10 Kasım 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

10 Kasım 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Ismet Pş.nın Moskova seyahati Ankara, 8 — Başvekil Ismet Pş. Hznin Moskovaya yapacağı seyahatin ilkbaharda icrası...
 Bulgaristan - Yunan Hükümetimizin tavassutundan bahsediliyor Sofya, 8 (Hususi) —  (Utro) gazetesi, Ankarayı ziyaret eden baş
 Bizde,“Balıkçılık,, diyince, deniz kıyısın oturup da yahut sandala binip oltayla, kamışla balık tutmak, veya denize ağ atıp
 Beşiktaş cinayeti Dün Alı Şevket bey isticv: ıstıcvap edıldı All Bundan bir müddet evvel Be şiktaşta sokak ortasında karısını
 Dikkatler: Ucuzluk içinde pahalılık Yiyeceği, içeceği, çıktığı yerde, Istanbul kadar ucuz, fakat, elden ele dolaşarak...
 Barem dereceleri Bütçe encümeni reni tetkikat yapacak Ankara 9 — Meçlis encümenleri faaliyete geçmişlerdir. Maliye encümeni
 Cumhuriyeti koruma kanunu Ankara 9 — Hükümet cumhuriyeti koruma kanun lâyihasını ikmal ederek pek yakında millet meclisine
 Mançuride harp Japonlar bir şehri topa tuttular, Londra 9(A.A) — Pekinden Reuter ajansına bildiriliyor : Pekin ile Tien-Tsin

Mançuride Çin ve Japon kuvvetleri arasında harp başladı. SEE 14 — No: 4700 Mançuride harp Tahrir telefonu : 21686 “SALI ei 10 Teşrinisani 1931 idare telefonu: 2144 Kıbrısta yeniden karışık- lıklar oldu, bir çok kim- seler tevkif edildi. Fiatı 5 kuruş Japonlar bir şehri topa tuttular, Çin ve Japon kuvvetleri Japonya, Cemiyeti Akvamı harbediyor Çin propaganda idaresi addediyor Londra 9 (A.A) — Pekinden Reuter ajansına bildiriliyor : Pekin ile Tien-Tsin arasındaki telefon kesilmiş ve tren münaka- lâtı munkati olmuştur. Çin menabiinden gelen haber- ler, ahali ile polislerin Tien-Tsin de bütün gece tüfek ve mitral- yözlerle döğüşmüş olduklarını bil- dirmektedir. Sabahın saat askeri kuvvetlerinin Çin taburlarına ve müsellâh Çin polislerine Japon mıtakasından 300 metre geri çekilmek emrini vermiştir. Kumandan bu talebini saat 6 da tekrar etmiştir. Çinlilerin mümanaat ve bu mü- manatta ısrar etmeleri karşısında Japonlar, Çin mahallelerine ve kışlaya karşı top ateşi açmışlardır. Sabahın sekizinde bombardıman durmuştur. N Çin kıtaatının şehri ele geçir- miş oldukları, intizamı temin ve muhafaza eylemekte ve ahaliden teşkilât yapmakta bulundukları istihbar olunmuştur. Çin memurları, Çin şakilerinin üzerinde bulunmuş olan rovelver- lerin Japon mamulâtından ve Ja- ponyadan Çine ithal edilmiş ol- nuğunu iddia etmektedirler. Top üçünde Japon kumandanı ateşi 4 kişinin ölümüne ve on kişinin yaralanmasına sebebiyet vermiştir.i Vaziyet vehamet peyda ediyor Mançuride vaziyet vehamet peyda etmişti : Harbiye nazırı, Çinlilerin ken- dilerine mukavemet edebilecek ancak 1,000 mevcudu olan ve Tahsiende bulunan Japon hatlarının takriben 32 kilometre mesafesinde kâin Angachi'nin cenubunda 5600 piyade ve 2400 süvari tahşit etmekte olduklarını ve beraber- lerinde bir de topçu kıtası bulun- duğunu beyan etmiştir. Daha şimdiden Çin kıtaatının Japon ileri (o karakollarına ateş açmış oldukları haber verilmektedir. Hei-Loung-Kiang eyaleti valisi Japonyaya harp ilân etmiş Londra 9 (A.A.) — Tokiodan Reuter ajansına bildirildiğine göre Hei - Loung - Kiang vilâyeti valisi Ma-Tchan-Chanın Japonyaya harp ilân etmiş olduğu söylenmektedir. Cemiyeti Akvamı protesto Londra 9 — Tokiodan Reuter ajansının bildirildiğine göre Ja- ponya Cemiyeti Akvamın bir Çin propaganda idaresi halini aldığını beyan etmektedir. Bu vaziyeti protesto için Cenevredeki mural- hasa talimat vermiştir. Mısırda milliyetperverlerin metingleri menedildi Kahire, 9 (A.A.) — Hüküme- tin kanunun ve asayişin menfaati namına Veftcilerin ilk istiklâl hareketinin yıl dönümünü tesit maksadile önümüzdeki cuma günü Londra 9 (A. A.) — Tokyodan Reuter ajansına bildiriliyor: Şimali Beşiktaş aktetmek tasavvurunda bulunduk- ları metingi menetmiştir. cinayeti Dün Ali Şevket bey isticvap edildi All Şevket bey mahkeme huzurunda Bundan bir müddet evvel Be- şiktaşta sokak ortasında karısını öldüren Güzel sanatkârlar mektebi auallimlerinden Ali Şevket beyin | muhakemesine dün ağır ceza | mahkemesinde başlanmıştır. Öldü- rülen Jelâl hanımın kardeşleri davacı sıfatile mahkemeye gel- mişlerdi. Şevket bey tehevvüren katil maddesinden mahkemeye