21 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 40

21 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 40

S POR İKİ BAŞLI EJDER Türk spor âlemi bugünlerde, maçlardan doğmayan bir karışıklığın, çekişmenin içinde bulunuyor. Başların- da kudretli kimseler olan iki grup birbirlerinin kelle- sini yemek için kolları sıvamıştır. İki taraf da, böyle hallerde hep olduğu gibi, Türk sporunu ancak kendisi- nin kalkındırabileceği iddiasındadır. Klik başlarından biri, spor işleriyle görevli Devlet Bakanı Kâmil Ocak ve onun arkasındaki, marifetli Orhan Şeref Apak'tır. Diğeri, eski Demokrat Partili- lerle bir büyük tirajlı gazetenin - Hürriyet değil - des- teğine sahip, Beden Terbiyesinin yeni Genel Müdürü Yenal'dır. Spor sahalarının dışında devam eden ve heyecanı artan maçı kimin kazanacağı henüz belli değildir. Top gibi politikanın da yuvarlak olduğu pimi, Çekişme, Türkiye Milli Olimpiyat Kurulunun Tu- nus'taki Akdeniz Oyunlarının sonuçlarını incelemek için düzenlediği toplantıda yaptığı açıklamayla patlak verdi. Açıklamaya göre, güreşçi Sırrı Acar, sporculukla bağdaşmıyacak hareketleri yüzünden uluslararası ya- rışmalara sokulmıyacaktı. Güreş Federasyonu Başkanı Cihat Uskan, Tunus! ta, güreşçiler arasında otorite ku- ramamıştı, yetersizdi. Amatör futbol takımı bugün, uluslararası yarışmalara katılacak güçte değildi. Gü- reşin dışında, Meksika Olimpiyat Oyunlarına hiçbir dalda takım gönderilmiyecekti. ararları duyun Güreş Federasyonu Başkanı Uskan ile Futbol Federasyonu Başkam- Orhan Şeref Apak hop oturup hop kalktılar. Uskan, soluğu önce Devlet Bakanının, sonra da Tunus kafilesi başkam, Spor-Toto Müdürü Rauf Meleksoy'un yanında aldı. Ardından da hemen Ur bildiri yayınladı: Sırrı Acar'a iftira ediliyordu ve kendisi hakkındaki karar da hak- sızdı. Orhan Şeref v durumu da Uskan'ınkinden farklı değildi. Ancak o, soğukkanlı davranmasını bil- di. Kararlara önce inanmak istemedi, sonra da sustu. Oysa, Milli Olimpiyat Kurulunun bu kararı aldığı gün, Amatör Milli Futbol Takımı, Bulgaristan'la yapı- lacak Meksika Olimpiyat Oyunlarının seçme maçı için İstanbul'da kampa alınmıştır Orhan Şeref Apak ağzını açmıyordu ama, kendisi- e yakın spor yazarları, fısıltı gazetesini çalıştırıyor- EE "Bekleyin, yarın, Milli Olimpiyat Kurulu kaldırı lacak" diyorlardı. Ayni sözler, birkaç saat sonra, Dev- let Bakanı Kâmil Ocak'ın dudaklarından da dökül- meğe başladı. Durum anlaşılmıştı, Apak yine perde ar- kasındandı. "Gelişigüzel bir dernek" ürk sporunun 1 numaralı sorumlusu. Ocak, Apak'ın uyarmasıyla konuşmağa başladıktan sonra yaptığı 40 KAMİL OCAK: MASADA Etrafa bakan Bakan ULVİ YENAL Kış temizliği