16 Temmuz 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

16 Temmuz 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

Tüli'den haberler ECZACIBAŞI ÖDÜLÜ — Yurdumuzda, hekimlik alanındaki bi- limsel araştırmaları teşvik ve bu alanda çalışmak isteyen araştırıcı- lara yardım etmek amacıyla 1959 yılında kurulmuş bulunan “Ecza- cıbaşı İlmi Araştırma ve Mükâfat Fonu" Yönetim Kurulu, Ege Üni- versitesi Nöroloji Kliniğinde çalışan Akıl ve Sinir Hastalıkları uzma- nı Dr. Türe O. Tunçbayın eserini 1963 ödülüne lâyık bulmuştur. Yu- karda, Yönetim Kurulu Başkanı Rektör Prof. Ekrem Şerif Egeli, 10 bin liralık ödülü Dr. Tunçbaya verirken görülmektedir. Gitti Bazzaz, geldi Schröder Kızgın Temmuz günlerinde Dışiş- leri Protokol görevlilerine nefes almak yok, tatil filan hak getire. Gö- revliler, bir yandan Irak Başbakanı Bazzazı uğurlarlarken, bir yandan da Batı Almanya Dışişleri Bakanı Schröder ve eşini karşılamak duru- munda kaldılar. Protokol Genel Mü- dürü Halük Kuranın eşi, İstanbul dönüşü, çocuklarıyla konuşmağa va- kit bulamadan Bn. Schröder'i gez- dirmeğe koyuldu. Bayan Çağlayan- gil ise Schröder'ler şerefine verile- cek yemeklerde giyeceği elbiseleri düşünmeğe başladı. Bn. Çağlayangi- lin şıklığından fazlaca bahsedilmesi, AP'li Bakanlardan bazılarının eşleri- ni biraz rahatsız ediyormuş. Ama, buna hakları yok. Bn. Çağlayangil, tam bir Dışişleri Bakanı eşi. Giyi- minde hiç bir aşırılık yok, sade ve zarif. Bazzaz şerefine İstanbulda 28 Hiltonda ve Çınarda verilen yemek- lerde İstanbul sosyetesi bile oOBn. Çağlayangili çok beğendi. Halbuki bilirsiniz, İstanbul Ankarayı o fena halde eleştirir. Belki de eski devir- lerin alışkanlığıyla, bu eleştirmeler- de Ankara ve İstanbulun imkânla- rını hiç hesaba katmazlar. Irak Başbakanı şerefine verilen yemeklerde, son günlerde turizm ü- zerinde kalem oynatan başyazarlar- dan Falih Rıfkı Atay ile eski gazete sahiplerinden Sefa Kılıçıoğlu oda vardı. Kılıçlıoğlunun eski Irak Baş- bakanlarından Nuri Sait Paşa ile de aynı sofrada oturduğunu hatır- layanlar, tarih değişse de, bazı şa- hısların yer değiştirmediğini düşün- düler. Değişmez misafirlerden biri de Ekrem Şerif Egeli idi. Fakat bir farkla: O zaman Başbakanın refaka- tinde bir Dr Prof.'dü, bugün Üniver- site Rektörü... Dalgalanan koridorlar Son kararname, Dışişleri Bakanlı- ğının koridorlarını biraz dalga- landırdı. "Hani prensipler?" diye tepki gösterenler, oVashington'dan, New York'dan gelip Avrupanın bü- yük merkezlerine gidenlere takılan- lar var. Kararnameyi hazırlayanlar ise "her prensibin istisnası olur"te - zini savunuyorlar. Başkâtip ve müs- teşar seviyesindeki tayinlerde baş- layan tartışma elçiler (seviyesinde daha da hararetleneceğe (o benzer. Dışişleri oOBakanlığının koridorları zaten bugünlerde adam almıyor. Birçok elçi, tatil bahanesiyle soluğu Ankarada almış, sonbaharda çıkacak elçiler kararnamesinden bir koku alabilir miyiz diye (o bekleşiyorlar. Yalnız Kâmran Acet, Fastan çok memnun görünüyor. Ganadan son- ra Rabat elçiliğine getirilen Acet çif- tini dinleyenler, Afrikayı bir cennet gibi düşünüyorlar, Halbuki birçok diplomat, Siyah Ülkeyi sürgün yeri gibi düşünür, değil mi? Tarabyada sabah İstanbul sosyetesi her gece başka bir kıyıda sabahlıyor. Geçtiğimiz hafta da Tarabya Otelinde, Yardım- sevenler Derneğinin yemeğinde sa- bahladı. Üst terasta kokteyller, alt terasta yemekler... İstanbula tatile gelen yeni yüzler, eski o aşinalarla Yardımseverlerin yemeği çok güzel geçti. Eski aşinalar arasında Vedat ve Kadriye Dicleli, Fahrettin ve Gü- lizar Ulaş, İsmail ve Nilüfer Sarper, Kemal ve Tomris Sarper, Fuat ve Feriha Mirel, Handan Öniş, Nihat ve Belma Sadıkoğlu varlardı. Birkaç yıldır New York'da oturan caz bestecisi Arif Mardin de yeni bir yüz olarak dikkati çekiyordu. o Sosyete hep aynı insanları görmekten bık- mış olacak ki, Tarabya Otelinde bü- yük ilgiyi Mardin çifti ile yanların- daki gençkiz, Lâtife Mardinin ilk kocası İsmail Agardan olan kızı Nâzan Ağar topladı. Tarabyadaki yemeğin bakılırsa sosyete muradına sayılır:" birçok kadın yeşiller mişti! rengine ermiş giy- 16 Temmuz 1966