21 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

21 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

21 Teşrinisani 1929 Bir sırp takımı geliyor Belgrat şampiyonu Beogradsi takımı Mıı'u Beogradski cuma günü stadyomda - Fenerle karşılaşaca - ima göre o günkü lik maçları- nn tehiri için futbol heyetine müracaat edilmiş, fakat futbol | heyeti reisi Hamdi Emin bey lik maçlarının tehirine ve Fenerbah- iepin stadyomda: Cuma günü gradski ile — karşılaşmasına muvafakat etmemiştir. Fakat sabık futbok — heyetinin stadyom - idaresile aktederek ek | yevm meri olan mukayeleye göre lik maçları esnasında ecnebi ta- kımlar gelecek olursa lik maçları mn tehir olunacağı musarrahtır. Alâkadarlar daha bidayette yeni futbol heyetile bir ihtilâf cıkar- mak istemedikleri için dün sabah Belgrada bir telgraf çekerek Be? dski takımının gelmemesini Biimişlerdir. D Fakat Beogradski takım dün akşam saat beşte / Belgrattan hareket göre bu telg- rafı almadan yola çıkmış olması ve yarın şehrimize gelmesi kavi- yen muhtemeldir. Bu takdirde — Beogradskinin Fener bahçe ile Galatasaraydan kararlaştırılan 700 doları istiye- ceği muhakkaktır. - O'halde ne nlı;k? radski gelirse ya taahhüt Eri ©aa kaelmd bbb fatbol heyetinin arzusu / vechile Maç, yapılmaksızın takımına 700 vermeli?Fakat dar büyük Bir parayı / verme biç bir klübün - bütçesi müsail Hl.ik maçları İstanbul futbol şampiyonasırın ikinci haftası chemmiyet ihtiva etmektedir. Lik oyunlarında ilk maçım yapacak olan Beşiktaş bu sene ne şekilde bir kadra ile | işe başlayacak? Saniyen ilk oyunda | edecektir? | masıl bir. tesir icra Her halde-Beşiktaş takımı geçen seneden daha iyi bir halde olma- hdır. Mamafih Beşiktaşın İstanbul spor karşısında galebesi tam küvveti akkında bir fikir vermiyecektir . Ayni gün icra edilecek olan Galatasaray - Vela maçı iki mü- him noktadan ehemmiyet arzet- mektedir: 1 — Geçen — mevsim Galata- aayayın bütün tmleri mağlüp eder Tek şampiyon almasına rağım İi oyunlarının iki dewrcsinde de Vefa ile berabere kalması. 2 — Bu sene ilk maçı Fener bahçe ile yapan Vefanın mükem- mel oynaması, Hemen her sone hir parça daha güzel oynayan — Vela takımı en mühim noksanı olan nefes, işini yoluna koydu ise Galatasarayı Tüzümü - kadar yorabilecek - bir kuvvet ve kıymettedir. Bir hafta sonra Fenerbahçe ve pek az sonra da Viyanada maç yapacak olan - Galatasaray da son . maç- larındaki ahenksizliğini telâfi ça- relerini buldu ise geçen senenin ni aldı demektir. - O. Besim Kafe spor Kıymetli koşucumuz Besim bey İstanbulda, Borsa yanındaki Sa- nasaryan hamnın karşısında - bir lokanta ve kahve açmıştır. “Kafe spor,, ismini taşıyan buy V gprcular, sporu sevenler içtima mahalli / olacağı — gibi arzu eden her kes burada yemek yiyip oturabilecektir. “Kafe spor, da ikiye kadar öğle yemeği ” verilecek, sonrada burası gazino halini ala- caktır. kiymetli koşucumuza — mu- vaffakıyet temenmni ederiz. Ü. İngiltere - Rusya M. Çemberlayin sualine cevap alamadı Londra, 19 (A. A.) — Avam | kamarasında M. Çemberlayin, hü- kümetle Sovyetlerin her — türlü propağandaya mani olmak husu- Osunda tamamile mutabık kalıp kalmadıklarını anlamak- için hü- | kümetten istizahta bulunmuş fakat |Zongulttakta Gazi Mustafa Kemal | mektebinin inşaatı bitti Zonguldük 19(Hususi) — Millet | mekteplerinde büyük bir faaliyet vardır. Herkes büyük bir şevk ile | mektebe koşuyor. 