4 Mart 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

4 Mart 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Sabık Rus harbiye komiseri Troçki 3 hafta evel Rusya haricine çlkarılmış ve şehrimize gelmişti. Troçki İstanbuldan Journal
 Muhiddin bey Ya rabbil.. benim günahım nedir?...
 Kar fırtınası devam ediyor Trakyada kar pek çoktu trenler işliyemiyor Buz hitleleri boğaz haricinde fırsat bekliyor. Yakacık
 Ticaret odasında Oda sanayi şubesi müdürü Vahit Bey istifa etti Vahit Bey Yicaret odası sanayi şubesi müdürü Vahit B. ...
 Acaba ne oldu? Emırgan posta — müdürü ortadan kayboldu Emirgân Posta ve Telgraf müdürü Şevket Bey tegayyüp etmiş ve ailesine
 Türk gençl Hronika gazetesi tezahürat, Vali Türk Zaferini tezyit ve bunu barbarlik devrine rucu şekinde göstermek...

” Tunan buzlar rüz- 4 - şimdilik Sofyaya Günün Haberleri —F KŞAM . — Her gün 8 sahife Ü Sit l1 — Nor 3733 PAZARTESİ — 4 Mart 1929 Fiati 8 kuruş Yollar hakkında kanun lâyihası Kar fırtınası Trakyada kar pek çoktur trenler işliyemiyor Buz hitleleri boğaz haricinde fırsat bekliyor. Yakacık yolunda bir çobanla kurt arasında mücadele Kar devam ediyor.. — Şimal Yüzgarı şiddetini artırmıştır .- Üç günden beri mü- temadiyen — kar yağması yüzünden caddelerde gene yığın yığın kar toplanmıştır. Rüzgârın poye faza — çevirmesi üzerine boğaz ha- ricindeki buzlar Kilyos sahillerine düşmüşlerdir. imanda ve bo- ga: dahilinde bu- e tesiri (l rmaraya / git- ir. Yalnız eci ve Üsküz dar sahillerinde biraz bur kalmıştır. Kar fırtması- nn şiddetinden Avrupa ile şi- mendüfer müna- kalât inkıtaa uğ- rmnıştır. Trenler 'tadar geliyorlar. -Kar altındaki Ticaret odasında Oda sanayi şubesi müdürü Vahit Bey istifa etti devam ediyor Vahit Bey > sanayi şubesi * vazifesinden üştir. Vahit bey istifasını Mithat beye vermiş oda divanına havale it B, Baroya dahil olmuş, avukatlığa başlamıştır. Mumailyeh öteden beri iktisadı | teşkilâtımızda bizmet etmiş, bir kaç sene evei de iktisat müsteşar- lığı yapmıştı. T eli aai e Acaba ne oldu? Emırgan posta müdürü ortadan kayboldu ' | —Emirgân Posta ve Telgraf mü- dürü Şevket Bey tegayyüp etmiş ve ailesine bir mektup bırakmış- tır. Şevket Bey bu mektubunda hastalığından dolayı artık yaşaya- “zenlerin kurta- mayacağını, memleketini terkede-i lması için çalı- ceğini bildirmiştir. Pisakbidir. Sa: Şevket Beyin postahane hesa- TC a batında bir açığı olup olmadığı gu h'î en, vilâ. anlaşılmak üzere hesabatı posta men bütün vilâ- - - — — mürkettişleri — tarafından — tetkik yetlerde şiddetli- a li dir. Memleketin Sirkecide elân duran buzlar ve buz bazı tarafındaki telgraf hatları bozulmuştur. Anka- ra ve Bursa — müstesna- olmak üzre her tarafla telgraf muhabe- yatı munkatidir. Buz üstünde balık tutanlar Son günlerde İstanbulda yeni bir sanat meydana cıkmıştır : Buz üstünde balıkçılık! Sirkeci ve Üsküdarda ki buzlar arasında kalan balıklar donmak- tadır. Martılar bu — balıklara hücum edip yemektedirler. İşi gücü olmayıp sahilde kismet bek- Teyenler derhal - martıların kon- duğu yere gitmekte ve donmuş bulikları — elleri” ile toplamakta Kurtla bir mücadele Evelki gün, yakacık civarındaki köylerden birinden aldığı koyun- ları Maltepeye getirmek isteyen çoban Hüseyin Âğa isminde biri bir kurtun tecavüzüne maruz kal- mıştır. yanındâ ki çoban göpeği kurda şaldırmış, Hüseyin Ağa da elinde ki kalın sopa ile kurdun ayakla- fına vurmak süretile hayvanı yere lüşürmüş ve bunun üzerine kurdu Şldürmeye muvaffak olmuştur. Hü-| deyin Ağa kurdun derisini yüzerek üstünde bal Şevkei Beyin gaybubeti zabıtaya haber verilmiştir. Polis henüz bir | ize sadüf etmemi; (Kar fasılalı surettel | TMouy braktığı" devam edecek | yete kurban olduğuna Kandilli rasathanesinin