21 Kasım 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

21 Kasım 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Akşam Dünkü lig Galatasaray da girmedi Vefa Süleymaniyeyi 2-0 kazandı Dün Taksim Stadyomunda ya- pılacak müsabakaların en mühim- mi olan Galatasaray- Beşiktaş maçı Galatasarayın gelmemesi dolayısı ile icra edilmedi. Dünki Spor stünlarımızda Ga- latasarayın bu müsabakaya iştirak etmeyeceğini bildirmiş ve Galata- saray baş kaptanı ile yaptığımız bir mülâkatı da ilâve etmiştik. Dün Galatasaraylılar ile yeniden konuştuk. Bunlar Yunanlılarla ya- pılacak maçlara hazırlık dolayısile lik maçlarına iştiraki, doğru bul- madıklarını, bu maçlarla oyuncu- larının sürantrene olmaları çok muhtemel olduğunu söylediler. Ikinci takımlardan Galatasaray- Beşiktaş müsabakasına her iki takım da iştirak edemediklerinden iki takım da hükmen mağlüp ad- dolundu. ; Süleymaniye - Vefa ikinci ta- kımları müsabakasına ise Vefa takımı da iştirak edemediğinden Süleymaniye ikinci takımı hükmen galip addolunduktan sonra Süley- maniye - Vefa maçı Refik beyin idaresinde başladı. Dünkü maçta Vefanın çok eksik olması Süley- maniyenin kolaylıkla kazanacağı zannını vermekte ve oyunu birinci devresi de Süleymaniyenin kaçır- dığı sayı fırsatları ile bu zannı takviye etmekte idi. Maçın ilk devresi O - Ora bera- bere bitti. Ikinci devrede son beş dakikaya kadar iki taraf da bariz bir hakimiyet göstermedi, son da- kikada Vefanın yaptığın iki sayı galibiyetini temin etti. Bu maçtan sonra Beşiktaş sere- monisini yaparak Italyan takımı ile bir eksersiz maçı yaptı. Bu maç günün en heyecanlı ve güzel maçı oldu. Italyan takımı yeni bir teşekkül olmasına rağmen muntazam bir sistem tah- tında çalıştığından az zamanda pek çok terakki ettiğini bu maçı ile de gösterdi. Beşiktaşı bu kuv- vetli takımı oçok tehlikeli vazi- yetlere odüşürüyordu. — Beşiktaş ancak son dakikalarda penaltıdan yaptıgı bir sayı ile maçı 2-1 ga- libiyetle bitirmeye muvaffak ola- bildi. k Sipahi ocağındaki müsabakalar Sipahi ocağı binicilik müsaba- kalarının ikincisi dün yapıldı. 12 kişinin iştirak ettiği ilk müsaba- kada Galatasaraylı Kücük Sürey- ya bey birinci geldi. Hanımlar arasında yapılan mü- sabaka çok heyecanlı oldu bu müsabakayı Melâhat İhsan Şükrü Hanım kazandı. İkinciliği Ayşe İlhami, üçüncülüğü Nedret Yıldız hanımlar aldılar. Birinci kategori zabitana mah- sus olan müsabakanın birinciliğini Zeki bey kazandı. Bundan sonra günün en mühim müsabakası olan ikinci kategori zabitan müsabakası başladı. Ma- nilerin yükseltilmesi ve parkurun şekli sevkü idare müşkilâtını mey- dana getirecek surette tertip edilmişti. Baştan başa heyecanla takip edilen bu müsabakada birinci ve ikinciliği (o mülâzım Saim bey kazanmıştır. Ingiltere Pays de Gallesi yendi Londra 19 (A.A.) Ingiliz takımı ile Pays de Galles ekipi arasında Liverpoolda 25000 seyircinin kar- şısında yapılan futbol maçında İngiltere Iskoçya ile birlikte sahip bulunduğu (o beynelmilel (| futbol şampiyonluğu müsabakasına ait ikinci muzafferiyeti de Pays de Gallesi 3-1 mağlüp ederek temin eylemiştir. maçlarına Ingiliz ekipinden gol atanlar Porsmouth'li o Smith, (o Derby'li Crooks ve