sevk- olunuyordu. Davacılar katil filinin tehevvüren değil, taammüden icra edildiğini iddia ettiler. Bundan | sonra Şevket bey isticvap edildi. Şevket bey zevcesinin bir müd- det evel kendisini terkettiğini, vaka günü sokakta uzun uzun ona rica ettiğini ve bir aralık muhakemesine hâkim olamıyarak bu işi yaptığını söylemiştir. Bun- | dan sonra bazı şahitler dinlenil- miş muhakeme 12 kânunuevvele talik edilmiştir. BDikkatler: Ucuzluk içinde pahalılık Yiyeceği, içeceği, çıktığı yerde, Istanbul kadar ucuz, fakat, elden ele dolaşarak dükkânda Istanbul kadar pahalı satılan bir şehir dünyada yoktur. Belediye meclisinde haklı ola- rak şikâyet ettiler: 25 kuruşa satılan eti, İstanbul halkı 90 kuruşa yiyor. Yerinde üç kuruşa satılan seb- zeyi dükkânda yirmiye, kırk paralık yumurtayı beş kuruşa alırsınız. Ucuzluk içinde bu derece paha- lılık, hiç bir yerde görülmemiştir. Çünki, bu gibi işlere bakan ne makam, ne teşkilât vardır. Halk, bir takım tufeyli ve mutavassıt- ların elinde soyulup durur. Bu gibi işlerle meşgul olmak sırası hâlâ gelmedi mi? Barem dereceleri Bütçe encümeni tetkikat yapacak Ankara 9 — Meclis encümen- leri faaliyete geçmişlerdir. Maliye encümeni bugünkü (içtimaımda geçen içtimadan müdevver evra- kın tasnifi ile meşgul olmuş ve bir faaliyet programı çizmiştir. Bütçe encümeni de perşembe- den itibaren içtimalarına başlaya- caktır. Bu encümen devamlı olarak marlesi, pazartesi ve Berşemikl, günleri heyeti'umumiye içtimalarından evvel ve sonra toplanmaya karar vermiştir. Bütçe encümeni ilk iş olarak baremlerin maaş bütçelerine inti- kal etmemek şartile sınıf ve mertebeleri (Oüzerinde tetkikat yapmaya karar vermiştir. Cumhuriyeti koruma kanunu Ankara 9 — Hükümet cumhu- riyeti koruma kanun lâyihasını ikmal ederek pek yakında millet meclisine takdim edecektir. Bu lâyiha daha evvel Halk fırkasının grupunda müzakere edilecektir. Ismet Pş.nın Moskova seyahati Ankara, 8 — Başvekil Ismet Pş. Hz.nin Moskovaya yapacağı seyahatin ilkbaharda icrası muh- temeldir. Bulgaristan -Yunan Hükümetimizin tavassu- tundan bahsediliyor Sofya, 8 (Hususi) — (Utro) gazetesi, Ankarayı ziyaret eden baş muharriri Tanefin gönderdiği uzun bir makalevi neşreylemekte- dir.Bulgar muharriri, Türk - Yunan münasebatındaki © samimiyetten bahsettikten sonra Türkiyenin Bul- | garistana karşı teveccüh ve muhab- beti baki olduğuğna ve türk icali hükümetinin Yunanistan ile Bul- garistan arasında mevcut muallâk meselelerin halli ve Yunan - Bulgar itilâfının temini için tavassutta bulunmağı deruhte ettiklerine kani bulunduğunu yazıyor ve diyor ki: “Bu suretle Türkiye - Yunanis- tan ve Bulgaristan arasında de- vamlı bir dostluk misaki mevcut olacak ve bu misak bilâhare diğer balkan milletlerine de teş- mil edilecektir. Ismet paşa tara- fından Bulgar başvekili M. Muşa- nofun Ankaraya davet edilmesinin ! sebebi de budur. ,, Lakerdo, çiroz ve emsali.. — Balıklar bildiğimiz balıklar fakat öyle bir surette hazırlanmışlar ki.. Vay gidi haspa palamut vay, sen ne Balta limanındadi Bizde,“Balıkçılık,, diyince, deniz kıyısın oturup da yahut sandala binip oltayla, kamışla balık tutmak, veya denize ağ atıp taliine ras- lıyan balıkları yakalamak, haydi haydi, dalyancılık etmek akla gelir. Sonra, bu bedbaht balıklar, tablalara konulur, garip nidalarla yollarda satılır; tavada, ıskarada kızartılı, yahut haşlanır. En kada- dayısı tuzlanır, çiroz nevinden kurutulur. Balıkçılık hakkında bütün bil- gimiz bundan ibarettir. Hakiki balıkçılığın böyle olma- dığını anlamak için, balıkçılık mütehassısı OM. Webermannla birkaç saatimizi birlikte geçirme- miz kâfi geldi. Hani şu mütema- diyen aleyhinde bulunulan M. Webermann... M. Webermann, meslektaşlarım meyanında beni de tesisatını gez- dirmek üzere davet etmişti. Ev- velâ, Beyoğlunda, Istanbul klü- bünde bize, - hemen kâmilen m mürekkep - bir ziyafet ti, esmer dilberi imişsin meğer ! balıkçılık enstitüsü Balıkçılık mütahassısı M. Webermann Yediğimiz balıklar hep bizim suların balıkları: Palamutlar, torik- ler, kılıçlar ilh.. Fakat öyle bir suretle ihzar edilmişler ki, hayrette kaldık. Balıkların bu nevi hazır- lanışını hiç bilmiyorduk. Vay gidi inci sahifed Istanbul caddelerinde Edison'a meydan okuyan bir kuvvet: Haşmetlü manda arabası hazretleri 1..