2 Mart 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

2 Mart 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Yapağı, Eski- şehirden İstan- .» İstanbuldan taaaa Nevyor- hula üç kuruşa Ç ka gene üç geliyor... D kuruşa gidiyorli T Sene 12 — No : dos1 Tahrir telefomu * İstanbul — 1696 PAZAR — 2 Mart 1930 İdare telefomu » letanbul — ai Tük tdek İzmir sevinç içinde Gazi Hz. dün şehirde bir cevelân yaptı, Kuşadasına gitmeleri muhtemel İzmir, 28 (Hususi) — Gazi Hz. bugün saat dörde kadar Naimpalas'ta kaldılar, bazen bal- kona çıkarak etrafı temaşa ettiler. Reisik Hz. ni görmek üzere otelin önünde binlerce balk toplanmıştı. Gazi balkona çıktıkça mhur halk coşuyor “yaşal,, diye bağırı- or, büyük münciyi alkışlıyordu. Gazi Hz. dört bubukta otelden Çıktılar ve bindiler. Refakatindeki diğer zevat ta oto- mobillere rakip oldular. Gazi Hz. Karantina, Reşa- diye tramvay — hattını takiben Balcuva'ya kadar gittiler ve tevek- kuf etmiyerek Kemeraltı, Bas- mane, Gazi bulvarı tarikile beş buçukta Naimalas'a geldiler. Yolda iki tarafta binlerce halk toplanmıştı. Halk Gazi'yi şiddetle alkışlamıştır. — Naimpalas - önün- de gece yarısına kadar kalabalık tardı. Şehir büyük bir. sevinç içindedir. İzmir 28 — Gazi Hz. nin yarın merhum . validelerinin kabirlerini ziyaret etmesi muhtemeldir Yazmakta olduğu taribi bir eser için kuşadasına gideceği ve eserin bu havalide mevcut kablelmilât Türklere ait kısnını ikmal edeceği Kâzım paşa, Gazi otomobile Piyangomuza iştirak eden dağtilograflardan bazıları Ankara itilâfı mza meselesi gene |- teehhür mü ediyor? kere ni mişti. İtilâfin bu gönlerde katiyet | kesbedeceği ve bundan sonra M. | Venizelos'un Ankara'ya geleceği | olunuyordu. Verilen bir habere güre Yunan hükümeti mübadillerin emlâkine | e beyannameleri tetki edildikten sonra itilâfı imza etmek istiyormuş. Bu — beyannamelerin tetkiki de daha üç dört ay devam | edecekmi; Atina 28 ( Hususi ) — Mübadil emlâkin tasfiyesi hakkında türk ve yunan — noktai nazarlarının tetabuk ettiğini teyit eden ma- lümat gelmemiştir. Bitaraf mübadele âzasının mi | badil emlâkin tasfiyesini redde' ı.-lW | leri şayiası burada kilü kali mu- cip, oluyor. Mamafih resmi ma- lümat bu haberin doğruluğunu şüpheli gö Bayram tebriki Meclis'te hususi surette tebrikât kabul edilecek Ankara 1 (Telefon) — Büyük millet meclisi reisi Kâzım paşa Hz. ve başvekil İsmet paşa Hz. yarın saat ikiden üçe kadar mec- liste hususi surette bayram tebri- kâtını kabul edeceklerdir. 17 — AKife Hanım : İzmir , 18 — Meliha Hanım : Kadıköy. (işsiz), 19 — Makbule Saffet Hanım : İzmir , 20 — Zarife Hanım : Sirkeci, 21 — Fitnat Hanım : Ankara , 22 — Matmazel S.F. kâhya- oğlu : İstanbul (İşsiz). oaaannm K EAAAAR AAA AAA AAA Daktilograflar! 3 üncü sahifedeki tafsilâtı okuyunuz! —— AAA AAA AAA AAA AAA Bisiklet kazası! Hüseyin isminde bir. çocuğun bindiği bisiklet; 13 yaşında Cafer isminde bir çocuğa çarpmış, sağ ni kırmıştır. Türkocağı sineması açıldı Ankara 28 — Türk ocağının sinema kısmı merasimle küşat edildi Asıl bina 23 nisanda açıla caktır. Ankara istenografi kursları Büyük millet meclisinde istenografi tatbik ediliyor Dakikada 200 - 250 hece zaptedenler vardır ki 24 gazete satırı demektir Ankara — istenografi — kursları müdürü ve büyük millet meclisi- nin istenograf kâtiplerini yetiştir- meğe memur bulunan mutahassıs Benaroye Bey dün mezunen şeh- rimize gelmiştir. Benaroye bey istenografi faaliyeti hakkında bir muharririmize şu malümatı vermiş- tiri — Ankarada istenografi tedri- satı, gerek Ticaret mektebinde, gerek İsmet paşa kız enstitüsünde devam etmektedir. Ticaret mek- tebindeki müdavimlerin ekseriye- tini adliye memurları teşkil et- mektedir. Büyük millet meclisinde ise nazari tedrisat “hitam bulup tatbikat devresine geçilmiştir. Üç aydan beri meclis müzakerat arap harflerile değil, istenografi ile zapedilmekte. Elyevm Mecliste 17 istenograf vardır. Bunların 12 si dördüncü ihanını (dakikada 200 ise yalnız 160 tihanını — vermişlerdir. Önümüzdeki martın 16 sında bu efendilerden T kişi dakikada 250 hece üzerine son imtihan- larını * vereceklerdir. 250 hece demek gazeteden dakikada 24 satır kadar yazmak demektir ki oldukça mühim bir sürattir. Bu imtihanda muvaffak olanlara tam istenograf ünvanı verilecektir. İleride daha büyük süratler elde edilebileceği yapılan bazı tecrübelerle sabit olmuştur. Hatta bir kaç sene sonra 350 heceye kadar çıkılabileceği muhakkaktır. Halbuki bu sürat üzerine söz söyleyebilecek hatipler nadi İstenografi kursları müdürü 'Benaroye bey Şimdilik istenografi iki usul üzerine tatbik edilmektedir. Biri logografi usulüdür ki, dört efendi birden arap harfleri yerine iste- nografi ile müzakeratı tutuyorlar. Lâkin bu usul muvakkattir. İkinci usul ise Roulement (Mü- navebe) usulüdür ki Avrupa par- lementolarında kullanılan usuldür. Her istenograf masa başına ge- çerek bir kaç — dakika yalnız başına yazdıktan sonra - yerini arkadaşına terkeder. Rulman usu- lünü bizde tatbik edebilmek için bütün istenografların ayni kuvvette bulunmaları lâzımdır. Binaenaleyh bu usul ancak bir kaç ay sonra tatbik edilebilecektir. Postanelerde bütün pul yerine on paralık pul!.. Şu 24 tane 10 par | aşkolsunl.