21 Ocak 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

21 Ocak 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

AKİS dece 14 kişi "8'leri tasvip ediyorum" demişti. Zeminleri kayıyor B. gidişle 8'ler -"canıyla kanıyla" 8'lerin yanında olan İhsan Kaba dayı gibi-, birkaç fanatik veya gele- ceğini şahsa bağlamış, onun ağzına bakan kimse ile yalnız kalacaklar- dır. Bu yazının başında değinildiği gibi 76'lar, 8'leri, eskisi gibi, her davranışlarında tasvip etmemekte- dirler. Bu, son derece ilgi çekici bir durumdur. Çatışma ilk patlak verdi- ğinde, 76'lara mensup birkaç kişi a- rabuluculuk yapmak için faaliyete geçmiştir. Fakat iş, arabuluculuk ü- mitlerini kıracak derecede kızışınca, 76'lar daha vahim bir durumla kar- şıkarşıya olduklarını görmüşlerdir. Gelişmeler bir bölünmeye veya tas- fiyeye doğru gitmektedir. Feyzioğlu ve arkadaşları taraftarlarını büyük YURTTA OLUP BİTENLER hayal kırıklığına uğratan bir pata- vatsızlıkla, durup dururken, bütün köprüleri atmak ve Mi ümitler- le" açılan mücadeleyi ebediyyen kaybetmek tehlikesini almiklir dır. Bu arada, Parti de tehlikeye so- kulmaktadır. Bu şartlar altında ara- buluculuk çalışmaları mahiyet de- Biştirmiş ve 76'lar tekrar biraraya gelerek durumu görüşmüşlerdir. Dursun Akçaoğlunun ifadesiyle, KİMDİR? muş, O sayede madal- tan Maliye Bakam ola- rak almış, sonradan Vandan senatör seçil- miştir. Çok kimse İçin - Feyzioğlu, Paksüt, Kır- nı olmuştur. takımı ise kendisini son derece "munkabız", re- formlara karşı, geri esprili, sağda bir adam olarak görmüştür ve Melen bu takımın, son İnönü Hükümetine kar- şı yaptığı tenkitlerin te- mel taşım teşkil etmiş- tir. Turhan Şahin: Muğla Milletvekili. 41 yaşında. Ormancı. Son İnönü Hükümetine Tarım Ba- kam olarak girmiş ve meşhur Toprak Refor- munu hem Kaldor gibi 21 Ocak 1967 anlamadığı, hem de bu- nu kuşa çevirdiği, hem o kuşu bile çıkara- madığı gerekçesiyle Fey- zioğlu takımının en Şid- detli ohücumlarım çek- miştir. Halbuki başka bir çok kimse, kendisi- ni başarılı bir Bakan o- larak görmüştür. Ken- di Bakanlığı yaşıttan a- rasında ne kadar hay- ve tepki yarattıysa ent Ecevitin Genel Sekreterliği de onun ü- zerinde aynı hayret ve tepkiyi bir de istirkap issini- uyandırmış ve genç Bakan arkadaşları ilericilerle (| birleşirken o, bir hizbin kuyruğuna takılmıştır. rhan Öztrak: Tekir- dağ Milletvekili. 53 ya- şında. Hukukçu. İdare- cilikten gelme. Yanla- rında yer aldığı yedi ar- kadaşıyla bir tek müş- terek noktası varsa O a, em kendisinin, hem Emin Paksütün 1914 doğumlu olmala- rından ibarettir. Parti- de uzun yıllar Genel Sekreter (o Yardımcılığı yapmış -Kasım Gülek zamanından başlaya - rak-, sonra İnönü Hü- kümetinde , Gümrük ve Tekel ile İçişleri oBa- kanlığında o bulunmuş - tut. Hep bir şeyler ara- yan adam hali vardır, belki de bu kadar aran- maktan başı dönmüş ve kendisini "Sekizler" de- nilen garip takımın içi- ne düşmüş bulmuştur. Fehmi Alpaslan: Art- vin Senatörü. 49 yaşın- da. Hukukçu. Artvin Senatörü. 49 yaşında. Hukukçu. Artvin Sena- törü. 49 yaşında. Hu- kukçu. Artvin Senatörü. 49 yaşında. Hukukçu. Artvin Senatörü. 49 ya- şında. Hukukçu. Süreyya Koç: Balıke- sir Milletvekili. 50 ya- şında. Emekli Yarbay. Balıkesir Milletvekili. 50 yaşında. Emekli Yarbay. Balıkesir Milletvekili. 50 yaşında. Emekli Yarbay. Balıkesir Milletvekili. 50 yaşında. Emekli Yarbay. Balıkesir Milletvekili. 50 yaşında. Emekli Yarbay.