8 Ekim 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

8 Ekim 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER kazık yatmaktadır. Ama, biz bunun- la da yetinecek değiliz. Bu kazıklar- dan daha binlercesini dikmenin ha- zırlığı içindeyiz.." Mikrofondaki adam konuştukça açılıyor, açıldıkça konuşuyordu. Bu sırada, mizanseni bozan bir aksilik oldu. Plâtformda, kurdelâların bağ- lı bulunduğu küçük direkler, davet- lilerin kahkahaları arasında sapır sa- pır devrilmeğe başladı. Mikrofonda- ki adam, olayda muhalif bir parmak sezmiş gibi, önce, 6 civarda dolaşan- lara ters ters baktı, sonra ayni hız- la ve fakat biraz bozulmuş olarak nutkunu tamamladı. Tören, geçtiğimiz hafta Cumartesi günü, Ankara Et Kombinasının Ak- köprü semtindeki yeni depolarının bulunduğu alanda yapıldı. Mikrofon- daki, bir damat gibi şık zat ise, Et ve Balık Kurumunun bundan altı ay önce göreve başlayan Genel Mü- dürü, eski politikacı Enver Batumlu idi. Batumlu, yıllarca önce temeli atılan 8 yeni soğuk hava odasının açılış konuşmasını yapıyordu. Tören için yapılan hazırlıklar, Devr-i Süleymana yakışır şekildeydi. Ancak, Başbakan Demirel ve Bakan- lar törene gelmediler. Bu yüzden davetliler, bir saate yakın, güneşin altında beklemek zorunda kaldılar. Halbuki Genel Müdür Batumlu bü- tün hazırlığını ona göre yapmış ve dinleyenler üzerinde ezber izle- nimi yaratan bol kazıklı nutkunu hazırlayıncaya kadar hayli ter dök- müştü. Günün Kitabı Ceza Hâkimi NAİL İNAL ve Av. TAHSİN ATAKAN'ın Notlu ve İzahlı Yeni Ceza İnfaz Kanunu Hâkim, Savcı, İdareci, Avukat ile. Ceza almış veya alacak o- lanlar için uygulanacak yeni ceza infaz sisteminin açıkla- malı, örnekli müracaat kitabı Fiatı: 5 Liradır. Genel Dağıtım ve İsteme: Minnetoğlu Kitapevi Cağaloğlu — İstanbul (AKİS: 346) Bu balık başka balık Aslında bu tören,- Et ve Balık Kurumu mensuplarının ifâdesine göre- Genel Müdür Batumlunun o güne kadarki "göstermelik" işlerin- den sadece birisiydi. Bütün hazır- lıkları 1963'den çok önce yapılan ve 1963'de de temelleri atılan yeni de- poların kendi eseri olduğunu kasıla- rak söyleyen Batumlunun bu göreve altı ay önce başlamış olduğunu bi- lenler, süslü açış nutkunu tatlı tatlı gülümseyerek dinlediler. Et ve balık konularıyla ilgi ove ilişkisi, eti kasapta, balığı tabakta AKİS söyledi : "— Genel Müdür Batumlu hem halka, hem Hükümete gerçeğe aykı- rı, yanlış bilgi vermektedir. Deprem bölgesinden bir tek hayvan alınma- mıştır. Erzurum Et Kombinasının normal mübayaa programı dahilinde ve uzun deverede alabildiği 15 bin hayvanın deprem bölgesiyle ilişkisi yoktur. Batumlu, kış sezonuna 5748 ton et stoku ile girileceğini ifade etmekte- dir. Oysa ki ucuz mevsim kaçırılmış- tır ve bugün Kurumun bütün tesisle- rindek, donmuş et stoku sadece 1177 tondur. Kurum bu stokla Ankara ve İstanbula ancak dört gün et vere- Et ve Balık Kurumunun hazırladığı tören Dostlar alışverişte görsünler görmekten öteye gitmeyen bu eski D.P. milletvekili, geçtiğimiz haftanın başında verdiği bir demeçle de bazı çevrelerin dikkatini üzerine çekmiş- ti. Batumlu bu demecinde, Kuru- mun, önümüzdeki yıllarda 23 yeni kombina açacağını belirtiyor ve Var- to felâketzedelerine yardım için, Vartoluların elinde bulunan 15 bin baş hayvanın Kurum tarafından sa- tın alındığını açıklıyordu. Aynı de- meçte, kış mevsimine 35748 ton et stoku ile girileceği de ileri sürülü- yordu Halbuki aynı günlerde bir Et ve Balık Kurumu yetkilisi, kendisiyle görüşen AKİS muhabirine şunları bilir. İlerde Hükümetçe Kuruma bir tanzim satışı görevi (verildiğinde, Kurumun yalnız Ankara ve İstan- bul şehirleri için bütün gücü dört günlüktür. Kurumun 23 yeni kombina kura- cağı ise tam bir kuyruklu yatandır. Halen mevcut dört kombina zorla ayakta dururken yeni kombinalar a- çılması bir cinayettir." Kurumda renk ayarı Et ve Balık Kurumunun eski DP- li Genel Müdürü Enver Batum- lunun işbilirliği bu kadarla da kal- mamaktadır. Bugünlerde Kurumda büyük bir huzursuzluk hüküm sür- 8 Ekim 1966