2 Mart 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

2 Mart 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Istanbulda görülmemiş bir hadise? Karadenizden gelen buz lar bütün limanı doldurdu Sirkeci sahilleri buz parçalarile duldu
 Gripten korunmak için.. İngilterede teneffüs cihazını temiz İngilterede grip şiddetle hüküm | sürüyor, bir çok hastahaneler
 Acaba ne oldu ? Tramvaylar tespih tanesi gibi , sıra sıra dizilmiş; aralarına da, imame gibi, uç, beş tramvayda bir, bir...
 Maçka tramvay hattı Günden güne tevessü eden Meçka semtl Şehremini Muhittin Bey, Emanete geldiği zaman Tramvay şirketile yeni
 Afganistanda vaziyet Hainler Hindistana kaçmağa başladılar Bir çoanullaha dehaletnameler göndermiştir; Vaziyet gittikçe...

Günün Haberleri AKŞ A Maw gHer gün 8 sahife ELELEEZ CUMARTESİ — 2 Mart 1929 Fiatı 5 kuruş Limanımıza buzların hücumu Islanbuldfı görülmemiş bir hadise? Karadenizden gelen buz- lar bütün limanı doldurdu Sirkeci sahilleri buz parçalarile duldu vapurlar işliyemiyor, boğazda sandallar karaya çekiliyor diye kadar görülmemiş bir man- Br SESb AÇ gel iam Müğlüdb Ü yer ye uzun ve beyaz şerit haliâde T parçaları yüzüyordu. Boğaz tama- mile donmuş gibi idi. Sirk: Üsküdar önü buz kütleleri dolmuştu. ö Bu yüzden bü sabah Şirketi Hayriye — vapurları — işleyemedi; gibi Seyrisefain vapurlarıda an- cak bir kaç sefer yapabildi. Anadolu — ve adalar “ hattından ancak bir vapur, Haydar Paşa ve Kadıköy hattından da 3 vapur gelebildi. Saat dokuzdan sonra buzlar” çoğaldığı için münakalât kâmilen tevekkufe uğradı. la dolan Istanbul İlmanından bir manzara Boğazda vapur değil küçük bir kayığın bile bir iskeleden öteki iskeleye gitmesine imkân yoktur. bir gaz. vapuru. gelebilmiştir. Bu vapur yolda bin bir müşkilât çekmiş ve buzları parçalayarak kendisine yol açabilmiştir. Buz parçalarının cesam&ti Bu buz parçaları Tunadan ve Rusya sahillerinden kopup gelmek- dir. Buz kitleleri satıh itibarı ile gayet büyüktür. Kalınlıklar 40-50 elerde 1,5-2 met- izdir. Bunların üzer- lerinde insan yü iliyor. Ka- vaktan liman dair: , Gripten korunmak için.. Ingilterede teneffüs cihazını temiz- lemek üzere merkezler açıldı Acaba ne oldu ? Tramvaylar tespih tanesi gibi , Sıra sıra dizilmiş; aralarına da, imame gibi, uç, beş tramvayda bir, bir otomobil sıkışmış... Bütün mürur ubur. dürmüş; ta Şişhane yokoşundan köprü başına kadar , bir mahşer yeri. Otomobiller acı 'acı feryad- ediyor. Belediye me- murlarının ince sesden düdükleri, bu kulak patlatıcı konsere tiz sesten tempo tutuyor. Şöförler kaba küfürler savuru- yor, vatmanlar daha kabasile mukabele edi- yor. İnsanlar, hayvanlar, ara- balar, otomo- P biller, tramvaylar gittikçe yor. Kafalar pencerelerden dışarı çıkmış, berkes merakla bir birine. soruyor: — Acaba ne oldu?. Neden durduk? — Müthiş bir kaza oldu ga- — Tramvay mı devrilmiş? — Otomobil mi çarpmış? — Hayır bir tabur. asker üyük bir yatıgın Çakinış, ClİRİşe var' Jollar kaplü- Miş... Nihayet, yolculardan bir ikisi, hem sabırsızlıktan, hem de zaktan, bacaklara kuvvet;»yürü- düler, ilerlediler. F ç %İğğ eldiler . Ne x devrilme, ne çarpışma var, ne asker geçidi, ne yol bozukluğu , ne de çereyan kesilmesi... Nasıl, yüz- lerce devenin yürümesi küçücük bir eşeğe bağlı ise, bu koskoca kârvanı, akşam üstü, kalabalık zamanda — caddelerde — bekleten şey de, küçük bir atlı yük ara- basıl.. Yokuşu