15 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

15 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

m A K | S Cilt: XXXVII Sayı: 669 o 15 Nisan 1967 HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Türkiye Başbakanı Süleyman Demirel "Haysiyetli Politika” buysa!.. Millet "Haysiyetli nane!" yundan üç sene kadar evvel İs- met İnönünün azınlık kabinesi Meclisteki çoğunluk tarafından dev- rilirken bu hareketin mucip sebep- biri olarak Türkiyenin, konusunda "haysiyetli bir politika" takip etmesi lüzumu gös- teriliyordu. İnönü, İkinci Dünya Harbine memleketi sokmamak su- retiyle nasıl, milletin erkekliğini öl- dürmüşse -söz, DP'nin kurucuların- dan birine aittir- Kıbrıs işinde de atak ve cesur davranmamakla rum lara gerekli dersi vermemiştir. Hal- buki işte şimdi, -bundan üç sene ka- 4 dar evvel- aslan gibi bir hükümet kuruluyordu ve bu hükümet mille- te dayandığı, memleketin asıl kabi- nesi olduğu için Kıbrıs dâvasını a- nında halledecekti. Bu palavraları seçim (kampanyasında, "Başkan Johnson Demirelin yakın arkadaşı olduğu için" Türkiyenin takip ede- ceği "haysiyetli politika"nın Ameri- ka tarafından da destekleneceği propagandası daha da ileri bir saf- haya götürmüştür. Bugün, siyasi bakımdan, Kıbrıs konusunda Türkiye tam bir atalet içindedir ve İnönünün, Amerikayla bu işe dostane çare bulunamayaca- &ını anladıktan sonra milletlerarası sahada giriştiği faal gayretlerin so- nu çoktan gelmiştir. İnönü, Taksim tezinden derhal Federasyon tezine dönmüş ve ona her bloktan çok ta- raftar toplayabilmiştir. Her halde AP ve onun başkanı bunu "haysiyet- li politika" saymamışlar, kendileri bir "haysiyetli politika" düşünmüş- lerdir. Ama bu politika nedir, bu- nun sırrına şimdiye kadar kimse e- rememiştir. Halbuki, Adada tekrar kanın göv- deyi götürdüğü bu son hafta bu po- litikanın ortaya çıkarılmasının tam fırsatını teşkil ediyordu. Yunanlılar şu anda türklere ağır silâhlarla sal- dırmaktadırlar ve Birleşmiş Millet- ler Kuvvetleri bir ateşkesi sağla- mak için çırpınmaktadırlar. Adayı 15 Nisan 1967