21 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 44

21 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 44

BAKALIM NASILDÖNECEK? — İstanbul sos- yetesinin hoş kadınlarından Mehire Çi izmeci, bir sü- redir, kocası Hasip Çizmeci ile birlikte İsviçre" de ta- til yapıyor. Bu gidişe İnci Jakobi -Salt İbrahim E- İsvi si'nin, Türk - viçre dostluğunu destekliyen küçük kızı- çok sevinmiş; kardeşi Selmin Esi'ye, mektupla- d İstanbul'daki dostlar ise, Mehir pa'dan nasıl döneceğini merak ediyorlar. Chanel'in uzun etek modasıyla mı, Cardy'nin kısa etek moda- sıyla mı, belli değil. Ama, Mehire Çizmeci, hangi mo- dayı izlerse izlesin, havasım kaybetmeyen bir kadın. bilir. Aydın Gün, eşi Azra Gün, Belkız Aran, Şâdan Candar, Ayhan Aydan, Sev- da Aydan, eski yılları ha- tırlıyarak dinlediler Ora- tio' an Günek, İs- tanbul'da, hasta annesiyle birkaç gün geçirdikten sonra "Lucia" operasın- da söylemeğe hazırlanıyor. Genç bestecilerden Ferit Tüzün, geçen hafta, ope- racı arkadaşlarına bir ye- mek verdi. Türk operası- nın sönmeyen yıldızlan parlak bir gece e. Ferit Tüzün, nişan- lısından ayrıldığı, için bi 44 râz efkârlı. Ama, bu efkâr dan Türk müziği kârlı çı- kacak. Bütün gün piyano» nun başına kapanıp yeni eserine çalışıyor. başı" obalesinden karşımıza çıkacak Sergide canlı bir "Gigi" Ço Bater, o yıllardan sonra işini gücünü bı- rakıp Paris'e giden, ora- da resim çalışan bir kim- sedir. Geçen hafta, Güzel Sanatlar Galerisinde açtı- ğı sergi büyük ilgi gördü. İstanbul'un' bekârlarından Akgün Usta ile çekici ka- dınlarından Gönül Özdo- gan -daha çok, Manizade adıyla tanınır, hemen, gu- aş tablolardan birer tane seçtiler. Daha çok Venedik havasında olan serginin ortasında bir de "Gigi" tablosu bulunuyordu. Her- kes, büyük bir hayranlık- la onu seyrediyordu: Kı- vurcık siyah saçlar ve dan- telli siyah elbisesiyle can- lı bir "Gigi". İstanbul'da şu aralık, Gigi kopyeleri çok. Ama hiç biri, Betin Akay kadar sempatik de- gil. Mini eteğe tepki TRT'ci kadınlardan Betül Mardin, geçen hafta Londra'dan döndü. Lon- dra'dan dönenleri bluz bo- yunda mini eteklerle gör- meğe alışanlar, Betül Mar- di odaya pek yüzvermediğini farkettiler. Tersine, o pantalonluydu... Bluz boyundaki mini e- teklere tepki duymuş ola- cak ki, Londra'da kaldığı dört ay içinde hemen hiç elbise giymemiş, hep pan- talonla dolaşmış. Stajlı güzeller A vrupa' ya Türkiye'nin en güzel kızını ba iddiası biraz omübalâğalı Ama, güzellik yarışmala- rında büyük gelişme oldu- gu da bir gerçek. Eskiden, yürümesini, gülmesini bil- meyen şaşkın güzeller çı- kardı sahneye. Şimdi gü- zeller LCC'de staj görü- yorlar, vücutlarını güzel- lik enstitülerinde rötuşla- tıyorlar. Ancak, kraliçe olmak için bunlar da yet- miyor. Örneğin, 1967 güze- lini seçen jürinin yerinde olmak kolay değil. Jüri, Türkiye ogüzelini değil, mevcudun güzelini seç- mek zorunda kaldı. Fitaşı dolduran halk da, kraliçe adaylarından çok, başına taç giymiş eski güzelle- ri seyretmekten hoşlandı. "Kraliçe" sıfatını hâlâ -hem de çok güzel- taşı- brokar mantosuyla şık ve güzeldi. Geçen yılın güzeli İnci Asena Çapın ise, yeni biçim topuzu, güzel gülü- şüyle 1966'nın rakipsiz kra- liçesi olduğunu kabul etti- ren bir gecesindeydi. Jüri- nin bir başka kadını da Modacı Nurinnisa Şim- şek'ti. Jürinin erkek seçicile- rinde çoğunluk, Bizim yo- kuşlulardaydı: Burhan Fe- lek, Erol Simavi, Ercü- ment Karacan, Abdi İpek- çi... Ali Uras, kraliçe aday- larım bir operatör gözüy- le inceliyor, İzzet Cintav ise bankacı gözüyle değer- lendiriyordu. Cüneyt Gök- çer ile Kâzım İsmail Gür- kan'ın yerleri boştu. Biri hastalarını, öteki sahnesi- ni bırakamamış olacak. Kraliçe adaylarının çiz- gileri birbirinden çok fark- lıydı,, ama ortak yanlan da vardı. Örneğin, hepsi- nin boyu uzundu, 1.68'den 1.72'ye kadar gidiyordu. Halit Kıvanç'ın sorularına da ortak cevap verdiler. Örneğin, angi memle- keti görmek istersiniz?" Geçen sayıdaki soruların cevapları: 1 — Nilüfer Sarper 2 — İzzet Çintav 3 — Adnan Bulak - Yeni bulmacanın soruları karşı Tülin Okan sayfadadır. AKİS