13 Şubat 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

13 Şubat 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Kara deniz postası Anadolu Vaporu 13 Şubat Ordu. tir. Tafsilât için sirkecide Mesa- det hanı ittisalinde yelkenci Hanında acentasına mü- racaat, Tel. İstanbul 1515 Alemdar zade Biraderler ve mahdumları vapurları Seri ve lüks karadeniz pos- tası yolcuların her türlü isti- rahatlerini temin etmiş olan Mahalefeti hava hasebile hareketi teehur eden Millet vapuru 13 Şubat Çarşamba günü akşam saat 18 de Sirke- ci nıhtımından süreti kat'ide (Zonguldak, inebolu, Sinop, Samsun, Ordu, Cireson, Trab- zon, Rize ve Hopa) ya azimet ve avdet edecektir. Biletler vapurdada verilir. Müracaat mahalli: - İstanbul balık pazarı yeni ticaret han, Telefon; İstanbul TI54 Satılık tarla Oda ve ahır: Göztepede Meh- met efendi mahallesinin Göztepe #okağında 9/9 No 4 dönüm 1 | | şubesine ellişerden cem'an yüz li- evlek 315 arşın tarla ile odalı bir ahırın 1-8 hissesi bedeli defaten verilecektir, muhammen bedeli 250 lira, müzayede 19 şubat 929 da defterdarlıkta yapılacaktır. Bu manzaraya imkâm yok taham- mül edemiyecekti. İşte tam o aralık, Antuanın milerinden ikisi daha battı ; üçü daha ateş aldı. Sevgilisi, evelce sözleşip kavil leştikleri veçhile, kerdi bindi; geminin babafingı man bir yeşil bayra de muharebeye iştirak rini verdi. Ne? Nasıl? Bu kan, ateş ve ölüm deryasına u da mm çağırıyorlardı?... Buna Yelkenci Vapurları | GENÇLİK GÜZELLİĞİ iDAME Souk ve sicağa tahammül etmeyen SERT ve ÇATLAK derileri tedavi eder. Her yerde mazharı rağbet olan “ MOUSON ,, nun Diş ve Tuvalet Kremlerile Mühtelif kokulu TIRAŞ ve TUVALET SABUNLARI, PUDRA, LEVANTA, KOLONYA, LOSYON ve sair tuvalet mustahzeratını arayınız. En maruf eczane ve tuhafiye ticarethanelerinde bulunur. UMUMU TÜRKİYA VEKÂLETİ ve MERKEZ SATIŞ DEPOSU Halit Cevri - Bahçekapu Cermanya Han nümero 40/43 T. İst, 162 menc, ol ve Rize) ye gidecek- Mükemmel ince Saz Galata Şişhane bahçesi - Jale Lokantası salonunda HAFIZ BURHAN ** riyasetindeki Türk musiki hey- eti şerefhulül eden ramazanı şerifle dahı gaceleri kemafissabık icrayi ahenk edeceği ve aileler için mahal- li mahsus tefrik edildiğini muhterem bedayı perverana tepşir olunur. Devlet demir yolları ve limanları umumi idaresinden: | | | — 1472/29 da münakasası icra edilecek olan vagonet aksamının mu- halefeti havadan dolayı 2/3/29 tarihine talik edildiği alâkadaranın malümu olmak üzre ilân olunur. s Devlet demir yolları umumi müdürlüğünden: Beş şubat 929 tarihinde icra edileceği evelce ilân edilmiş olan ahşap travers kasasının görülen lüzum üzerine bu ayin on &; Cü çarşanba günü saat on dört buçuğa kadar tehir edildiği ilân olunur. | Maarif Vekâletinden: | — Avrıpadan Sanat tedrisat ve işleri için celp edilenlerin yanında | istihdam edilmek ve onların atalye mesailerile tedrisat hakkında tah- riren ve ya şifahen verecekleri izahları talebe ve alakadarlara anlat- | mak ve tercüme etmek daima mütehassislerle beraber bulunmak i bındada onlarla beraber seyyahate çıkmak üzere, fıransızçaya - aşi