29 Temmuz 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

29 Temmuz 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

AKİS CHP Genel Sekreteri Ecevit deprem bölgesinde Göz yaşartan manzara türü hemen çöktükleri anlaşılıyor- du. Siyasi yatırım Deprem, sadece "Adapazarlıları de- gil, resmi görevlileri de şaşkına çevirmişti. Çöken binalar altında kalanları çıkarmak için resmi gö- revlilerin, olaydan tam 4,5 saat ge- cikmeyle faaliyete geçişleri, gerçek- ten acıydı. Enkazın temizlenmesi ise, olayın üzerinden üç gün geç- mesine rağmen sağlanamadı. Enkaz altında kalıp da kurtarılmayı bek- leyenlerin bu ihmal yüzünden öl- müş olmaları bile mümkündür. Sa- yıları 100'ü geçmiyen askerler, koca apartmanın enkazını sanki tırnakla- rı ile temizlemeye koyulmuş gibiy- diler. Sadece çapulculuğun önlenmesi hususunda Adapazarı polisinin aldı- ğı tedbir, on sonuç verdi ve herhangi bir tek olay cereyan etme- di. Evinin balkonunda komşu evin bacasını görünce neye uğradığını şaşıran Polis Müdürü Şükrü Bala, İstanbuldan bir otobüs dolusu ge len, Toplum Polisine pek iş bırak- madı. Trafo merkezindeki basit bir â- rızayı gideremedikleri için şehri su suz ve ekmeksiz bırakan ilgililerin civar illerden su ve ekmek yardımı istemeleri ise oldukça garipti. 29 Temmuz 1967 Adapazarında depremin sebep olduğu can ve mal kaybı, "görülme- miş kalkınma" ve "nutuk atma" kampanyasına girişmiş olan Başba- kan Demireli çok üzdü, denilebilir. Ancak, Demirelin üzüntüsünün. Konya'dan sonra devam edeceği ge- zi sırasında vereceği nutukların "güme" gitmiş olmasından ileri gel- YURTTA OLUP BİTENLER diği ii Adapazarında dep- rem en, emirelin nutkuyla kim ilgilerin Bu nedenledir ki, deprem haberi üzerine gezisini iptal eden Demirel, Sükanı da yanma alarak, saat 6.00 da Konyadan, askeri bir uçakla, İz- mitin Cengiz Topel Hava alanına geldi. Orada kendisini karşılıyan U- laştırma Bakanı Bilgiç, — Ölü sayısı belli değil ama, en fazla 60-70 olur. Yıkılanlar çok. Sa- nıldığı gibi, kayıp büyük değil" de- di. Buna karşılık Demirci, saçsız ba- şını her zaman olduğu gibi sağ O- muzunun üstüne eğerek, — Yıkılanı yaparız. Bütün me- sele, can şeyi.." cevabım verdi. Demirelin Bakanları, kendisin- den üç saat önce olay yerine geldik- lerinden, politik gösteriler çoktan başlamıştı. Fakat Demirelin 9 res- mi arabadan müteşekkil bir konvoy- la Adapazarına girmesinden sonra- dır ki bu, siyasi yatırım kampanyası vi geldi. Caddenin bir başından ür başına araba içinde giden, et- ina gülümsiyerek bakan Demire- lin, Vilâyet konağının önünde, me- ie vatandaşları o etrafına topla- ana doğru gelin; sizinle ko- nuşacağıanı. diye eliyle işaret ettik- ten sonra, hemen orada bir masa- nın üzerine çıkması, gerçekten görü- lecek şeydi. Ecevit, depremzedelerle birarada Dert paylaşma