18 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

18 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Nehir kenarında bir çanta içinde bulunan küçük kızı kim parçaladı? Harp meydanlarında büyük kahramanlıklar gösteren Sidney | Harle küçük kızları kandırarak baştan çıkarıy. - " — ğ öşesinde Klişı civarında kü- çük bir otel vardır. Bu otelde kendi halinde bir aile oturmakta- Bigeny ve küçük kızları Jani M. Bigeny sabahleyin — işine gider, —otelde kalan —madam Bigney mutfak, çarşı, pazar ve ev işleri ile meşgul olur. Janin 'on yaşına yeni basmış sevimli bir kazdır. Janin gayet calışkan bir talebe olduğu için katiyen mek- tebini ihmal etmez. Janinin gün- lük programı gayet basittir: Sabahleyin erkenden kalkıp mektebe gitmek, öğle üstü yeme- ge gelmek ve akşam arkadaşları ile beraber — biraz — gezdikten sonra erkenden otele dönüp ders- lerine çalışmak... Sidney karakola götürülüyor Son zamanlarda mektep tatil olduğu için Janin hemen bütün günlerini ötelde geçirmeğe baş- amıştır. Otelin yegâne eğlencesi bu se- vimli kızcağızdır. Otel sakinle- rinin hepsi Janin ile şakalaşır. Janin kendisine takılanlara güzel güzel cevaplar verir. Geçen pazartesi günü küçük kız arkadaşları ile gezmek üzere K | ingilizin odasının önünde annesinden ayrılmış ve bir daha dönmemişti Madam Bigeny akşam olduğu balde kızın avdet etmediğini gö- rünce büyük bir meraka düş- müş., Otelde — herkese — kızını sokalar; dolaşmış, kızının gittiği bütün yerleri Daran taran — etmişlir. Zavallı kadın zabıtaya haber ver- | miş, taharriyat — başlamış, lâkin | bütün — bunlar hiç bir netice vermemiştir. Çocuklarını kaybeden ana ile baba ve bütün otel halla o geceyi büyük bir merakla geçirmişlerdir. Ertesi gün, daha ertesi gün Janinden biç bir haber almak mümkün olamamıştır. Bu sıralarda Paris haricinde, Sen nehri kena- rında büyük bir çanta bulunmuş ve açılınca içinden Janinin parça- lanmış cesedi çıkmıştır. Ceset kan inde ve gayet berbat bir halde idi. Annesi ile babası cesedi güç | hal ile teşhis etmişlerdir. Bunun üzerine derhal tahkikat başlamış, fakat bir türlü bir ip ucu elde etmek kabil olamamıştır. Felâketzede karı koca hiç olmazsa ka meydana — çıkarılmasını istiyorlardı. Nihayet iki gün sonra aynı otelde oturan Sidney Harle isminde bir i karanlık koridorda Janinin kan içinde kaltmş bir tek beyaz iskarpini bulun- muştür. Görülen lüzum üzerine Sidney istiçvap — edilmiştir. — İngiliz bu ayakkabını pek - ziya- de hayret etmiş ve Janin hak- kında hiç bir şey bilmediğini söylemiştir. İngilizin bu samimi hali bütün | şüpbelerin izalesine kâfi gelmiş, lâkin bir defa da odasında tahar- riyak yapılmasına karar verilmiştir.| Yapılan taharriyat neticesinde ingilizin çamaşırlarında, yöz hav- lularında kan lekeleri görülmüştür. Bu İekeler tahlil edilince insan A olduğu tahakkuk etmiştir. Vak'a şudur: Sidney Harle 33 yaşmdadır. Harpte bulunmuş, bir çok yararlıklar. göstermiş, müteaddit defalar ya- ralanmıştır. Evlidir. ve iki de ço- cuğu vardır. Sidney, karısı ile kavgalı olduğu için Pariste oturmaktadır. Karısı İngilterededir. Sidney pek ahlak- sız bir adamdır. Bu deni herifin yegâne zevki henüz çocuk dene- cek derecede olan küçük kızları berbat etmektir. Sidney bunun için de aile otellerine yerleşmekte ve muhtelif vasıtalarla küçük kız- larla ahbap olmakta i Sidney asker elbisesile Sidney Klişideki otele yerleştiği zaman Janin nazarı dikktini ceb betmiş ve biçare kızı şeker, çiko- lata vermek suretile kendisine ısındırmıştır. Cinayet günü Janini odasına çağırmış ve menfur maksadını zorla icra etmiştir. Her şey olup biltikten sonra ne yapacağını şünmüş, ve kafasında verdiği bir kararla, baygın duran Janini par- çalamış, büyük bir çantaya koya- rak şehir haricine götürmüş, Sen nehrine atmıştı Sidney cinayete ait bütün izleri yok ettiği halde Janinin bir tek iskarpinini - otelde — ynutmuştur. İşte bu ayakkabı meselenin bütün esrarını meydana çıkarmıştır. Yapılan bu herifin tahkikat neticesinde kanı olduğu anlaşılmış, Sidney | tevkif edilmiştir. Tahkikat tamik | d n batilin ba adam Amyen şehrinde de bir vak'ası olduğu böyle | Müvazzaf ordu. 138469 139052 | | Ordi | şunları öğreniyoruz: | İngiliz ordusunun 1929 - 30 senesi - teşkilatı bütçe ve Bu seneki ingiliz ordu bütçesi, geçen senekine nazaran 505000 Sterlin — noksanile — 40,545,000 Sterndir. Tekmil müdfaaai mil- liye bütçesi ise gene geçen sene- kinden” 455,000 noksanile 114 milyon 95 bin ingiliz İirasıdır. Müdafaa kuvvetlerinin her birine ayrılan mikdar ise şöyledir. 