tercümanlara ihtiyacımız. vardır. Bu tercümanlıklara talip olanların, bulundukları mahallin Maarif emanetlerine ve ya müdürlüklerine müracaatle alacakları fişleri evrakı Mmüsbitel müsteniden tanzim ve mezkur makamlara tevdi eylemc- in olunur efendim. Doktor Artin Horhoron Bel soğukluğu, idrar darlığı, prostat bastalıkları' bel gevşek- liği ile frengiyi en son usul ve ağrısız şiringalarla kat'i tedavi eder. Beyoğlu Tokatlıyan oteli yanında Mektep sokak Na. 35. Telefon: Beyoğlu 3152 Cibali tütün fabrikaları müdürlüğünden Fabrikamızda her gün numuneleri görülecek olan tahminen altı bin kilo karton balyesi tahta kapakları ile üçyüz kilo tönbeki tiftiği Şur batın on altıncı Cumartesi ve on yedinci Pazar günleri alenen müza- yede edileceğinden alacaklıların işbu günlerde yüz lira pey akçesile saat ondan on altıya kadar fabrikamızda bulunmaları. « Kadıköy Türk fukara perver cemiyetinden: Kadıköyündeki fukara ailelerle kimseşiz - çocukların ihtiyacatına sarfedilmek üzere Modada mukim sarıca zade Ârif paşa Hz leri ta- fukara perver li Ahmer Kadıköy Kazanç vergisi Her ay Maliye tahsil şübe- lerine verilmesi mecburi olan müstahdimin bordroları yeni $ harflerle temiz bir şekilde matbaamızda basılmıştır. İki kuruş fiyetle yalnız Akşam matbaasında satılır. 'ra teberru ettiklerinden bu şayanı imtisal lütuf ve insaniyetlerine karşı cemiyetlerimiz alenen te- şekkür eyler. > | memendir! Haydil geri! İskende- riyeyel- diye haykırdı. Kaptan, Antuanın çektiği yeşil bayrağa rağmen, Mısır Melikesine ait 60 pare geminin 60 a birden: “geri dönl pupa yelken cenubü şarkiye!,, kumandasını verdi. Tarassut kulesinden harekâtı takip eden Antuan, Bu manev- reye ilk önce bir mana vereme- (Vâ-Nü) girebilir diyse de, sonra, meseleyi tahmin Donanmasıı eti koşt Eyvah! Ne demeye, Klcopatra- dininkinden kem ileri Dam | ayırtmıştı? N Kleopatrayı bu. süretle Aklnı | Muharebeye bir. kere daha baktı: Oktavın gemilerinden sekiz Dedi ise de, M tanesi tutuşturulmuştu; iki tanesi Asıl alçaklık senin bi katırılmıştı. — Kendi rdense, CUMHURİYE? Şapka Mağazasına Altun Madalya Parisin konfor Modern sergisi Galatada Voyvoda caddesinde Cumhuriyet — şapka — mağazasını taktiren Altun madalya ile büyük bir taktirname göndermiştir. Se - bebi: Mezkür mağazanın t dahiliyesinin fevkalâde intizamla ceryan etmekte olması başta “Ha- big,, firması olmak üzere Avro - panm en büyük ve namdar Fabri- kalarından hususi sürette geti miş en şık ve modern şapkaların merkür mağazade daima mevcut bulundurulmasındandır. DoKkTOR Taşçıyan Paris kliniklerinden me'zun ve 28 senelik tecrübeli Frenği , belsoukluğu, idrar zoru ve ademi iktidarın elektrikle kat'i ve üğrnız tedevisi, Emin önünde, İzmir sokağı No.4 Darüttalimi musiki Ramazanda her gece Vezne- cilerdeki salonda terennümsaz olacaktır . Elyevm Emniyet — sandığından emaneten teslim paramın bir kıta fotografile namıma muharrer ye- dimdeki cüzdanımı kazaen zayi etmiş olduğumdan ve yenisini is- tihsal ettiğimden zayi olan cüz- danın badema hükmü olmuyacağı Cilân olunur. Rifat Kiralık imalâthane | İstinyede deniz kenarında kâin muattal imalâthane kiralıktır. Kü Şük smsi ' pek ebvi- Gişlü dapö için dahi kabili Misalder| | Galatada Voyvoda sokağında | Agopyan hanında Bomonti Şirketi müdüriyetine müracaat. Satılık Rene, Hoçkis, ve Fiat markalı müstamelüç otomobil birden ola- rak rizayı tarafeyn ile satılıktır. Şerait müsaittir. Fransa sefaretha- nesinde Attaşe Kommersiyale mü- racaat olunması. 