4 Ocak 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

4 Ocak 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

» Sahife 5 İşin alayı Bir haftadan, hattâ on beş günden beri herkes — bekliyor: 1929 getecek. Evlerde harıl — harıl - terziler çalışıyor, — hanımlara - tüvaletler hazırlıyor. -Dükkünlar — karınca yarvası gibi, çocuklara hediyeler, büyüklere mal hazırlıyor. Lokan- dalar derup dinlenmeden kayna- şeyor, davarlar süsleniyor, ma- saler hazırlanıyor. — Gazeteciler Jaaliyette, — resimler — yapılıyor, karikatürler çiziliyor, ve biz mu- harrirler, kafa patlatıyoruz, yeni seneye dair nükte arıyoru: İşte bir haftadan, on beş günden beri İslandulun ömrü aşağı yu- karı böyle geçti. Bu hazırlığı, bu faaliyeti; bu hümmayı gördükten sonra, san- dim ki yeni sene gükleri yararak, bulutları parçalayarak, gürleyen bir debdebe, şimşekler gibi çakan | bir şa'şaa ile yer yüzüne inecek. Diyordum ki 1929 iki güzel çifetir. 19 yaşinda nevcivanla, 29 yaşinda yağız bir erkek, bulget renği atlar koşulmuş Bir gerduneye kurulmuşlar, yedi kat gökü, yedi hamlede delerek dam 12 de dünya yüzüne inecek- ler. 19 yaşındaki dilber nevcivan erkeklere dudaklarını öptürlecek, 29 yaşındaki yağız genç hanım- darın dudaklarına bir öpücük kunduracak.. Ve bu iki nevciva- nın yüzleri öyle parlak olacak ki, işiğa hacet görülmiyecek... Ve sanıyordum ki saat 12 de bunun için elektrikleri söndürüyorlar. 12 ye kadar bekledim. Ne o dilber kız geldi, nede yağız erkek... Ne gökler parçalandı, ne de bulutlar. O zaman anladım ki, gece garısı / elektrikleri — söndürenler aralarında ,mum söndü” oynuyor- lar... 1929 senesinde ne olacağını falcı deyilim ki Bileyim. Yalnız olanı biliyorum. Ama rica ede- rim benden duyduğunuzu söyle- Yünya bir sene daha kırk yaşına — merdiven dayamış olan hanım efendileri- miz de bir yaş,.. gençleştiler. Selâmi İzzet — bstasyor ğünü üfleyemiyor, nefesi Düşmanlar — Yahu kırk senelik doktorsun, şimdiye kadar elinden binlerce hasta geçti, buna rağmen şöhret sahibi olamadın. — Ba dünyada çok düşmanın yar, — Ya öbür dünyada? dilber — bir | iki nükte, — Neden? — Benim de südüm bozuktur da Esbabiı Büyük bir tica- rethane bir satış dür sordu: — Mesleke a; 'na mısınız? —San derecede.. | eskiden bulun- | duğum dükkânda öyle bir camekân yaptımdı ki, han- gi kadın geçse mutlaka bir kere bakardı. —Ne — Böyle ne satıyor Beyfendi bir kaç Davidi çağırdı, dedi ki: — Havalar lodos gidiyor ama, nerede ise souyacak; kara yel başladı mi, arkasından kar- mü- hakkaktır. — Evet efendim. — Bir salamadıra almalıyız. — Emredersiniz efendim. — Sana para vereyim de — Olur efendim. kaç paradır — Düşünmüyorum, sahifeyi virsinlerde boynuna sarılayım diye Salamandra Dul karımla ikinci kocasının zifaf gecesini seyrettim. iki fıkra — Hayatta bir iş yaparsam ancak süt işi yapabilirim. ondan. , Kötüphane sahibi ©İ “—izdivaç ede- A çeklere nasihat- İlar, isimli kita: bınız çok satıldı. halde il N yapınız. — hayır, size başka bir tekli- fim var. “boşan- mak isteyenlere nasihatlar,, isimli başka bir kitap yazınız. Z Acaba satı- bır mı? Mubakkak... ilk kitabınızı alan- lar, buma mutlaka alacaklardır. üyor sun? — AL. Ama taklit istemen, halis salamandıra istiyorum. — Halisleri 