100000 küsur lira ile yapılan Gazi Mustafa Kemal asri ilk mektebinin inşaatı ikmal edil- miştir. Yakında burada tedrisat başlıyacaktır. Bir otomobil kazası Ankarada bir çocuk ağır surette yaralandı | Ankara, 19 ( Hususi) — Dün Ankarada feci bir otomobil ka- zası oldu. 8 yaşlarında ve ha: ni temin eden an oğlu Ali hariciye ve- konağı önünde - caddenin bir tarafından öteki tarnfına geç- mek istemiş, bu esnada Abdullah oğlu Hüseyin nammdaki şolöri idaresinde — bulunan — otomobil , çocuğa çarpmış, çocuk etomobilin altında kalmış, kohundan, bacağın- dan tehlikeli surette yaralanmıştır. * Çöcük. hastaneye - kaldırılmış, şoför tevkif e Bir kız kaçmldı Zabıta bu hususta tahkikat yapıyor | Unkapanında oturan. Nuüri- is-> minde bir şahıs Langada sakin Ligorun kızı Elisaviyi kaçırmıştır. Tahkikata başlanmıştır. Polis merkezine vukubular mü- racaatta Nüri — ile kızın. bir iki defa gürüştükleri, aralarında bir aşk olduğu zikredilmiştir. H6 e t Alinı — 306 egdlir lira Rümeli lahvilati Esham İş hankası Anadali şimendi'eri Tramvay şirketi Tekes O . Halya Çimento Tramvay Klektrik Çek Fiatları Üzerine Lenden Parle ğ Nüyerke L Amaterdem Solya Bükreş öaem » Bertin Viymme l M Yanlarında Onskar — işareti ol yakamlar münmele gürmeyen ceki fiyetleri gönterir T! Kupon kesiktir. 1650 || K Tacas Yakğr Gka5, Muhiddin bey İstanbul zabıtasına ait bazı meseleleri neticelendirecek Ankara 19 ( Hususi || İstanbul valisi Muhiddin bey | fahiliye vekili ve emniyeti | umuümiye müdürü ile temas ederek İstanbul zabıtasına ait bazı meseleleri neticelendir- meğe çalışacaktır. Bu cümleden olarak İstanbul zabıtasında bazı tebeddüller yapılması muhtemeldir. ı Polis müdiriyetleri arasın- da bazr tebeddüller yapıma- sıda muhtemeldir. Bu cümleden olarak Trab- zon polis müdiriyetine emni- yeti wnumiye ikinci şabe mü- dürü Şükrü, emniyeti umumiye ikinci şube müdürlüğüne İzmir $ müdürü Ömer beylerin tayin edilecekleri söyleniyor. Ömer beyin yerine de diğer bir zatın tayini düşünülmek- tedir. Telefon haberleri İrtişa cezaları teşdit edılıyor Ankara 20 (Telefon) — Heyeti yekile bugün saar 10 da İsmet paşanm riyasetinde toplanmıştır. Sui istimal ve irtişa — maznunu memurların memurin muhakemat kanununa tabi. olmayarak hakla- yında-machakimi asliyece döğrur 'dan doğruya tahkikat — yapılması, sui istimal ve d alarının teşdidi - bakkındaki maliye vekâleti noktai nazarını İbeldirmiştir. Lâyihânın bugünkü heyeti vel lede. müzakeresi: muhtemeldir. |Belediye kanunu | Ankara, 20 (Telefon) — Muh- İtelit encümen bu gün öğleden sonra toplanarak dahiliye vekili- 'nim hurzurile belediyeldr kanununu imüzaklere edecektir. Ankarada bir müze Ankara, 20 (Telefan) — Ame- irikalılar yeni yapılan Türk ocağı binasının altında bir Hitit müzesi vücude getirmek için tetkikat yapıyorlar. Nevlet bankası Ankara 20 (telefon) — Devlet bankası teşkili hakkında müte- hasıs M. Müllerin raporu - henüz gelmedi. Raporun süratle gönderilmesi maliye vekületince rica edildi. Bir ay zarfında banka — lâyihasının meclise sevki mahakkaktır. Protesto Sofya, 19 (Hususi) — Bulgaris- tandan istenilen tamirat bedelini protesto için büyük nümayişler ya- pilmiş, her taraf kapanmış, pro: teste makamında - fabrikalarda bir saat iş tatil edilmiş sokaldar. da tramvay, araba ve sair vesait işlememiştir. Bir amelenin 2 parmağı kesildi Kurüçeşmede çini faprikasında levha basan amele Müstafa, sağ elinin 2 parmağımı makineye kap- tırıp kestirmişti 4Bir de bomda eksik Boğazkesende oturan Abdül- kadır arkadaşı Hikmet ile kavga rek tabanca atmış, bıçak çek- miş, bunlarla iktifa etmeyerek sopayla Hikmeti dövmüştür. iyiha, için | | Şiddetli zelzele | Nev Yorkve | civarı şiddetle sarsıldı Landra; 19 (A. A.) — Merkeri | muhiti Ternöv'in cenubunda ob duğu zannedilen ve denizin di- binde vukua gelen dünkü tezek zülât neticesi olarak Atlantikten geçen kabloların bir çoğu yeni İskoçyanım — cenubumda — kırılmış olduğundan Nev York |borsasın- sındaki fiatler Londraya büyük teahhürle tebliğ edilebilmiştir. Nev Yoskta nüfusça zayiat kaydedilmediği gibi maddi hasa- rat ta ehemmiyetli derecede değildir. Bu zelreleler Nevyork ile yeni İskoçya ve Ternöv arasında im- tidat eden sahil boyunca hisse- | dilmiştir. “ Tezelzülüt — esnasında yağmur ve kar yağmış ve bir A kadın Birbirlerini dövdüler ve yaraladılar Dolapderede oturan