12 Ekim 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

12 Ekim 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Kasa gibi!.. Bir kadın göğsünde bir milyon lira taşıyor! New - York, 11 (A.A.) — Refakatindeki hasta bakıcısı ile birlikte
 Masonluk Mahmut Esat bey fikrinde ısrar ediyor İzmir 11 (Hususi) — Masonluk münakaşası hararetlenmiştir. Mahmut Esat bey...
 Türk - Yunan dostluğu M. Venizelos muhalif gazetelere cevap veriyor “Muhacirlerin Türkiyeye avdeti Yunanistanın mevkiini...
 İsmet paşa Hz. Peştede Başvekilimiz büyük tezahüratla karşılandı Dün bir ziyafet, gece operada bir müsamere verildi Peşte'den

a İsmet paşa Hz. Peştede büyük tezahüratla kar- şılandı. AKŞAM Bar teksine Almanyada bir çok fır- ,Kalar hükümete karşı aralarında arlaştılar. Sene 14 — No: 4672 Tahrir telefonu : 21686 PAZARTESİ — 12 Teşrinievvel 1931 idare telefonu: 21434 Fiatı 5 kuruş İsmet paşa Hz. Peştede Başvekilimiz büyük teza- hüratla karşılandı Dün bir ziyafet, gece operada bir müsamere verildi MLİZ Ba > Peşte'den bir manzara: Kral sarayı Peşte, 11 (Hususi) — Başvekil İsmet paşa Hz. ile hariciye vekili Tevfik Rüştü B. dün akşam Triyesteden hareket ederek bu sabah onu on geçe Peşteye vasıl olmuşlardır. İstasyonda başvekil, hariciye nazırı, - Türkiye sefareti erkânı, yunan sefiri kendilerini istikbal etmiş, bir bölük asker selâm durmürtur. İki başvekil muhabbetle selâm- laşmış ve el sıkişmışlardır. Bundan sonra takdim resmi yapılmış, başvekil paşanın ve Tevfik Rüştü beyin refikalarına büketler takdim edilmiştir. Küçük bir türk kızı Macaristandaki (otürkler namına başvekilimizi selâmlamıştır. İstasyon ve istasyon civarı çok kalabalıktı. Her taraf Türk ve Macar bayraklarile donatılmıştı. Ismet paşa Hz. ve Tevfik Rüştü bey halkın alkışları arasında oto- mobillere binerek Lunapark ote- line inmişlerdir. Öğle üzeri hariciye vekili bir ziyafet vermiş, bundan sonra at yarışlarına gidilmiştir. Gece ope- rada büyük bir müsamere tertip edilmiştir. Başvekil ve hariciye nazırımız tiyatroda halk tarafın- dan şiddetle alkışlanmışlardır. İsmet paşa Hz. Peştede 4 gün kalaçak, çarşamba günü akşamı Venediğe hareket edecektir. Macar gazetelerinin makaleleri Peşte 11 ( Hususi ) — Macar gazeteleri o hararetli (o makaleler neşrederek Başvekilimizi ve hari- ciye (o nazınmızı (o selâmlıyorlar. Gazeteler iki memleket arasın- daki dostluktan, Türk - Macar kardeşliğinden bahsetmekte ve bu ziyaretin sade bir nezaket eseri olmakla kalmıyarak siyasi ve iktisadi büyük bir ehemmiyeti olduğunu söylemektedir. “Bz Esu gazetesi, diyor ki: Macar milleti iki türk vekilini hararetle selâmlar. Macaristanın Türk nazırlarına olan muhabbet ve samimiyeti Türk milletine hitap etmektedir. Bu ziyaret her iki millet için de çok zengin semereler verecektir. Buna şüphe yoktur. “Mağyer Uşağ,, diyor ki “Tür- kiye ile Macaristan arasında yakın bir mazide gerek siyasi gerekse iktisadi en sıkı bir dostluk rabi- taları inkişaf etmiştir. Bugünkü ziyaretin ehemmiyeti ise cihan iktisadi buhranile bir kat daha artmaktadır.,, “Peti Hirlap,, gazetesi Türkçe olarak (neşrettiği (o makalesinde Türkiye Başvekili ile Hariciye vekilini hararetle selâmlamakta ve Gazi Mustafa Kemal Hazretle- rine çok samimi temenniyatta bulunmaktadır. Ege Venediğe gidiyor Tiryeste, 11 (Hususi) — Ege vapuru yarin Venediğe hareket edecektir. Türk gazetecileri harp ölüleri mezarlığına Başvekil ve hariciye omazırı namına birer çelenk koymuşlardır. Cün gelen Yunan tiyatro heyeti azasından bir kaçı Da:ülbecdayi artistleri arasında i Atinada yunan matbuat kalemi müdürü tarafından türk gazetecileri şerefine verilen ziyalette bulunanlar: (Ortadaki 224 yunan