4 Şubat 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

4 Şubat 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

AKİS kanatları arasındaki ogruplaşmalar ve tartışmalarla Golf Klübü salon- ları grup toplantılarından birine benzemişti. Toplantının ağırlık mer- kezi de hiç şüphesiz İnönü idi. Pa- şa, nişan törenine tam zamanında geldi, nişan yüzüklerini büyük bir neşeyle taktı ama genç nişanlılar dışında çok az kimseye iltifat etti. Hele Golf Klübünden ayrılışında Turhan Feyzioğlu, Emin Paksüt gru- bunu görmemezlikten geldi. Feyzioğ- lu ve yanındakiler dut yemiş bölbü- le döndüler tabii. Öteki partililer i- se "Paşanın gidişi dönüşü olmayan bir gidiş" diye yorumlar yaptılar. Şefik İnan ve Şevket Köksal, bu kulisler ve tartışmalar arasında ço- cuklarının mürvetini görmenin se- vincini pek duyamamış olacaklar. Orhan Öztrak ve Adnan Öztrak kar- deşler de öyle. Paşalar bunlardan ikincisiyle konuştuğu halde birinci- sinin elini bile sıkmadı. Handan İnan ve kardeşleri bol bol öpüldüler. Genç kaynana ola- rak tebrik edildiler. Genç ve şık de- mek daha doğru olacak. Handan İ- nan parlak elbisesiyle çok şık bir kaynana idi. Nişanın genel görünü- şü de epeyce parlak sayılır. Bütün kadınlar brokarlar giymişlerdi. Gül Köksal ise dore kumaştan uzun bir tuvalet.. Nişanın AP'li tek davetlisi Maliye Bakanı Cihat Bilgehandı, o akşam Bütçe komisyonu üyelerine yemeği varmış, uzun kalmadı. Prof. İhsan Doğramacı, Doğan Karan, Ya- vuz Abadan, Nermin Abadan, Prof, Zafer Paykoç ve eşi, Org. Refik Tul- ga ve eşi de Şefik İnanın mürvetini kutladılar, CHP'deki gruplaşmala- rın çok enteresan sahnelerim sey- rettiler. Turan Güneşin, Çelikbaşın, Turan Şahinin, Ferit Melenin ko- nuşmalarını dinlemek çok eğlence- liydi doğrusu... Öküzün altında buzağı arayanlar Gesirdiğimiz hafta Devlet Operası- nın kulisinde çok eğlenceli olay- lar yaşandı. Dışardan bakınca eğ- lenceli görünen bu olaylarla solist- er ve koristler birbirlerine girdi. Operanın sessiz kahramanları -sesi- ni kaybeden bazı bariton ve tenor- ların kulisdeki adı bu- öküzün altın- da buzağı aramak gayretinin şahe- ser bir örneğini veriyor, Maça Kızı operasının misafir tenoru İmanofun azeri türkçesiyle söylediği (o aryada komünizm propagandası yaptığını iddia ediyorlardı! Bu iddia AP'ye 4 Şubat 1967 Demirel ve eşi Protokolde değişiklik mi? yakın bir gazetede yer alınca orta- lık iyice karıştı, Devlet Operasının kahve salonunda sanatkârlar birbi rine girdi. Maça Kızında rolü alan sanatkârların hiç biri böyle bir pro- paganda duymamıştı. Berikiler ise ellerinde teyp olduğunu ileri sürü- yorlardı. Haberi veren gazete de bu teype güvenmiş olacaktı. Lâkin ökü- zün altında buzağı aramak çabası fiyaskoyla neticelendi. Aydın Gün işi sağlam tutup titizlikle inceletti, türkçe söylenen aryanın rusca söz- lerini türkçeye benzeterek oynanan oyunun içyüzü de ortaya çıktı. Ope- ranın sessiz kahramanlarının sesi de büsbütün kısılmak tehlikesiyle karşılaştı bu olaydan sonra... Aydın Gün ise müthiş keyifli, bu olaylar arasında evlilik yıldönümünü kut- larken büyük bir mutluluk içindey- di... Kızılay balosunda şıklık yarışı Geçen cuma akşamı İstanbulun meşhur klübü Serkldoryan sa- lonlarında Kızılay balosu (o vardı. Sosyetenin sosyal yardım anlayışı, sosyal yardım derneklerinin gelir sağlamak amacıyla ( tertipledikleri balolarda görülen şıklıkla orantılı mı, meraka değer. Sosyal yardım da m yarışı kadar hızlı olsa, sırtı- mız yere gelmezdi. Kızılay balosun- da şıklıktan geçilmiyordu. Altın ve gümüş elbiseler, mor elbiseler, kır- mızı elbiseler, Angelik topuzlar, Ho- TÜLİDEN HABERLER tanta kadınlarının saç örgüleri, göç- men kızlarının ince örgülerinden ya- pılmış topuzlarla Kızılay balosunun çok renkli bir görünüşü vardı. Ajda Pekkan, İstanbullu hayranlarına En baloda veda etti, bir süre Ankara galışacak ya.. azar yemeği Gi tepesindeki Kazan lokan- tasında bayram var. Uzun 7Za- mandır Londrada çalışan Ni Hasan Usta Ankaraya döndü, zandaki mutfağına kavuştu. Fuat Ökmen de bu gelişten faydalanarak müşterilerine bazı sürprizler hazır- ladı. Şöminenin başında yenen Öğ- le yemeklerini ev havasında hazır- lıyor. Meselâ bu pazar günü Kazana gelenler mantı ve aşure yediler, pa- zartesi günü de pastırmalı kuru fa- sulye.. Herkes birbirine "sarımsak- lı mı,sarmısaksız m1?" diye soruyor, ama kadınlar parfümlerine sarım- sak kokusu karışmasını istemeseler de erkekler sarmısaksız mantı ye- nilmeyeceğini savunuyorlardı. Dışiş- leri Enformasyon Dairesinden Ok- tay İşçen, İktisat Dairesinden Fahir Alaçam da bu tezi savunan diplomat- lardan. Oktay İşçen Kıbrıs konusu- nu, bakanlık sözcülüğünü bir yana bırakıp a sözcülüğü ay Selva Aral r dikkatle İşçeni dinliyordu. anasi Ankara elçisi ve eşi, Semih Alsan ve eşi, Bağdattan kısa bir süre için Anka- raya gelen Bağdat elçiliği müsteşarı Yalçın Kurtbayın eşi Berin Kurtbay ve Nesrin Kurtbay da Kazandaki pazar yemeğinde bulundular. Çiftetelli modası Pu tanınmış dullarından mer, Nişantaşındaki Si dö "kalabalıkbir parti verdi. Ye- niköylü dostları Çizmeciler, Özbek- ler, Behlilier ve de İnci Keçeci yok- tu ama dedikodu edebiyatında adı geçen bir çok grup Bn. Dümerin sa- lonlarında toplandı. Zengin ve şen dul, misafirlerini çok güzel ağırladı. Şükran ümer oldum olası güzel danslarıyla tanınmış bir kadındır. İstanbulun. Geçen yıllarda da mo- dern danslarda kızıyla yarış halin- deydi. Bir aralık damat adayı olan Tevfik Dölenin -nam-ı diğer Tefonun- diskoteğinde en güzel dansları o ya- pardı. Fakat modern dansları geri- de bırakıp fena halde çiftetelliye dalmış görünüyor. Partisinde müt- hiş çiftetelliler yaptı. Belki de misa- firlerinin önemli bir kısmı alatur- kadan hoşlandığı için... 2/