21 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

21 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

İÇ OLAYLAR ANKARA PALASIN BUGÜNKÜ DIŞI VE İÇİ OTELLER Üç otel ve üç devir A dustos ayının başında kapısına mühür vurulan ve sadece arsa olarak değeri 22 milyon liranın ü- zerinde tahmin edilen tarihi Anka- ra Palas, son günlerde, çok çeşitli düşünce ve tekliflerin hedefi halin- ir. Mülkiyeti Vakıflar'a ait olan bi- naya göz dikenler arasında, bura- sını kumarhane olarak işletmek is- teyen Amerikalı: iş adamları, Genel Merkez yapmak isteyen AP, tesisle- ri eğlence sitesi olarak organize et- mek isteyen ve kendisine ."Türki- ye'nin Eğlence Kralı" denilen Fah- rettin Arslan -Maksim O gazinosu- nun sahibi- sayılabilir. Bunlardan başka, İş Bankası Ge- nel Müdürü, binayı daire , olarak düzenlemek, Orta Doğu Teknik Üni- versitesi "Devrim Müzesi" haline getirmek için teşebbüslerde bulun- maktadırlar. Ankara Gazeteciler Cemiyetinin de bir teklifi vardır: Cemiyet, binada, Milli m Cumhuriyet Müzesi, Gazetec Dispanseri ve Türk Basın a, kurmak istemektedir. Tesisleri otel olarak o işletmek için Ankara'dan müracaat edenler AKİS ise Oleyis Sendikası, ve Dedeman Otelinin sahibidir. İstanbul' daki El- hamra Otelinin sahibi Corc Kara- yusufun ise bu iş için son zaman- larda birkaç defa Amerika'ya gidip geldiği, Amerikalı osermayedarlarla temaslar kurduğu bildirilmektedir. Otelin sahibi olan Vakıflar, bir karara varabilmek için, Oteli bugü- ne kadar işletmiş olan Şirketin iflâ- sının tamamlanmasını obeklemek- tedir. Otelin hayat hikâyesi Tarihi otelin bugünkü durumu hazindir. Kapıları mühürlü, üst kat pencerelerinin bazıları kırık, duvarları badanasız ve kirlidir. 7 ağustos 1967 günü kapısı mühürle- nerek kapatıldığında Otel, 40 yaşın- da idi. O gün Otel, Atatürk'ün ölü- münden bu yana en yaslı gününü yaşadı. Başta, 30 yılını bu otelde ge- çirmiş olan "Guernat" Şevki Kal- kan olmak üzere, bütün müstah- dem Mİ hüngür ağladı Ankara Palas'ın inşası için di- rektifi, Körü Savaşından hemen sonra Atatürk vermişti. (Kurtuluş Savaşının o galipleri ,yeni bir baş- kent kurmanın karan ve heyecanı içindeydiler. Para Vakıflar'dan te- min edildi, otelin plânlarını Mimar Kemalettin Bey yaptı Otel, 1927 yılının güzel bir gü- nünde İşletmeye açıldı. Tamam Fransa'dan getirtilen eşyalar pek şık ve bina, zamanın oAnkarasına göre çok muhteşemdi. Taşhan'dan Geçmiş zaman olur ki hayali cihan değer.. MÜHÜRLÜ KAPI Mini etek uzunu öldürdü Ankara Palas'a geçmekse, zamanın devlet ricali için çok önemli bir de- gişiklik oldu. Otel, Türk politika kulisinin merkezi olarak, bütün devirleri gördü, geçirdi. Kalpaklı, sade kıya- fetli bakan ve milletvekillerini mi- safir etti. O zamanlar. Otelin bir 11