 1966