400 Kiradan aşağı olmaz. — iyi biliyor musun? — bilmez olur muyum hıç. — Al 200 lira daha, Davit paraları cebine yerleştirdi, çıktı, sokakta komşu - evin ahcısm Moda Hanım efendi geç vakit gelir 've odadan girer girmez kocasını müjdeler: — yeni bir tuvalet ısmarladım. Kocası gözlerini dört açar: — Sen çıldırdın mı? yeni el- bise yaptıralı daha on gün olmadı! Karısı dudak büker: — Sen de ne tuhaf adamsın. Geçen — senenin — tuvaletiyle mi gezeyim istiyorsun? Yaş Ama göz yaşı deyil. hanım efendilerimizin yaşı Salı günü ahpaplardan bir. ha- nımı tebrik ettik: — Bu gün hem sene başı, hem de 41 inci yaşınızın başlan- grct.. çok seneler yaşayınız Hanım efendi sesini alçalttı. Aman dedi hemşirem duy- masın. Malâm ya onunla ikiziz ama, o 30 yaşındadır! Muhabbet — Ne », dişlerini - gıcırdatıp duruyorsun? — Sene başı... biliyorum. Niçin? — Gelinimi öpecepim. Tebrik — Yeni seneni tebrik ederim hanim efendi. — Bunda tebrike şayan bir şey yok, Bir yaş daha ihtiyarladığı- ı mi tebrik ediyorsunuz. — Bunu itiraf etmek kahra- manlığını — gösteriyorsunuz - öyle Gene tebrik ederim! İşkencedeki adam:— Bu kadar ayları kızmaya şeyler sormayın - kafam başlıyor! Öölmemiş birader , |di mes'ele köpeğe. Dediler “uzakta bir Dudak boyası Dudakları daima kırmızı tutan bir usul bulundu Son seneler zarfında dudaklara kırmızi boya sürmek — kadınlar arasında umumi bir itiyat halini almıştır. Bunan bir mahzuru boya- min kolayca çıkması ve sık sik boya sürmek mecburiyetinin hasıl olmasıdır. Yemek yedikten, sigara içlikten sonra behemehal dudakla- Tn boyasını — tazelemek — Jâzim geliyor. Son günlerde bu külfetli iş Av- rapa kadınlarına zor- gelmiş ve buna da bir çare bulmuşla; Hani bizde bazı kimseler iğne ile kollarına, vüsutlarına garip garip Tesimler yaptırırlar, yazılar yazdı. nırlar. Avrupa kadınları bunun kard- zısını dudaklarına yaptırmağa baş- damışlardır. Bü sarette - ellerinde dalma kırmizi kalem kadınlar bir düzüye dudaklarının boyasım taze- lemekten kurtulmuşlardır. ger . acısına — katlanabilirseniz Cins köpek Birden bire ava merak sarmıştı. İşi gücü yoktu, parası çoktu, eş- raftandı... Köylüler kurttan müşleki idiler. işte bu şikâyeller onda av merakını uyandırdı. —Kurt avlayacağım! diye mey- dana çıktı. Kurt avlamak için ne lâzımdır. Evelâ tüfek, sonra köpek. Tüfeği bulmak kolay oldu. Kab — Kurt avlayacak köpeği is- tanbulda bulursun. istanbula gel- — di, kurt gibi bir köpek buldu. Beş yüz papel verip aldı... Ne sandınız ya 500 papel çak mu? Şaka deyil kurt avlayacaktı. n Köyüne avdet etti, ve karın dizlere çıktığı bir gün yola dü- züldü. Az gitti, öz gitti, nihayet ü çardl MA köpeğinin bağını çözdü. hayvan ek gibi fırladı, kurtun peşine dü . Kurt gitti, © gitti.. hayvanları gözden kaybetti. Tım saat sonra karşısına bir köylü çıktı. Avcı sordı — babalık bir köpekle bir kurt gördün mü? — Evet birbirlerini kovalıyor- lardı... — Tamam. — Güzel yarıştı doğrusu. Ama köpek seninse meraklanma. — Neden? — Çünki yarışı köpek kazana- cağa benziyor..: Kurdun kırk adım Avcı ilerisinde koşuyordu ... Mükümmel — bu kaz ciğeri hülâsası sıl yapıyorsun ? pahah ol — Dama ile kaz ciğı | kmazsan şimdi iner anneme — Çok yapma” sevgilim... gıcıklanıyorum... o0 LA