22 Ekim 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

22 Ekim 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

lenin ucuna ilişti, subaylar onu hemen unuttu- lar bile, biz konuşmamıza devam ettik. Ama "memleket ve dünya çapındaki şöh- retler arasında rekortmen, Basın-Yayın ve Tu- rizm Bakanlığına getirilen zattı. Gürsel Kabi- nenin açıklandığı akşam bir basın toplantısı yapmış. Gazeteciler kendi oBakanlarını merak ettiklerinden oraya kimin getirildiğini sormuş- lar. Gürsel ismi hatırlayamamış, fakat teminat vermi işi — Çok iyi bir arkadaştır" demiş. Bakan, Zühtü Tarhan diye biriydi. Arka- daşları kendisine "Melek,Zühtü" derlermiş. Ger- çekten, melek gibi bir adamdı. Bir kaç gün son- ra beni yemeğe davet etti, yemekte gazeteler- den ve basından konuştuk. Bana Ali Naci Ka- racanın nerede olduğunu sordu. -Öleli yıllar ol- muştu-. Ulustan "Falih Rıfkının Ulusu" diye bahsetti. -Yıllardır Dünyada yazıyordu-. "Me- lek Zühtü" Bakanlığı hiç sevmedi ve ilk fırsat- ta ayrılıp, sanırım İstanbulda bir noterlik aldı. Zaten avukattı. Birde, Adalet Bakanlığına getirilen Abdul- lah Gözübüyük vardı. Zühtü Tarhanı ve Amil Ârtüsü ihtilâlcilere o tavsiye etmiş. Kendisini kimin tavsiye ettiğini sordum. Güldüler. Gözü büyük yemeklerini Orduevinde yermiş, orada subaylarla ahbaplıklar kurmuş, Adalet Bakan- lığı onun nettcesiymiş. Bilmem doğru, bilmem şaka. Her halde, Prof. Kübalı onun ismini gö rünce şiddetle itiraz etmiş, fakat dinlememişler "Memleket ve dünya çapındaki personel'"in bir kısmı buydu. Komite bunların yanına, isim- leri bilinen Selim Sarperleri, Şefik İnanları, Ek rem Alicanları eklemişti. Ben Hükümetin rad- yodan ilk ilânında Sarperin adını işitmedim. İ- kinci ilânda da yoktu. Dışişleri Bakanı olarak Amiral Fahri Korutürkün adı söyleniyordu. Fakat liste üçüncü defa okunduğunda Amiralin yerini Selim Sarper almıştı. ihtilâlciler Sarpere, daha baştan Dışişleri Bakanlığını teklif etmişler. O sırada Dışişleri Bakanlığı Genel Sekreteri olan Sarper düşün- müş: Hareket yeni, nasıl gelişeceği meçhul, he- nüz bir macera.. Özür dilemiş. Fakat ihtilâl sü- ratle oturunca, Hükümet listesinin ikinci ilânın- da ihtilâlcilere gitmiş, Dışişleri Bakanlığını ka- bul ettiğini bildirmiş. ihtilâlciler, Dışişleri Ba- Bir insanın, eğer üzerinde bir de sıfat taşıyorsa, sadece resim çekilirken merhametli davranması bir takım spekülasyonların doğmasına yetebilir. Onun için, İkinci Adam olmak isteyen çok kimse fo- toğrafl Birinci Adamın burnu dibinde görünmeye gayret eder. Bu tipin bir misali, uc anma atlayan Kasım Gülek- Bir başkası ise, 27 Mayıs günlerinde Alpaslan Türkesti. arda daima zaman ufukta MADE görse bütün maniaları aşıp İsmet 18