'yeni zayıat yoktu. O halde, harbi kaybettiğine hükmedilmezdi. Bel- | kide zafer, onundu. Fakat, neylesin, Antuan, Klco- Neylesin... Kleo- Nereye gidi- 'a, onu brakıp nereye gidiyor? Nereye? Nereye?. Serdar deli olacaktı... Derhal, diği gemiye, kumanda patrasız zaf Kleopatra... Klcopı masını son süratle fini kurtarmı fer temin etmeyi, kümdarı makar uğraşıyorlardı. Bu uğurda kanlarını | döküyorlar, canlarını veriyorlardı Antuan ise.. Aninan ise... An- u dünya hü Satılık köşk ve BaG Trabzon ikini (REŞİT PAŞA) vapuru 14 şubat perşembe akşamı Galata rıltımından harek, dak, İnebolu, Sino “Trabzon, 've dönüşte Pazar iskelesiyle berahber Rize, Ot, Sürmene, Trabzon, — Polathane, Görele, Gireson, Ördu, Fatsa, Sazasun, Sinop, İneboluya uğrayacaktır. Ayvalık sür'at postası (MERSİN) vapuru 12 şubat salı 17 de Sirkeci rılıtımından hareketle Gelibolu, Çanakkal Küçükkuyu, Edremir, Burl niye, Ayvaliğa gidecek ve dö- nüşte mezkür iskelelere beraber Altımoluğa uğrayacaktır. Geli bolu için yalmıa yolcu alır yük alınmaz. e Karabiga postalarımız için den itibaren tatbik seyruseter prograt Cumartesi” Çarşanba postaları: İstanbuldan hareket Tekirdağ, Mürefte, Kara bigaya gidecek ve Tekirdağa uğrayarak gele- cektir. Peaayiesi pöninde: İatarbalilş < harcketle Tekirdağ, Marmara, İ Erdek, Karabigaya gidetek ve Ş Şarköy, * Müreite, Tekirdağa yuğrayarak gelecektir. Perşembe pososi: İst hareketle Tekirdağa, Şazki Karabigaya “gidecek ve Erdek Marmara, 'Tekirdağa uğray gelecektir. ! Galatada köprü - başındamer- kez acemtası telefon Bey Oği 2362, Mes'adet hanı sltında dairci mahsusada şube ncentası telefon ist; 2749 GERMLETALNTE TERSEANLEROE aa Göztepede — mehmet — efendi mahallesinin Göztepe sokağında 24 No. köşkü müştemil bağın 1/8 Hissesi bedeli def'aten, mu- hammen bedeli B00 lira, müzaye- de 19 şubat 1929 da defterdar- lıkta, İLÂN Muhterem müşterilerimizden gör- düğümüz rağbet ve iltifata fi'len teşekkür etmişolmak için Beyoğlunda Tokatlıyan eteli karşısındaki To- katlyan berukâr salonumuzu rama- 'zanı şerif münasebetiyle geceleri saat yirmi üçe kadar açık bulun- duruacağımızı ilân ederiz. Tokatlıyan oteli perukâr salonu sahibi Kostantin İstavridis. , cengâver- üz üstü, yapayalnız, kuman- Kadın peşinde gitti.. Alçakça- sına.. Namussuzcasına. Kumanda - gemisinin beraber şimali şarkiye firarı ren donatmadan hayır mi kalır? Bir paniktir baş gösterdi. Hem de öylesine bir panik ki, Şark dev- letinin gemileri, sağa sola kaçışa- rak çil yavrusunu andırdılar . Bundan istifade eylien Oktavın donanması ise, bi yegân taki kimini batıri serdarla gö Artık, Antuanın payımal olmustu. Bir dah karada - kim onun peşine di harbe girerdi? Kim?. (m;