Leicester'li Hine'dir. Pays de Calles takımının yap- tığı bir tek golü Cardiff'li Rob- byns atmıştır. Birinci haftayma iki taraf ta birer sayı yapmış bulunuyorlardı. Ankarada futbol maçları Ankara, 20 (A.A.) — Bugün yapılan futbol maçlarında ikinci takımlardan Gençlerbirliği Imalâtı Harbiyeyi 3-2 yenmiş ve öğleden sonra yapılan şilt müsabakası bir sürprizle neticelenmiştir. Bu mü- sabakada Ankaranın en kuvvetli takımlarından birisi olan Imalâtı Harbiyenin kazanacağı muhakkak gibi idi. Çamurlu bir sahada ya- pılan oyunda Altınordu çok sıkı bir oyun oynamış ve neticede 3-2 imalâtı Harbiyeyi mağlüp ederek şilt finaline kalmıştır. Gelecek hafta gençler birliği ile Çankaya arasında yapılacak müsabaka ne- ticesinde ikinci finalist te taayyün edeçektir. Izmirde Karşıyaka spor - Pera maçı iki - ikiye beraberlilkle bitti İzmir 20 (A.A.) — Bugün Ak sancak spor sahasında Karşıyaka spor - Pera maçı kalabalık bir seyirci huzurunda icra edildi. Hakem antrenör M. Pegnam idi. Oyun saat 15/20 de Karşıyaka sporluların hücumlarile başladı. Altıncı dakikadea Karşıyakalılar penaltıdan ilk sayılarını kaydet- meğe muvaffak oldular. Top ek- seriya Karşıyaka spor takımının kalesi önünde dolaşıyor fakat, müdafi Lütfinin Oomüdablelerile gol olmuyordu. 25 inci dakikada Karşıyaka spor kalecisinin hatalı bir çıkışı gole mal oldu. Peralıların sağ açikları daima ofsayt vaziyetinde kalıyor ve takımının akınını felce uğra- tıyordu. Maamafih her iki tarafın da muhacim hattı ahenksiz idi. Oyun ekseriya müdafiler arasında uzun vuruşlarla cereyan ediyordu. 35 inci dakikada Karşıyakalılar ikinci sayılarını kaydettiler. Artık Karşıyaka hâkim bir oyun oyna- mağa başlamıştı. Haftayım bittiği zaman vaziyet şu idi. Karşıyaka spor 2-Pera 1. Ikinci haftaymda Peralıları açık mış bir vaziyette görüyoruz. Pe- ralılar bu vaziyetten istifade ede- rek beraberlik sayılarını kayde muvaffak oldular. Bundan sonra oyun Peralıların hakimiyeti altına geçti, fakat sayı yapmağa muvaf- fak olamadılar. Bu suretle maç 2-2 ye beraberlikle nihayet buldu. Ikinci maç pazar günü ya Kar- şıyaka revanş maçı veyahut diğer bir klüple olacaktır. Şimdilik ve- rilmiş bir karar yoktur. Lik maçları bu hafta bu maç münasebetile tehir edilmişti. Garnera King Levinski'yi mağlüp etti Chicago 20 (A.A ) — Italyan ağir sıklet boksörü Primo Carnera Amerikalı M. Boksör King Le- vinski 10 ravundluk bir maçta sayı hesabile mağlüp etmiştir. Carnera'nın bu maçı geçen ay Sharey'ye yenildiğindenberi yap- mış olduğu ilk maçtır. Garnera'nın tevkifi Chicago 20 (A.A.) — Carnera Amerikalı Boksör King Leviski ile yaptığı maçın akabinde tevkif edilmiştir. Cernera'nın tevkifine sebep Indiana maçlarını tertip | olmasıdır. eden kimseye vermeğe mahküm GLORYA'da Büyük bir muganni: MURATORE Üç büyük yıldız : SİMON CERDAN JİM GERALD ve SİMONE SİMON Büyük vazii sahne: TURJANSKY (OSSO) nun muazzam eseri: MEÇHUL ŞARKICI filminde deha ve sanatlarını sarf ve ispat etmişlerdir. Bu akşamki: GALA müsameresini hepiniz gidip göreceksiniz. MEÇHUL ŞARKICI: Yeni bir mevzu üzerine yapıl- mış çok müessir bir filmdir. Bunda sırasile Rusya.. Riga.. ve nihayetinde PARİS gösterilecektir. İlâveten: “MİCKEY MOUSE, filminde