6 Kasım 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 40

6 Kasım 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 40

AYRILAN ÇİFT fazla evli kalmamalı" Aktris Semra Karaca ve Cem Karaca da sonunda, İstanbul sanat çevrelerinin felsefesine uydular. "Sanatçılar bir yıldan teziyle boşanıyorlar. Akla, İster - İstemez geliyor: Acaba, nikâh memurunun önüne çıktıklarında bu felsefeyi bilmiyorlar mıydı? Belki de, gazoz içen Selda Alkor bunu onların hatırına getirdi. zırlık için değil, tersine, Başbakanın Romanya'yı ziyareti sırasında çok yorgun geçen günlerin a- cısını çıkarmağa gelmiş. Dostlarını görüyor, bol bol tiyatro o seyrediyor, berber Nuh'a ait soru- ları ist akıllıca cevaplan- dırıyor. Biraz da, merkeze dö- nen sefirelerden, CEN- TO'nun yeni Genel Sek- reterinin eşi Nermin Me- nemencioğlu'dan haber verelim. Bayan Menemencioğlu, bugünlerde çok yorgun. İranlı OGenel Sekreter Khalatbari'den boş ka- lan evi değiştirmek isti- yor, ev arıyor. Nasıl bir ev bulacak, bilinmez sı- ma, bulduğu eve güzel bir hava vereceği muhak- kak. Nermin Menemen- cioğlu, her gittiği yeri zevkiyle, havasıyla dol- duran sefirelerimizden - dir. Nişan yemeği Ankara da bekâr yaşa- yan İtalyan Büyük El- çisi Mondello, geçenler- de bir nişan yemeği ver- di. Genel Kurmay Başka nı Org. Cemal Tural'ın göğsüne, İtalyanların en büyük nişanı takıldı. Kuvwet Komutanları ve bazı büyük elçiler de bu törende hazır bulundu- lar. Amerikan, İsviçre, Japonya elçileri de bun- lar arasındaydılar. Ama çekik gözlü Japon Büyük Elçisi Miyazaki, sarılık- tan yattığı için, geleme- mişti. Bn. Miyazaki yal- nızdı. Yemeğin I numa- ralı kadını tabii, Bn. Tu- ral'dı. Gümüşten bir tu- içinde, pırıl pırıl oturuyor, kocasının göğ- sünde parlayan nişanı seyrediyordu. "Ağaçlar ayakta ölür" Geğende kaybettiğimiz urhan Toprak, a- mansız bir hastalığın a- cısın mertçe dayanan bir insandı. Eşi Hayriye Toprak da yalnızlığını aynı diklikle taşıyor ve günlük üzüntülere kapı- lan, küçük hikâyeler i- cinde kaybolan çevreler için örnek bir tab- lo çizi Le Toprak, vak- tiyle, İstanbul'un en hoş kadınlarından biriydi. A- rad'an geçen yıllar yüzü- nü, çizgilerini değiştirse de, o zarif havasını hiç değiştiremedi. Hele göz- lerinin parıltısı hiç kay- bolmadı. Dağcılar kar bekliyor yp uda. geçenlerde çok kalabalıktı. Nihat Ça- vuşoğlu ve Bülent Garan, dostlarıyla birlikte, tele- feriğin açılışını kutladı- lar. Kokteyller, oyemek- ler, şarkılar ve danslarla dolu bir hafta sonu geçi- rildi. Dağa tırmanan yüzler- ce davetli arasında asıl dağcılar yoktu. ünkü onlar kar bekliyorlar, U- ludağ'ı çıplak Oo görmeğe dayanamıyorlar. Trafikçi jön Trafik polisi Erkan Ni- ronun yıldızı, şair Mehrizat Poyrazla evlen- dikten sonra parlamaya başladı. oTrafikçi arka- daşlarının, nikâhtan son- ra Beyoğlu'nda, "kralla- ra has" bir resmigeçit düzenlemeleri, bu genç çifti sosyeteye sokmaya yetti. Ne var ki, güzel tür- kü okuyan Erkan Niron ile güzel şiir okuyan eşi, bu özelliklerinden ötürü, gittikleri gece klüplerin- de rahat bırakılmamak- tan şikâyetçiler. ERKAN NİRON VE MEHRİZAT POYRAZ Ev trafiğinde düdük kimin? AKİS