matbuat müdürü M. Diyamandopulostur. Mebus gazeteciler hariciye nazırının ziyg.etinde bulunduklarından bu ziyafete iştirak etmemişlerdir.) Masonluk Mahmut Esat bey fikrinde ısrar ediyor İzmir 11 (Hususi) — Masonluk münakaşası hararetlenmiştir. Mah- mut Esat bey masonluğa hücum etmekte devam ediyor. Hizmet gazetesinde Zeynel Besim bey Mahmut Esat beye cevap vererek “ Masonluk © realiteyi (o mefküre edinmiştir, milliyet düşmanı değil- dir, diyor ve Mahmut Esat beyi taassup ile ittiham ediyor. Mahmnt Esat bey beyanatında: “Şimdilik bu cevabları dinliyorum, lâzım gelen cevabı vereceğim. Şurası muhakkaktır ki masonluk Türk milleti için bir tehlike, bir afettir,, diyor. Mahmut Esat beyin bir makalesi Izmir 1 — Mahmut Esat B. bir haftadan beri Anadolu gazete- sinde yazdiğı “Yakın ihtilâller,, ünvanlı makalesine bugün nihayet vermiştir. Mahmut Esat bey neticede; s0s- yalizmin, komünizmin ve faşizmin mağlüp olacağını, bugünkü de- mokrasilerin daha çok sola gide- ceklerini, iktisadi işlere devletin bugünden ziyade müdahale mec- buriyetinde kalacağını, yeni kuru- lacak rejimini işçi ve çiftçiyi daha yakından alâkadar edeceğini yazmaktadır. Kasa gibi!.. Bir kadın göğsünde bir milyon lira taşıyor! New - York, 11 (A.A.) — Re- fakatindeki hasta bakıcısı ile bir- likte gezmekte olan 93 yaşında ibtiyar bir kadın, yerden birşey kaldırmak için eğildiği sırada hasta bakıcının hayret nazarları önünde göğsünden 500 bin do- larlık (bir milyon lira) evraki nakdiye ve bir çokta altın para düşmüştür. Ihtiyar kadının apartımanında, bu hafta başında 40 bin dolarlık bankonot ve 40 bin dolarlık ta esham ve tahvilât keşfedilmiştir. Bundan başka geçen martta te- varüs etmiş olduğu mühim mik- tarda elmas ve mücevherat ta bulunmuştur. Doksanlık kadın, otuz senedenberi üzerinde taşı- makta bulunduğunu itiraf etmiştir. Servetinin mütebaki miktarının bir antrepoda saklattırdığı 4 sandık içinde gizlenmiş olduğu | bu serveti zannedilmektedir. Türk - Yunan dostluğu M. Venizelos muhalif gazetelere cevap veriyor “Muhacirlerin Türkiyeye avdeti Yuna- nistanın mevkiini Atina 11 ( Hususi ) — Muhalif Yunan gazeteleri M. Venizelosa hücum etmekte devam ediyorlar. Bunlar bugünkü tezahüratı fazla buluyor, bilhassa mahacir rumların Türkiyeye gidip tekrar orada yerleşebilmeleri imkânının temin edilmemesine kızıyorlar. M. Venizelos bu neşriyata mü- kabele etmek üzere uzun ve pek mantıki bir mekale neşreylemiştir. Yunan başvekili bu makalede Türk - Yunan dostluğunun ve me- sai iştirakin çok sağlam esaslar üzerine bina edilmiş olduğunu, bu dostluğun hergün daha ziyade kuvvetleneceğini, milletin'bu dost- luğu ne kadar hararetle karşıla- dığına İsmet paşa Hz.ne Atinada yapılan istikbal resmi, bilhassa stadyomdaki tezahüratın bir delil teşkil ettiğini söyledikten sonra diyor ki: “ Anadoludaki rum unsuru hic- ret ettikten sonra bu havali üze- rinde tekrar emeller beslemiş olsaydık emperyalist bir siyaset takip etmiş olacaktık. Bu siyaset tehlikeye düşürür,, Yunanistan gibi küçük memle- ketler için değil, büyük hükü- metler için bile tehlikelidir. Bu takdirde Türk - Yunan münasebatı daima gergin olacak, İstanbul rumları orada yaşıyamıyarak hic- ret etmeğe mecbur kalacaktı, ,, M. Venizelos bundan sonra mübadil rumların seyahati mese- sinden bahsederek diyor ki: “Mübadeleye tabi tutulan sınıf- lar istikbalde Türkiyeye gitmek ve eski yurtlarını ziyaret etmek imkânını bulacakları zaman, Tür- kiyede bulunan diğer rumlar gibi Piyango Bugünkü keşi- dede kazanan | numaralar 5 inci | sahifemizdedir. | — “Ölüleri yakmak işini Terkos şirketine vermeli, diyorlar!.. — Dirileri yaktığımız yetişmiyor demek1.. Ö '!::''£—£—<><>ğme—e——