bir çeyrek saatlik kahkaha.. Yerlerinizi tedarik ediniz.. Telefon: B. O. 1656 ISTANBUL BELEDİYESİ DARÜLBEDAYI TEMSİLLERİ Bugün akşam saat 21,30 da Mukaddes Alev Facia 3 perde Yazan: S. Maugham Tercüme eden: A. Gazanfer Halk gecesi Oyundan sonra hususi tramvay Radyo 21 Teşrinisani Cumartesi Istanbul — 18 gramofon, 19,30 Alaturka musiki, 20,30 gramofon ile opera, 21 alaturka musiki, 22 hafif orkestra musikisi, Berlin (1635 m.) — «Ruhi bilgiler» isimli konferans, 17,30 Hamburg'tan: Konser, 18,30 muhtelif musahabeler, dersler, 21,05 Breslau'dan : Offenbah'ın hayatıma dair ve eserlerinden konser. 22,20 Königsberg'den Stüdyo hafif mu- siki. müteakiben Arkadi Kato takımının hafif musiki parçaları. Budapeşte (550 m.) — 18,5 mu sahabe, 19,05 Smirnof takımının Bala- layka konseri, 20,40 gramofon ile Hint parçaları, 21,35 konservatuvar heyetinin konseri, 23,20 Haberler. Müteakiben gramofon konseri. Viyana 616 m.) — 17.35 Musa sabe (Ajder ve Ruhlara dair). 18,05 ha- fif musiki (operetler). 20,05 musahabe- ler. 20,50 Brukner'in asarından konser, 21,45 Üç perdelik Franz Lehar'ın (Zare- witsch) (Çareviç) opereti. 24,05 Meşhur muganni Daryo Medina'nın iştirakile Çarli Gavdris cazı. Roma (441 nı.) — 22,05 Puçini'nin «Madame Buterfiy> isimli opera temsili. Bükreş (394 m.) — 13 Gramofon. 18,05 Romen musikisi ile hafif musiki 20,35 Romen opera binasından naklen bir opera temsili. ları ikmal nane mütalea edenler muhtemel EYİ bulunduğu 3754 doları ö Carnera oturduğu otelin odasında | bir adliye memurunun nezareti altında mevkuf bulundurulacaktır. | Semih ve Mehmet Ali beyler | | | Federasyonca kendilerine boy- | kot verilen Semih ve Mehmet | Ali beylerin bu baptaki karara karşı yaptıkları itiraz (evvelce federasyon riyasetinden merkezi umumi vasıtasile divanı yollanmıştı. temyize Bu kerre merkezi umumi Se- mih ve Mehmet Ali beylerin hangi müsabakalara girmedikle- rini ve itaatsız hareketlerinin ne suretle tahakkuk ve telâkki edil- diği hakkında federasyon riyase- tinden tafsilât istemiştir ve fede- rayon da lâzım gelen cevapları hazırlamıştır. l z 21 Teşrinisani 1931 Iktisadi buhranın neticesi Her tarafta halk aşağı cins sigara içiyor Baş müşterimiz olan Almanya eskisinden az tütün alıyor Manisa civarında tütün denkleri Ihracat maddelerimizin içinde iktisadi buhrandan en ziyade müteessir olan tütündür. Almanya buhran münasebetile mali vaziye- tini düzeltmeğe çalışırken en evvel tütün resmini arttırdı. İngiltere ticari muvazenesini temin etmek için, gümrük resmine zam yaptı. Bunun gibi mahtelif memleketler, vergileri arttırırken evvela hatırla- rına tütün geliyor. Berlin Türk ticaret odası, dün- ya tütün buhranı hakkında alâ- kadar dairelere bir rapor gönder- miştir. Bu raporun en mühim kısımlarını aşağıya naklediyoruz: Cihan tütün ticaretinde sürü- mün azalıp omüşkülleşmesinden şikâyet edilmektedir. Vakıa bazı- ları kemafissabık sigara içildiğini ve fabrikaların her helde stok- eylemek omecburiye- tinde kalacaklarını ileri sür- mekte iseler de vaziyeti bedbi- ğına işaret etmektedirler. sinin ikincikânun - Eylül ayları miyetli bir aylık vardır. 