December 24, 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

December 24, 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

AKİS r, damat ve bu evlilik üzerinde yorumlar, dedikodular yapılıyordu : Yener Selimoğlu, Nazlı Çavuşoğluy- la evlenmek için eşinden ayrılmış, epeyce tazminat vermiş. İki çocu- ğu varmış. İhsan Çavuşoğlu, dama- dını çok beğeniyor, çok destekliyor» muş. Bundan sonra milletvekili ol- ması daha kolaymış, falan filân.... Demokratların çok konuştuklarını, birbirlerinin kuyusunu kazmakta re- kor kırdıklarını bilenler, bu dediko- duların, Çavuşoğluların en yakınla- rı tarafından yapılmasına (hayret etmediler. İhsan Çavuşoğlunun kızı güzel sayılmaz. Fakat İstanbulun meşhur terzisi Muallâ, onu sevimli bir gelin yapmak için bütün zekâsını kullan- mış. Nikâh'töreninde bütün gözler, genç gelini seyretti. Beyaz dıradan, yakası ve kolları minkli, inci ve taş- larla işli takımı, incilerle sarılmış topuzu .çok beğenildi. Nikâh töre- ninin öteki kadınları arasında, mor tayyörüyle Mefkure Şerbetçi, gri astraganı ile Hârika Yardımcı, Kad- riye Dicleli, renkli turbanıyla Leylâ Çelikbaş, renksiz yüzüyle Mutahha- re Polatkan göze çarpıyordu. Kısa- cası, eski DP takımının kadınları., çok şık, erkekleri de çok keyifliydi- ler. Emin Kalafat bile, fıldır fıldır dönen gözleriyle, etrafını (o neşeyle seyrediyordu. Elçiler şerefine 'Ankarada, noel ve yılbaşı partile- rinden oOÖnce veda partileri baş- ladı. Dışarıya giden yeni elçiler, her gece başka bir yemekte, başka bir elçilikte, yahut dost evinde buluşu- yorlar. Geçtiğimiz hafta, Japon Elçiliğinde uzun etekli, müzikli bir yemek vardı. Madame Miyazaki, ye- ni Tokyo Elçisi Turgut Aytuğ ve eşi ile Ankaradan ayrılan diplomat- lar şerefine çok güzel hazırlanmış, bir de orkestra getirtmişti. Gece çok güzel geçti. Hele Gül Aytuğ, ge- cenin tadını iyice çıkardı. Bir söy- lentiye göre, Turgut Aytuğ, Taipeh'- deki yıllarını biraz sıkıntılı geçirmiş, bu yüzden Avrupada bir yere nakli- ni istemiş, Hariciye de onu Porte kize tayin etmiş, ama son dakika- da ve Başbakan tarafından' yapı- lan bir değişiklikle bu tayin Tok- yoya çevrilmiş. Aytuğları (otanıma- yanlar, büyük bir dikkatle, Tokyo- nun yeni Elçisiyle sefiresini inceli- yorlar, Gül Aytuğu, eh, epeyi konuş- kan buluyorlardı. 24 Aralık 1966 İlginç çelişmeler Doğudaki eşkiyalar, büyük şehir- lerdeki hırsızlık olayları, asayiş üzerine Faruk Sükan tarafından çe- kilen nutuklar arasında, Hayrettin Nakiboğlu ile kayınpederi Dilâver Arguna ait hikâyeler de çok ilginç çelişmeler ortaya koyuyor. Bilhassa istanbullular, bu çelişiklik ( dolayı- siyle Nakiboğlunun güç durumlara düştüğünü iddia ediyorlar. Bu güç- lüğe nekadar dayanabileceğini me- rak edip, toto oynayanlar bile var. Ama tabii, Argun müstesna. O, oy- namaktan değil, omuzlar hoş- lanıyor. Pek parlak sayılmaz Ankarada, sovyet misafir Kosiginin de seyredeceği söylenen, orkest- rasını ünlü sovyet (o müzisyenlerin- den Niyazi Baybutofun (yönettiği "Maça Kızı"nın galası pek başarılı olmadı. Bir Belkıs Aran, bir Mete Uğur olmasa, seyirciler obüsbütün hayal kırıklığına (o uğrayacaklardı. Seyirciler arasında Cumhurbaşkanı Sunay ve eşi ile birçok diplomat, opera galalarına meraklı birçok şık hanım da vardı. Sunay, temsilden sonra sanatçıları kutladı, onlara il- tifat etti. Fakat, Cumhurbaşkanının tiyatroyu operadan daha çok sevdi» ğini bilenler, bu iltifatların proto- kol icabı yapıldığım tahmin ettiler. Operanın kulisindeki tatsız hikâye- ler sahneye de aksetmiş ogörünü- yor, sahneden önce de Aydın Gün- ün yüzünde okunuyordu. Aydın Gün, gala havasında bile neşesizdi.