21 Mayıs 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

21 Mayıs 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

| N HAFTALIK AKTUALİTE YURTTA OLUP BiTENLER Millet Secime doğru 5 Haziran günü seçmen, Senato kısmi seçimleri için bir kere dü» ha sandık başına gidecek ve oyunu kullanacaktır. Hiç şüphe edilmeme lidir ki, bu seçimlerin iktidar deği- şikliğivle bir ilgisi yoktur. Demire) eğer aklını başıma devşirir, irticaa söz kırpmaz, kendisini eski işi olan Morfrison firmasının temsilciliğin. den kurtarabilirse ve nihayet mem lerette veni bir “hareket” olmazsa, AP üç yıldan fazla iktidarda kala. caktır. Ama bu seçimlerin ve bu seçim lerde kullanacak oyların başka Cilt: XXXV MECMUASI ik. Basbakan Demirel taraftarları arasında Baş sorumlu bir önemi vardır. 10 Ekim seçimle- ri sonuçu iktidara tam bir çoğun- lukla gelen Demirel İktidarının mil lete vaadettiği nurlu ufukların ha- yalden öte bir anlam (taşımadığı bütün çıplaklığıyla ortadadır. Ne patates fabrikası, ne asma köprü ve ne de renkli sözlerle millete va adedilen buzur gerçekleşmiş, aksi ne, her geçen gün bir parça dahö pahalhilaşan hayat, . arenaya dönen ve itibarım giderek vitiren bir Par lâmento “dağın ardındaki ümütleri de yok etmiştir. Demirel İktidarı. nin basiretsiz tutum ve davranışla. rı sonucu vatandaşlar iki ayrı kam- pa bölünmüşler, 27 Mayıs düşman. hğt alıp yürümüş, Ordunun şerefli Sayı: 622 21 Mayıs 1966 komutanlarına kadar uzanan bir kin furyası vatan sathını. sarmıştır Bunun baş sorumlusu, elbette ki, “Ben çoğunluğum, kanun tanımam, istediğimi yaparım” diyen zihniyet ve bizzat AP'nin başı Demireldir Senato kısmi seçimlerinde kulla nılacak oylar iktidarı değilse bile, memleketin ve rejimin kaderini de- giştirecek niteliktedir. AP'nin alaca ğı her fazla oy, onu daha müteca- viz hale getirecek ve AP bu defa, “Millet benim tutumumu tasvip « diyor, millet beni istiyor, milli ira de böyle emrediyor” gerekçesiyle, Anayasa sınırlarını aşan bir sorum: suz ve karanlık devreyi geri getir- me gayretine kapılacaktır. Ancak, 4 21 Mayıs 1966