929 senesinde Almanyaya 185 milyon girmişti. Bu miktar 931 senesinde 124 milyon liraya kadar inmişti Sahibi salâhiyet zevat tütün piyasasındaki durğunluğun 1931 senesi bidayetinde tütün gümrü- günün ve bandrol resminin tezyi- dinden neşet eylediğini ve bu tedabirin sigara imalâtile ticare- tini pek ziyade müteessir ettiğini söylemektedirler. Birinci teşrin zarfında Ham- burgta gerek fabrikalar gerekse tacirler bilhassa ucuz nevi tütün- lerle alâkadar olmuşlardır. Zira müstehlikler ucuz şigaralara fazla rağbet göstermektedirler.,, eee | » İ İstanbul belediyesi ilânları | * | Bedeli keşfi 1846 lira 27 kuruş olan Üsküdar üçüncü mektebin tamiri kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Talipler şartname, almak keşif evrakını görmek için her gün Levazım müdürlüğüne müracaat etmelidir. Münakasaya girmek için 139 lira teminat lâzımdır. Teminat nakden kabul edilmez. Ya belediyeden irsaliye alınarak bankaya yatırılıp alınacak makbuz yahut hükümetçe mu- teber tanınmış bankaların birinin teminat mektubu ile olur. Bu şekilde teminat mektubu veya makbuz ile olur. 23/11/931 pazar- tesi günü saat on beşe kadar Daimi encümene verilmelidir. * Bedeli keşfi 2597 lira 94 kuruş olan Bakırköy birinci mektebin tamiri kapalı zarfla omünakasaya konmuştur. Talipler şartname almak, keşif evrakını görmek için her gün Levazım müdürlüğüne müracaat etmelidir. Münakasaya girmek için 195 lira teminat lâzımdır. Teminat nakden kabul edilmez. Ya Belediyeden irsaliye alınarak bankaya yatırılarak alınacak makbuz yahut hükümetçe muteber tanınmış bankaların birinin teminat mektubu ile olur. Bu şekilde teminat mektubu veya makbuzu ile şartname teklif mek- tubunu ve Ticaret odasında kayıtlı olduğuna dair vesikayı mühürlü zarfa koyarak ihale günü olan 23/11/931 Pazartesi günü saat on beşe kadar Daimi encümene verilmelidir. x Bedeli keşfi 1414 lira 40 kuruş olan Üsküdar 8nci mektebin tamiri kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Talipler şartname, keşif evrakını görmek için her gün Levazım müdürlüğüne roüracaat etmelidir. Münakasaya girmek için 107 lira teminat lâzımdır. Temi- nat nakden kabul edilmez. Ya Belediyeden irsaliye alınarak bankaya yatırılıp alınacak makbuz yahut hükümetçe muteber tanınmış bankaların birinin teminat mektubu ile olur. Bu şekilde teminat mektubu veya makbuz ile şartname, teklif mektubunu ve ticaret odasında kayıtlı olduğuna dair vesikayı mühürlü zarfa koyarak ihale günü olan 23/11/931 pazartesi günü saat on beşe kadar daimi encümene verilmelidir: bulunan ithalât takyitlerinin piya- Manisa belediyesinden: Belediye Elektrik fabrikası için azami (120) lira ücreti şebriyeli bir mutahassıs makinst lâzımdır. Aylığı neticede takarrür edecek- tir. Taliplerin evvel emirde Türkiye Cümhuriyeti Nufus Hüviyet Cüzdanlarını ve vesaiki resmiyei sairelerini ve bonservislerini ikişer kıt'a vesika fotoğraflarile birlikte 28/11/931 tarihinde bir istida ile bizzat Belediye Riyasetine tevdi eylemeleri lüzumu ilân olunur. sanın canlanmasına mani olaca- * Bu itibarla cihan tütün piyasası * gevşektir. Almanya'nın 1931 sene- zarfındaki tütün ithalâtında ehem- * mark kıymetinde > 3 b m e e e | i K hi a | u İh hn EZE 57 &.E EE... F5 e e SEZ» EEE. EF 4 EE; SİZ