21 Ocak 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

21 Ocak 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

YURTTA OLUP BİTENLER dığı en uzun süreyi herhalde şu son, isyan vesilesiyle (yaşamıştır. Feyzi- oğlu ve arkadaşları, Grupu toplama- yışlarına gerekçe olarak, "Ortanın Solu ekibini bir de Grupta mağlüp ederek, zaten üzgün olan Paşayı da- ha da üzmek istememelerini" 'gös- termektedirler. Merhametin bu de- recesine, hele isyancılarda rastlanın- ca insanın gözleri oyaşarmaktadır. Ama, beylerin çok gerekçesi gibi bu gerekçenin de gerçekle ilgisi yok- tur. Asıl sebep, açılan tartışma Grup salonunda devam ederse, kendileri- nin düşeceği durum ve alacakları yeni yaralardır. Feyzioğlu ve arka- daşlarının istediği, tartışmanın, Ge- nel Merkezin tutumu etrafında de- vamıdır. Yoksa Grup yöneticileri- nin tutumunun söz ve hele tenkit . konusu olmasını hiç mi hiç isteme- mektedirler. Bir de, Grupta açıla- cak bir mücadeleden mağlüp yahut başabaş çıkarlarsa, Grup yöneticisi olarak işledikleri günahlar tek tek tescil edilirse, tutunacak dalları kal- mıyacaktır. Fakat bu arada bir zorunlukla karşılaşmışlardır: Mecliste görüşü- lecek gensoru önergeleri hakkında- ki tutumun, yönetmeliğe göre, mut- laka Gruptan geçirilmesi lâzımdır. MP'nin geçenlerde verdiği gensoru önergesi yüzünden bu zorunlukla karşılaşan isyancılar, Grupu, Millet Meclisi toplantısı sırasında alelace- le toplantıya çağırmışlar ve MP'nin gensorusunu destekleme kararını 17 kişi ile almışlardır! Bütçenin görü- şüldüğü, memlekette son derece ö- nemli olayların cereyan ettiği şu günlerde, ana muhalefet partisinin Meclis Grupu işte bu şekilde kızağa alınmıştır. CHP Grupunun Meclisiçi görev- leri uyuyadursun, Grup Yönetim Kurulu odalarında bir başka faali- yet hararetle devam etmektedir: 8'lerin Genel Merkeze karşı açtıkla- rı savaş ve Genel Merkez yetkilerini takınıp yürüttükleri faaliyetler... Teşkilâta bildiri göndermek, parti' politikası oOhakkında açıklamalar yapmak; Genel Sekretere karşı tak- tikler düzenlemek... Bu tuhaf ve 8'lerin üçünü teşkil eden Grup yöneticileri için başarı nişanesi olmayan durumu Genel Merkez bir taarruz konusu yapma- mıştır. Sadece Genel Sekreter Bü- lent Ecevit, geçen haftanın sonunda İzmirde, $'lerin Gruptaki kuvveti 6 hakkındaki bir soruya şu ağırbaşlı, fakat hayli anlamlı cevabı vermiş- tir — Bir aydan fazla bir süredir toplantıları yapılmadığı için, yeni gelişmeler karşısında Grupun ne düşündüğü kesin olarak bilin- mez. Herhangi bir tahminde bulun- mam Grupa saygısızlık olur.." Genç Ecevitin bu ağırbaşlı üslü- bu ile, profesörlük titri taşıyan Fey- AKİS zioğlu ve arkadaşlarının hırs, dema- goji, sorumsuzluk ve şiddetten iba- ret üslüpları arasındaki zıtlık, her- halde en az beyazla siyah arasında- ki kadardır. Oysa Ecevit o gün İz- mirde, pekâlâ, "Grupta bizi destek- leyenler artmıştır" diyebilirdi. Daha geçenlerde, 68 CHP milletvekili ara- sında yapılan bir ankette, 44'ü 8'le- rin karşısında ve Ecevitin yanında, 10'u tarafsız olduğunu bildirmiş, sa- Turhan Kayseri Milletvekili. yaşında. Hukukçu. Pro- Feyzioğlu : 45 fesör. o Öğrencilik yılla- rından beri çalışkanlığı ve onun yanında İhti- rasıyla göze çarpmıştır. Atıldığı her sahada par- lak bir kimse olarak be- lirmiş, fakat bunların hepsinde ihtirası aklı- nın bir parmak üstünde yer almıştır. 27 Mayıs İhtilâlinden bu yana ve bilhassa katıldığı İnönü Hükümetlerinde ileri hamlelerin motörlüğü- nü yapmış, bugün dahi bazı solcuların erişeme- diği bir reformcu hüvi- yeti taşımıştır. Politika- daki büyük akıllılığı, bazı arkadaşlarının ak- sine, Hür. P.'yi değil de C.H.P.'yi seçerek canlı ata oynaması; büyük a- kılsızlığı ise şimdi, öl- müş eşeğin dâvasını sırtlamasıdır. Emin Paksüt: Ankara Milletvekili. 53 yaşında. Evvelâ Siyasal Bilgileri bitirmiş, kayınpederi A- li Çetinkayanın Bakan- lık yaptığı Devlet De- miryollarında Teftiş Ku- rula Başkanlığına yük- selmiş, fakat partizan sebeplerle oradan uzak- laştırıldığında bir de Hukuk diploması ala- rak avukatlığa başla- mış, politikaya Hür. P. saflarından girmiştir. Dürüst, katı, hırçın v çok konuşkandır, dün. yada üç büyük ada varsa bunların Emin Paksüt, Emin Paksüt ve Emin Paksüt olduğun- dan emindir. Talihsizli- ği, çapım belli eden Ba- Bakanlığına ilk İnönü Hükümetinde ge- tirilmiş olmasıdır. Coşkun Kırca,: İstan bul Milletvekili, 40 ya- şında. Hukuk Fakülte- am Dışişleri KİM sini bitirdikten sonra Bakanlığına girmiştir. Bundan dola- yı, ihtisasını za si" diye belirt lıkta Şube Müdürlüğün. den ayrılmıştır. Sonra sırayla gazetecilik, asis- tanlık, amatör politika- cılık, profesyonel poli- tikacılık yapmıştır. "Ha- rika Çocuk" olarak bi- Tinir. Zeki, bilgili ve ça- lışkandır. Her şeyi her- kesten iyi bildiği husu- sunda en ufak tereddü- dü yoktur. Dümeninin suyunda bulunduğu kim selere son derece bağlı- dır. yan bütün reformcu fikirlerini pay- AŞMIŞ. Büyüdüğünde Emin Paksüt olacaktır. Ferit Melen: Van Se- natörü. 66 yaşında. Ma- liyeci. Maliyede uzun yıllar -masanın resmi ta- rafında, 1950'den sonra öteki tarafinda otur- 21 Ocak 1967