ver- Yi ee | malümata göre bu gün | ve gece rüzgür -orla derecede | poyrazdan esecektir. Kar ha- | fif ve fesılalı bir surette ya. Şacaktır. Arada hafif tipi olacaktır. | İki günden beri yağan karın irtifar 30 santimi bulmuştur. | Dün gece rüzgür saniyede 11 | metro - süratle esiyordu. - Bu sabah hararetin derecesi nakıs | 250 idi. avlayanlar ir cina- ihtimal 12 firaya satmıştır. Hüseyin güçlü, kuvvetli bir köylüdür. Tarapya koyundaki buzlar Tarbya koyu ağrına kadar buzla dölmüştür. Bu gün de iki üç metro tulünde buz parça- ları boğazdan - içeriye girmeğe başlamıştır. Trakyada kar fırtınası Edimne 3 ( A.A.) — Trakyada iki günden beri kar fırtınaları hüküm sürmektedir. Bu gün İs- 'H-!W İz Ya rabbil.. tanbul ve Avrupa postaları gel- 5*7 | genim günahim nedir? Muhiddin bey Sabık Rus harbiye komiseri Troçki Rusyadan nasıl çıkarıldığını anlatıyor Troçki Rusyada muhalefetin arttığını sonuna kadar mücadeleye devam edeceğini söyliyor Sabık Rus harbiye komiseri Troçki 3 hafta evel Rusya hari- cine çlkarılmış ve şehrimize gel- mişti. Troçki İstanbuldan Journal gazetesine bir mektup göndererek Rusyadan ne gibi şerait altında çıktığını yazıyor ve diyor ki: “Bu satırları İstanbuldan yazı- yorum: Sovyet bandıralı İliç va- puru beni Şubatın 12 sinde buraya getirdi. Buraya kendi arzumla gelmiş değilim. Vapurda benden, ailemle Sovyet polislerinden başka kimse yöktu. Karaya çıkınca Gazi” Mustfa Kemal Hazretlerine şunları yazıp gönderdim. * Memleketinizin — topraklarına serbest olarak I, mecburiyetle geldiğimi sureti katiyede beyan eylerim.İnkılâp, Sovyet, ve mark- sızm hakkında daima aynı fikirleri bir memlekete - gitmeyi tercih ederdim. Fakat sürülenlerin bu mehafii sürenlerce nadiren nazarı dikkate ahını Troçki bundan — sonra 916 da Fransadan ve İspanyadan da çıka- rıldığını anlattıktan sonra diyor Rusyadar işte eon söz değildir. Hadisat az yahut çok seri bir surette terakki edebilir. Ben Marksın mektebin- de Tarihe bakmağı öğrendim.» vi bildiğim ve nmdığıum MN çıkarılmaklığın bu | Troçki Troçki bundan - sonra Bi vekayikini sifakatını anlakyori ” | kendinin sürülmesine nakli kelâm ederek diyor ki: “Benim — için menfa olarak tayin edilen yer Kazakistanın merkezi olan Almata şehriydi ki burası — sıtmalı bir yerdi. Zelzeleli, sel basan bir yerdi. Moskovaya 2,300 kilometre mesafededir. (Devamı ci sahifede ) Türk gençl iğinin bir infiali haklı Hronika gazetesı “idaresinde dünkü tezahürat, Vali Türk Zaferini barbarlik devrine rucu şekinde göstermek küstahlığında bulunan şehrimizde münteşir “ Hronika gazetesinin neşriyatı Türk efkârı umumiyesile gençliğinin bihakkın hiddet ve infialini davet etti ve dün bir. kısım gençlerimizin bu neşriyatı takbih maksadile ba: tezahürlerde - bulunmasına sebebi- yet verdi. Esasen dünyada hiç bir millet kendi öz vatanında en kutsi ve ülvi hislerinin, en büyük fedakâr- hıklar mukabilinde istihsal etti zaferinin tezyif ve tahkir edilme- sine müsaade edemez. Dün akşam bir kığım gençleri- miz, Hronika gazetesinin Galatada| Yanık kapıda Soma hanında kâin idarehanesine giderek gazetenin | meztir. | Beyin beyanatı tezyit ve bunu |başmuharriri Pananos Keşiş oğlunu mahut neşriyat hakkında izahat istemek — maksadiyle fakat Keşiş oğlunu ora mayınca o küstahane — acşriyatın davet ettiği hiddet ve infial ila bazı tezahürde bulunduktan sonra çekilmişlerdir. Dünkü terahürün o küstahane ve hainane neşriyatta bulunan rum gazetesi hakkında icap eden muamelei kanuniyenin ifası emrin- de alâkadar makamatı daha seri bir surette harekete sevkedece- ğini ümit ederiz. Hronika gaze- tesinin baş muharririni Pananos Keşiş oğlu olmakla beraber gaze- tenin sahibi imtiyaz ve müdürü mes'ulü de Eleni. K. Mihai namında bir kadındır.