21 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 37

21 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 37

SİNEMA YERLİ KİLLİNG'LER FAALİYETTE Uydur uydur söyle Önce, italyan foto" romanlarından kopup geldi, bizde, büyük tirajlı bir akşam gazetesinin sayfa- larına oturdu. Sonra bir dergiyi, o tüyler ürperten serüvenleriyle baştan sona donattı. İskelet elbisesi, dehşetverici maskesi, tabancası, yumruklan, bıçağı, kırbacı, kurnazlığı, yenilmez gücü, zalimliği, gaddar- lığı ve, en ilginç yanı, boy boy, renk renk sevgilileriy- le, Lord Lister, Drakula, Frankeştayn ve King Kong tiryakilerinin sevgilisi olup çıkan bu kahramanın adı, Killing idi. Bir takım psikozların, sado - erotiko - mazohist patlamaların ürünü olan bu "çağdaş bunalım"ın kah- ramanı, beyazperdede ilk serüvenlerini, önceki yıl İs- tanbul'da çevrilen bir italyan - fransız ortak yapımın- da yaşadıktan sonra, birden, "yeni ufuklar"a açılmak ihtiyacını duyan bizim yerli yapımcıların as kozların- dan biri haline geliverdi. Belki, "Killing ve Türk sineması... Hadi canım, sen de!" diyenler bulunacaktır.Oysa mesele o kadar basit değildir. Bu yeni "olumsuz" kahramanın kişili- ğinde, geniş seyirci topluluklarım etkileyecek, büyü- leyecek nitelikler, o özellikler fazlasıyla (omevcuttur: korku, şiddet, kan, seks, esrar, heyecan, entrika, şan- taj.> Yani, bizim aktarmacı yapımcıların arayıp da bulamadıkları bütün nitelikler, Killing'in şahsında biraraya gelmiştir. AKİS Hoş geldin Killing! Bu konuda ilk hamleyi, içiçe çevirdiği "Killing İs- tanbul'da" ve "Killing, Uçan Adama karşı" filmle- riyle yönetmen Yılmaz Atadeniz yaptı. Malzeme, yu- karda sözü edilen “31 kısım, tekmili birden" filmler- le "Süpermen"den alınmaydı. Bu iki film Anadolu'da ve özellikle Adana bölgesinde "iyi iş" yaptıktan sonra sıra başka yapımcılara geldi. Üçü de yönetmen yar- dımcılığından gelme üç genç -yapımcı Alpay Ziyal, yönetmen Çetin İnanç, senaryoya katılan Tolgay Zi- yai-, elele verip, sekiz günde, "Killing Caniler Kra- "nı çektiler. Hulki Saner de atik davrandı ve “Tu- rist Ömer” imsi bir Sadri Alışık'ı Killing'in karşısına çıkardı: Kaş Hafiye, Killing'e karşı" -yöneten: Natuk B Bi 5 içinde Killing'lerin sayısı dörde çıktı. Bunlardan üçü ciddi, biri mizahi idi. Devamı da ge- cik Keli im, ilk deneme iyi sonuç verdiği ra Sale Tim hemen ikincisine başlıyacaktır. Çetin nanç, Killing'i Almanya'ya, Beyrut'a kadar sötürme. yi tasarlamaktadır. Yılmaz Atadeniz ise, tamamı renkli, yepyeni bir Killing düşünmektedir. . Ama, ya bir de umulan sonuç alınamazsa!. İşte, dananın kuyruğu o zaman < mir” ON birden so- na erecektir. GİOVANNİ OGNAMİLLO 37