çıkamıyor, — bütün millet arkasında bekliyor... İşte, İstanbul caddelerinde mü- rur ve ubürl.. Matbuat balosunda balonlar uçarken İngilterede grip şiddetle hüküm bir çok hastahaneler hastalrla dolmuştur. Gripten kor- sürüyor , unmak için bazı kimseler sık sık gargara yapmakta, bazı kimseler de burunlarına bir sargı ile sar- maktadır. Bundan mada hemen her bas- fahanede bir fenni temizlik mer- kezi açılmıştır. Bu merkezlerde 15 kuruş kadar bir para mukabilinde hem elbise- ler, hem de teneffüs cihazı temiz- lenmektedir. Teneffüs cihazı ortada yanan müzadı taaffün maddeler teneffüs edilmek suretile temiz Afganistanda vaziyet Hainler Hindistana kaçmağa başladılar Bir çok kabail Kral Emanullaha dehaletnameler göndermiştir; Vaziyet gittikçe iyileşiyor Berlin 28 (Hususi ) — Afganistanda vaziyet pek yakında inkişaf edecektir. Kral Emanullahın kuvveti gittikçe artıyor, teşkilâtı ilerliyor. Asiler ise gün geçtikçe zafa uğrıyorlar. Şimdiye kadar krallık id- diasında bulunan ve bazı ntuvaffakıyetler elde etmiş olan Ali Ahmet han vaziyetin aldi; her şeyi bırakarak acele Hindistana şekil üzerine çmıştır. Habibullahın vaziyeti de pek fenadır. Parasızlık dolayısile tevabii ken kaçmaktadır . olarak Kral Emanullaha miştir. ni terketmekte, dağlara Bir çok kabail yı?ıpuklınm nadim dehaletnameler - gönder- Maçka tramvay hattı “Yeni hat hangi yolu Günden güne tevessü eden Meçka semti Şehremini Muhittin Bey, Ema- nete geldiği zaman Tramvay şir- ketile yeni bir itilâf yapılmıştı. Bu itilâfa göre yapılması mecburi olan hatlar tespit edilmiş, mec- buri hatlardan sonra inşası takar- rur eden ihtiyari hatlar da ayrı ayrı zikredilmişti. Bu meyanda Maçka - Beyazıt hattının - Beşiktaşa temdidi de ihtiyari - hatlar — meyanına ithal olunmuştu . Maçka » Beyazıt hattı Harpten evel, Nişantaşından Maçkada silâ- hane önüne kadar temdit olun- muştü. Harp içinde bu hattan, silâhaneden — silâh ve cephane nakledilmiş, bu hatda yolcu nak- ledilmemişti . 3 sene varki bu hat Beyazil - Maçka arasında işleyor. Tramvay şirketinin bu hat için tahrik ettiği arabalar Maçkanın günden güne kesafet peyda etmesinden dolayı ihtiyaca kifayet etmiyor . Bu hat ile yalnız Maçkalılar değil, Valide si, Beşiktaş ve bütün Nişan lka seyahat ediyor. ünden güne kı esi, hattın ” Beşiktaşa Bu peyda et bir an evel indirilmesini lüzumlu kılmıştır. Bu. zarüret — üzerine Şehremaneti ile Tramvay şirketi arasında bir itilâf hasıl olmuş ve hattın tahvil Maçka hattı Beşiktaşa indirile- gektir. Yalnız Hatba hangi gür zergâhı takip edeceği henüz mechuldur. Bu husus imtiyaz mukavelesinde de mezkür değik dir. Emanet hangi hattın yolcular için daha elverişli bulunduğunu tayin için tetkikat ifası lüzumuna tramvay şirketine terketmiştir. Tramvay şirketi bir haftadanberi tetkikata başlamıştır. Maçka tram- vayının Beşiktaşa indirilmesi i iki yol vardır : Biri Silâhhane bahçe tarikidir. yolu hem çok yokuştur; hem de güzergâhta istimlâk edilecek binae İar ve ortadan kalkacak Şehler mezarlığı vardır. Bu itibarla hatttın daha ucuza mal olması için silâhaneden son- ra taşlık mevkür indirilmesi ve taşlık mahallinin — arkasından geçirilerek Akaretler caddesine raptedilmesi daha çok muhtemel- dir. inşası için şimdilik tasave tetkikat — neticesinde bazı tadilât icap ederse program- tadilât yapılacaktır. aei Di ee zzilr Yr'ağ ingasi ihtiyariden mecburiya — B edilmiştir. ?