Ayşe, kızı ülizar, ve ayni yerde sakin | Emine ve kıı Zehra kavgaya tutuşmuşlar, 4 kadın. birbirlerini dövmüşler ve yaralamışlardı 2 hemşehri arasınida Unkapamında oturan vanlı Abi- din bir münazaa neticesinde vanlı sol elinden bıçakla ya- Ahmedi | ka kömür ve 9 lira alıp 10 lirayı vermeden savuşmuştur. Kayık parçalardı Sandalcı Sadık, Halep vapuru- 'nun sademesile parçalanan kayı- ifından denize düşmüş, kurtarıl- mıştar. Çalarken yakalandı Ayasolyada- inşa - edilen yeni mektebe dün gece Hasan isminde) bir hırsız girmis, bazı eşya çalar- ken bekci tarafından görülerek yakalanmıştır. Bir çocuk. yaralardı Şoför idare - ettiği Otomobil Boğazkesende oyaayan Jorj isminde bir çocuğa çarparak yaralanmasına sebebiyet vermiştir. Mazharın ölümle tehdit Karaköyde Mayer deposunda /amele Seyyit usta başısına bir iş meselesinden — dolayı bıçak çek- mişiölükle tebditetmiştiri Eski bir kin Dün gece bakkallar cemiyeti reisi Hasan bey — sinemadan çalaiği giderken — tütün | inhisarı memurlarından Rıza elendi | tarafından başına ansızın bir sopa- | vurulmuştur. Bu ani darbe karşısında weye | uğradığını — şaşıran - Hasan — bey | istimdat etmiş, yetişen — polisler Rıza efendiyi firar ederken yaka- Yariilürdir. Sopa dürbeni Hasan beyi başından mühim surette ya- ralamıştır. Hindisen sebebi sabık bir kin | neticesi olarak gösterilmektedir. —| | filinin - faili ve 4 defa | eri nakleden | muvaffakıyetle tercüme etmiş Çete rivayeti Halı hırsızı Maksut nasıl yakalandı? Mühim * hırsız çetesi? , elde edildiğine ve yakalanan hır- sızların “ Avrupada elleri bulun- duğuna ,, dair vuku bulan neş- Viyatın esastan âri olduğu mey- | dana çıkmıştır. Bizim polisten yaptığımız tah- kikat halı hırsızlığının mahiyetini a — çıkarmıştır. 11 sirkat sirkattan mahküm olan kel- Maksut geçen hafta çaldığı bir kaç okka doma- tes ezmesini Beyoğlunda — bir bakkala satmak - istemiş, menfi cevap alıp avdet ederken basto- nunu bakkal dükkânında bırak- mıştir. Domates ezmesinin mesruk bir mal olduğunde şüphe eden bak- kal, bu şahsın bastonunu almak için tekrar dükkâüna geleceği düşünmüş — ve - şüphesini bildirmiştir. Bakkalın tahmini veçhile meç- rane — istintakı bulunmuştur. Maksudun verdiği izahatta bazı balı / hirsizlığında — bulunduğunu, çaldığı hahları Galatada büyük millet hanında İstefoya ve son gün 3 halıyı da Gülbalı efendiye sattığını söylemiştir. Hadise bundan ibarettir. Polis müdiriyetinin salâhiyettar bir memuru da bu mesele hak- kında bize demiştir ki: “ Ortada ne bir hırsız çetesi, ne de Avru pada elleri olan hursızlar var; Halıları çalan Maksuttur. Hiç bir arkadaşı yoktur. Bah- çıvan Avni isminde bu işte yalnız hamallık etmiş biri vardı, o da serbest — birakıldı. Şebeke, çete karaya sefiri gidiyor — Yeni M. Polibronyadi Yunan mübadele heyetile temas ederek mevcut mesail hakkında izahat almıştır. Sefir bu akşam Ankaraya hareket edecektir. mal bey yeni Yunan sefirini retle hariciye vekâleti - namına beyanı hoşamsdi. etmiştir. * Hikmet bey — Hâkimler kanununun on sekizinci - maddesi mucibince işten el çektirilerek hakkında adliye - müfetti; tahkikat yapılan İstanbul birinci ceza mahkemesi azasından Hik- met B. hakkındaki / tahkikatım bitirmiştir. — Tahkikat — neticı tesbit eden rapor, adliye vekâ- letine gönderilmiştir. * Askere çağırılıp ta — gitmi- yenler — Askerlik komisyonu dün Vilâyette toplanarak davete vak- tinde icabet etmiyenler hakkında bazı mukarrerat ittihaz etmiştir. YENİ Ni İYAT Türk tüccarlarına İngiliz mütefekkiri (Gasson) dan lisanımıza / (İş) (muvaffakiyet) ve (İş başındaki Adam) ismili eser- muallim - Mübahat bey (Gasson) un en yeni bir ese- rini de tercüme etmiştir. (Satış sana'tı) olan bu eser türk ticaret adamları için en lüzumlu kitaptır. Mübahat bey (Gasson)un bu. ese- rini de ötekiler gibi büyük bir atış San'atı) Agâh Sabri kırta- siye mağazasında satılmaktadır.