21 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

21 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

destekliyecek?" sorusu artık öne- mini kaybetmiştir. AP'nin Bozbey- li'yi desteklemesi, o kulislerde aşa- ğı - yukarı kararlaştırılmıştır. Bir- takım küçük hesaplar içindeki grupcukların gücü, Bozbeyli'yi yık- mağa yetmemiştir. AP'yi yöneten- ler, çetin ve dikenli bir yasama dö- nemine çevilirken, riskli bir dene- meden kaçınmayı uygun bulmuş- lardır. AP'nin, Başkan Vekili olarak Nurettin Ok'u göstereceği de anla- şılmaktadır. Bu, Bozbeyli'nin "ta- rafsızlık"ını kısmen telafi edecektir. CHP ise, Başkan Vekilliği için İs- mail Arar'ı yine aday gösterecektir. Üçüncü Başkan Vekilliği, bu dö- nem, GP'ye ait olacaktır. Bu mese- le, GP içinde epey hararetle halle- dilecektir; Çünkü parti küçük, san- dalye az, ama ihtiraslar büyüktür. disi değil, bu elemanı veren mües- sese ödemiştir! o Böylesine elverişli bir takası rüyalarında görseler inanamıyacak spor klüpleri, Sü- merbank'a (hayranlıklarını (o söyle- mektedirler ama, ödeme şeklindeki bazı "özellikler" Ankara'da dikkat- leri çekmiştir. Transferi Sümerbank'la birlikte organize eden, ehmet Turgut; transfer edilen eleman, Hulusi Çe- tinoğlu; transfer oücretini ödeyen müessese ise Korkut Özalın yöneti- mindeki TPAO'dur Hulüsi Çetinoğlu, Mehmet Tur- gut kendisini Sümerbank'ın başına getirmeden önce, Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığında oMateryel ve Mühendislik İşleri Grup Başkam idi. Fazla dikkati çekmiyen bir tip- İBRAHİM ŞEVKİ ATASAGUN Yel üfürdü, su götürdü GP'liler, Meclis Başkan o Vekilliği için "Coşkun Kırca olmıyacak" de- mektedirler. Bu laf, "korkulan ih- timal varit değil" havası içinde söy- lenmektedir. o Mevki için arzulu GP'lilerden biri, Kemal Beyazıt'tır. KARLI İŞLER Ne sihirdir, ne keramet! or sahaları dışında "Yılın Trans- feri"'ni oOSümerbank'ın yapmış bulunduğu, bu hafta içinde ortaya çıktı. Sümerbank, kıymeti 100 bin li- ra civarında biçilmiş bir elemanı al- mış, üstelik transfer ücretini ken- AKİS ti. Sadece, Mehmet Turgut'un okul ve dernekçilik arkadaşı olduğu bi- liniyordu. Gün geldi, Mehmet Turgut'un e- min bir Sümerbank Genel Müdürü- ne ihtiyacı oldu. Aklına, "kadim arkadaşı" Çetinoğlu geldi. -Demirel Devri "arkadaşları işbaşına getirme devri" olarak anılacaktır-. Ona ni- yetini açtı. Çetinoğlu, bir tereddüt devresinden sonra, "okey" dedi. Aman, ne tesadüf! imdi sıra, prensip anlaşmasına 5 bağlanan transferi (ouygulamağa gelmişti. Çetinoğlu'nu memnun e- decek şekil için bazı zorluklar var- dı. TPAO'daki normal uygulamaya göre, ancak, Genel Müdürlükçe işi- ne son verilen ve fakat kötü hali bulunmayan kimse tazminat alabi- İÇ OLAYLAR HULUSİ ÇETİNOĞLU Transfer dediğin... liyordu. Kötü halleri görüldüğü için işten atılanlarla istifa edenler taz- minattan yararlanamıyorlardı. Bu durum, Çetinoğlu için üzücüydü. Fakat mesele halledildi ve Çetinoğ- lu tazminatını -daha doğrusu trans- fer ücretini- aldı. Tuhaf bir tesadüf, Çetinoğlu tam Mehmet Turgut'un teklifine "okey" dediği sırada, Materyel ve Mühen- dislik İşleri oGrup Başkanlığı lâğ- vedildi. Böylece, Çetinoğlu açıkta kalmış ve tazminata hak kazanmış oluyordu. Transfer ücretini alan eleman, hemen Sümerbank Genel Müdürlüğüne atandı. Lâğvedilen Grup Başkanlığı ise aynı anda ikiye bölünmüş olarak yeniden organize ediliverdi. Kulağa Küpe Sır küpü delindi! A" nara da bazı çifilerde bir : "Aman, acaba bize de bu m yaptılar mı?" diye Te elaşlananlar, "Demirel He- yeti'nin Moskova yolcuları Duydunuz değil mi? Rus casusları, bırakınız Moskova- yı, Bonn'da, misafir gelen İn- giltere Kraliçesiyle kocasının, yatak odalarında neler konuş- tuklarını dinlemeye muvaffak olmuşlar.