1913-14 — 1928-29 — 1926-30 Ordu 23,337,000 - 41,000,000 - 40,545,000 Donanma 44,797,900 - 58,250,000 - 57,300,000 Hava kuvvtleri 202,000 16,250,000 16,250,000 73,339,000 114,550,000 114,095,000 Ordu. bütçesinden yapılan ya- tam milyon İiralık tenkisat, bazi mahallerdeki kıtaat mevcudunun tenkis veya ilgasından ileri gel- miştir. Muvazzaf ordunun efrat miktarı geçen sene 153,500 iken bu sene 150,000 e indirilmiştir. -Azalmış görülen efraddan yarısı, geçen sene İrakta bulunan ve Hint or- dusuna mensup olan 1500 neferii tekrar Hindistana iadesinden, diğer yarısı ise Çindeki kıtaatın tenkisin- den, bazı kıtaat vesaitinin maki- neleştirilmesi — dolayısile efrattan tasarruftan ileri gelmiştir. Görü- lüyor ki bu tenakus muvazzaf ordu. kudretini asla tenkis ettirmemiştir. Umum Britanya ordusunun ha- 1928 | e kıt'aları 2268 — 2778 124000 - 109600 Müsteml Adalardaki milis 23038 — 22085 Malta ve Bermu- Gadaki e | 16z 1a26 Mustahfaz ordu. 180227 183500 Da rül fümun lar- daki talim tabur-| — 1263 — 1423 ları mı&re&k:bıtı' Hindistandaki I İngiliz kıt'ları Yekün — 530714 520453 Ordunun hazari kuruluşu, ge- çen senekinin aynidir. Ren havza- sındaki işgal kuvveti gene 6250 olarak ipka edilmiştir. İngilizler en büyük ehemmiyeti ordunun makineleştirilmesine at- fetmektedir. Bizzat harbiye nazı- rının parlamentodaki beyanatından 87 60054 Piyade 3 taburla, makineli tü- fek bölükleri vasaiti temamen makineleştirilmiştir. 11 inci suvari | muhakemesi | alayı zihli - süvari alayı şekline | sokulmuş ve bu alaya zıhli oto- bil bölükleri ilhak olunmuştur. SKERİ BAHİSL İngiliz piyadesi manevra yaparken Şimdiye kadar 16 sahra batar- yası makineleştirilmiştir. Bunun £ tanesi Hindistandadır, bu sene zarfında daha 4 batarya makine- leştirilecektir. Nakliye sınıfının yüzde kırkı makineleşmiştir. Yalnız seyyar tamihane — ve depolar için 80,000 ingiliz lirası sarfedilecektir. Harbiye nazırı makineleştirilen kıtaların — vezaifi - hakkmda şu malümatı veriyor: Makineleştirilen ve —zırhlanan vesait iki kısımdır: Birincisi hafif ve hareket kabiliyeti çok olan ve eski ordulardaki ordu suvari yerini tutacak olan kısm, ikincisi ateş kudreti fazla ve yalmız taarruz ve manevre kabiliyeti olacak kadar süratı olan vesaitten ibarettir . in bafif zıhlı otomobiller, ise orta ve ağır tank- lar kullanilmaktadır. Keza mustahfaz ordu da bu teceddüdattan hariç kalmamıştır. Eskiden dört bölüklü olan piyade taburları muvazzaf - ordudakiler gibi 3 B. ve 1 M. T. bölüğünden teşekkül etmektedir. Bu sene - İngilterede yalımz fırka menevresile iktifa olunacak ve ordu manevresi yapılmayacak- tır. Fırka manevrelerinde de en ziyade yeni ve makineli silâhların desir ve hareketlerine ehemmiyet verilecektir. M KĞi N * Askeri Haberler Yugoslaviya: 1928 senesi niha- yetlerine doğru - Fransadan haylı yük — otomabili — satın alınmıştı, bu sefer hükümet bir miktar yeni 'Reno tankı mübayaa elmiş ve tecrübeler eyi netice verdiği takdirde daha bir hayli tank mübayaa etmek niyetinde olduğu anlaşılmıştır. Fransa : — Topçu — teşkilâtında şu tadilât yapılmıştır: - Motorlu fopçu alayı 4 gürüptan, — her grup 2 bataryadan müteşekkildir. Demir yol topçusu keza 4 gurup- ftan ve her gürüp 2 bataryadan teşekkül — etmektedir. Tayyare topçusu 2 alaydır , her alay 5 gurup, her grup 2 bataryadır. 5 5 gruptan 3 ü hava müdafaasına 2 si projektörleri kullanmaya me- murdur. (70000 C. V ) kuvvetinde olan yeni “gucpad,, mühribi tecrühe esnasında saatte 38,45 mil sürat göstermiştir.