8 Temmuz 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

8 Temmuz 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

SOSYAL Moda "Tam, istediğiniz gibi!" Ankaranın tanınmış konfeksiyon satış mağazalarından bir tane- sindeki zarif satıcı kız, bir başka gençkıza, dolapta asılı duran renk renk, minik boylu etekleri göster- di, sonra, biraz da kendi hayranlı- ğını ifade ederek, "— İşte, tam istediğiniz gibi!" dedi. Kendi üzerinde de böyle, soluk pembe, mıinimini bir etek ve tiril ti- ril, beyaz bir şömizye gömlek var- dı. Etek belden biraz aşağıda baş- lıyor ve biraz sonra da bitiyordu. Müşteri gençkız, dini askıdaki e- teklere, bir kavanozdaki şekerlere uzatır gibi uzattı. En küçüğünü, en tatlısını, en çok istediğini aramaya koyuldu. Bu şuada, mağazanın vit- rinini seyretmekte olan orta yaşlı zarif bir kadın da, vücuda yakın, dümdüz, küçük bir keten elbiseyi yanındaki erkeğe göstererek, "— Bak, ne kadar teferruatsız, sade. Tam, istediğim gibi! Bavula koyarken iyi katlanırsa, ütü bile istemez" diye konuşuyordu. Erkek, vitrini süsleyen orenk renk küçük elbiseleri büyük bir zevkle seyrediyordu. Başını salladı: — Şaştığım bir şey var: elbise- ler "küçüldükçe ML ii de, fiyat- lar niye küçülmez? Bebeksi, kadınsı, erkeksi Mevsimin modası, gerçekten, her yaşta ve her tipte kadının ve so- kaktaki erkeğin "tam istediği mo- da"dır. Bu moda gençtir, esprilidir, dinamiktir. Görünüşte eğlenceli, te- ferruatsız, rahat ve çekicidir. Bazı- ları buna, "bebek görünüşü" diyor- lar. Gerçekten, vücuda yalan, roba- lı, kravatlı veya eşarplı, pembeli, sarih, morlu kısacık elbiseler, elde veya askıdayken, insanda, çocuk el- bisesi etkisi bırakmaktadır. Ama bu elbiselerin başlıca özelliklerini ya- pan şey, hem rahat ve pratik, hem çok çekici ve spor, hem de çok ka- dınsı oluşlarıdır. Yine Ankarada, aynı zamanda butik olarak çalışan şık bir terzi evinde genç bir kadın, çimen yeşili 8 Temmuz 1967 HAYAT bir elbise giyindi ve aynanın karşı- sına geçti. Elbise, göz alıcı yeşil i- pek krepten yapılmış, uzun, düşük kollu bir şömizye elbiseydi. e Yaka- sında, yılın modası olan hint pem- besi ve sarının değişik tonlarından emprime bir kravatı, manşetlerinde ise erkek kol düğmeleri vardı. As- tarlanmamıştı. Genç kadın hareket ettikçe elbise de rahatlıyor, çeki- ciliğinden hiçbir şey yitirmeden, şu- rasından burasından, o kendisini hafifçe bırakıyordu. Aynadaki genç kadın, " Ne nefis Tam bir erkek gömleği gibi, rahat, tatlı ve deği- şik.." diye söylendi Seçebilirseniz seçin! Bu yeni sportif ve aynı zamanda kadınsı moda, her yaşta kadını o derece büyülemiştir ki, seçim yap» mak gerçekten güçleşmiştir. Sayfiye için en pratik bir kıyafet, hiç şüp- he yok ki, pantalon, etek ve bluzdan meydana gelen üç parçalı takımlar- dır. Yeni moda pantalonlar, bilindi- $i gibi, erkek pantalonu görünüşün- den biraz değişik, çapkın edalı, pa- çaları hafifçe evaze biten ve belden aşağıda başlıyan, çok kadınsı penta- gonlardır. Bunlar ketenden, kalın pi- GM mmm (Basın A: 20248) —