26 Kasım 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

26 Kasım 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Tüli'den haberler Kalkınmanın böylesi.. Başkentte, maşallah, görülmemiş bir kalkınma var! Politika - plân tartışmaları, Personel Kanununun askıda kalışı bir yana, Atatürk Bul- varı her gün yeni bir lokale kavu- şuyor, Ankaralıların efkâr dağıtma- sı için yeni eğlence yerleri açılıyor. Gökdelende Klüp X'in açılışından ve Sylvie Vartan'ın şarkılarından -"ye-ye"cilerin tanrıçası sayılan mi- si etekli Vartan, Ankarada iki kon- ser verdi. Biri Klüp X'de, diğeri Bü- yük Sinemada, Ankaralı "ye-ye"ci- ler, Vartan'a hayranlıklarını, Bü- yük Sinemanın camlarını yere in- dirmekle ifade ettiler. Klüp X'deki konserinde o hanımlar çok şıktılar. Yırcalılar, Evliyagiller, Prof. Ergü- derler de konserdeydiler ve umduk- larım bulamamış olacaklar ki, fazla alkışlamadılar. Dr. Mansur Pekde- gerin masası ise Vartan'a özel bir il- gi gösterdi- sonra, radyo dinleyici- lerinin çok iyi tanıdığı Alpay da bir klüp açtı. Atatürk Bulvarında yeni yükselen apartmanların birinde, "Parisien" adlı kokteyl salonunda hergün, Parisin en son şarkıları dinleniyor. Kent Otelinin, açılışın- dan bu yana havasını bulamayan pavyonunda ise İstanbulun meşhur Angelo'su var. Böylece Ankara, mey- haneden ve klüpten yana zengin bir şehir olma yolunda gelişiyor. Yeni bir yer açılınca, malüm, herkes merakla oraya hücum eder. Geçtiğimiz hafta da birçok Ankara- lı, gecelerini Alpayda ve Klüp X'de geçirdiler. Fakat, iki yeni klüpte de Süreyyanın havasını arayanlar bi- raz hayal kırıklığına uğradılar. Sü- reyyadaki o servis, o hava, tabii hak- getire!.. Gökdelenin üzerinde fiyat- lar da biraz astronomik olmuş. Ay- rıca vedetleri dinlemek de kolay de- gil! Alpayın müziğine söz yok. Yal- nız, lokali biraz sevimsiz, daha doğ- rusu, hamam dekorunda bir klüp. Herkes, rutubetten, sırılsıklam ter- ke diyor Alpayı. Ankaranın mini e- tekçilerinden oYasemin Tanbay ve arkadaşları, geçtiğimiz Pazar akşa- mı, güzel danslarıyla Alpaya, ha- mam dekorunu güzelleştiren bir ha- va verdiler. Çaylar da başladı Çocuk Bakımı Derneği, mevsimin ilk çayını Polonya Elçiliğinde verdi. Polonya sefiresi Madame Ge- bert, bu çayda, kusursuz türkçesiy- le birçok hanımı şaşırttı. Elçiliklerdeki çaylar, ötedenbe- ri, çok rağbet görür. Polonya Elçili- ginin salonları da tamamiyle dol- muştu. Zerrin Demirağ, Muallâ A- but, Bn. Egeran, Lâle Kura, Rebap Kulay, Güneş Terem, birçok sefire Polonya Elçiliğindeki çayda sefire ve dernekçiler Çocuk bakımı zor iştir 28 26 Kasım 1966