18 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

18 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

lan grupu, Aktaylarla bir- likte Hilton'da olacaklar. Haldun Dormen ve arka- daştan, eski geleneği de vam ettiriyorlar. Yeni yı- lı Oryantal'de, hep birlik- te karşılamağa hazırlanı- yorlar. Ankara'dan bir grup, 1-Sosyete o kadınlarına çengel atma politika- sını her zaman büyü bir başarısızlıkla so- na erdiren ye erkek, kimdir 2 — 1967'nin bukleli saç modasını Parisli ber- berlerden önce e- nimsemiş, Başkent partilerinde kıvırcık başlarla dikkati çek- mişolan DP sosyete- sinden iki kadın kim- dir? 3 — Uzun yıllar, beyaz- perdenin güzel yıl- dızlarından Audrev Hepburn'e benzeti - len, şimdi Paris'te 0- iuran kadın kimdir? AKİS HAŞİM İŞCAN FAİZE'NİN YENİ SALONUNU AÇIYOR Rağbet elbiselere mi, bu arada mimar Ferzan Baydar, Erdal Furtun, Halük Özberki ve arka- daşları da, çoluk, çocuk, Abant'a gidiyorlar. Göl kıyısında sakin bir tatil yapacaklar. Devlet Tiyat- rosu oyuncuları. Büyük Tiyatro'nun altında bir baloda buluşacaklar. O gece, "My Fair Lady" o- yunu var. Balonun misa- firleri önce, yılın en çok alkışlanan ve konuşulan - müzikal -komedisini sey- redecek, sonra aşağı sa- londa "My Fair Lady" müziğiyle dâhsedecekler. Gecenin geliri, sahne iş- çilerine kalacak. İstanbul'dan başka bir grup, Uludağa çıkacak. beyaz bir yılbaşı geçirmek için değil, dağ- da daha rahat oyun oy- namak için... Avrupa tatili Eski DP'liler,'leyleği ha- vada görmüşler gali- ba. Hârika Yardımcı, u- zun zamandır. Avrupa - da. DP politikasına kaza- "Genel Müdür'e mi? ra katılan ünlü bankacı- lardan Fahrettin Ulaş ve eşi, Avrupa'dan yeni dön- düler. Eski Bakanlardan Sıtkı o Yırcalı ve eşi de Avrupa'ya yeni gittiler. Celâl Bayar ise, iç tu- rizmden pek hoşlandığı için, bahan bekliyor. Kraliçe ve kardeşi Uzun zamandır duyu- lan bir söylenti doğru Faize ve Sevim Taksim'deki yeni butiklerine eski kra- liçe Günseli dl o- turttular. Moda; Na dan izleyen 1952. Ani Güzeli de, bütün İstan. bul'u, yeni butiğin açılı- şına çağırdı. Paris'in Oo kahverengi modası, Günseli Başar'a çok yakışmıştı. Hem, saç biçimini de değiştirmiş, kıvırcık başlı bir kraliçe olmuştu. Kraliçenin kar- deşi Peykân Dalbaşar ise, Ankara yününden, porta- kal rengi güzel elbisesiy- le, omimarlıkla bağdaştı ıran bir kadın Görenler, çalışan kadın* ların giyimleri ve kadın- lıktan uzaklaşıp uzaklaş- madıktan üzerine tartış- ep daldılar. Modayla sadece kadın- ların ilgilendiğini sanan- lar, yanılıyorlar. oda salonunun açılış koktey- linde pek çok da erkek bulunuyordu. o Örneğin. Abdi Dilber, Turgut De- hat Hamamcıoğlu, Halis Kaynar, Nuri Pere, bun- lardan bazılarıydı. Moda salonunun açılışına, mes- leki sebeplerle er di. Örneğin, Abdi Dilber in mesleği moracilıki. Turgut Demirağ, moda salonunu bir filmci gö- züyle görmek niyetin- deydi. rof. o Osman Yemni, modasever ka- dınların ciltlerini inceli- yordu. Prof. Naşit Erez, herşeye bir ginekolog gö- züyle bakıyordu. Meşhur bankacılarımızdan Halin Kaynar ve Nuri Pere ise, "kadın - moda - para" i- lişkileri üzerinde duru - yorlardı. 33