24 Kasım 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

24 Kasım 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Limon yükseldi Bir sandık limon 3 liradan T lıraya çıktı Memlekete gırecek eşya listesinde limonun yüzde altmışı Anadoluya
 İsmet paşa Başvekilimiz bugün geliyor Ankara 23 — Başvekil Ismet paşa muayene edilmek maksadile bu akşamki konvansiyonel...
 Çok çirkin bir manzara Cabi caddesi Mazuri bataklığına döndü Gün geçmiyor ki burada bir kaç otomobil çamura saplanmasın SA !
 — Yeni tedbirler Meclis ve hükümet müştereken çalışacak Ankara 23 (Husust) — Kaçakçılığa karşı çok esaslı ve cezri tedbirler
 Şükrü Kaya beyin seyahati Dahiliye vekili kaçakçılık hakkında tetkikat yapıyor Cenup hududunda kaçakçılık çok büyük bir...
 Tasarruf haftası Bu sene de mağazalarda yitrin musabakası yapılaca Ankara, 23 (Hususı) — Milli tasarruf ve ixtisat cemiyeti
 Vesaiti nakliye ücretleri, kiralar biraz indirilemez mi? Hükümet, “Millt iktisadiyatı koruma vergisi, namı altındaki bütçe

Kaçakçılığa karşı yeni ve çok esaslı tedbirler alınıyor. AKŞAM Jngiliz lirası Avrupa borsalarında dün yeniden düştü. Dahiliye vekili Malatyadan hareket ederken, Frat üzerinde yapılan büyük demiryolu köprüsü Ankara 23 (Hususi) — Dahiliye vekili Şükrü Kaya bey yakında seyahatini o bitirerek Ankara'ya avdet edecektir. Şükrü Kaya bey son tetkikatı hakkında bir rapor verecektir. Raporda cenup hudu- dumuzda kaçakçılığa mani olmak için alınması lâzım gelen tedbir- lerden de bahsedilecektir. Şükrü Kaya beyin avdet eder- ken İzmire uğrıyarak sevahilde de tetkikatta bulunması muhte- meldir. Diyarıbekirden gelen haberlere göre dahiliye vekili orada icap eden temaslarda bulunmaktadır. En ziyade kaçakçılık meselesi tetkik ediliyor. Cenup hududumuzda kaçakçı- lığın en ziyade Suriyede hudut civarındaki köylerde oturan erme- niler tarafından yapıldığı anlaşıl- maktadır. Buradan kaçırılan mal- lar Anadolunun ortalarına kadar sevkediliyor. Suriyeden geçirilen eşya çok muhteliftir, Bilhassa inhisara tabi Sene 14 — No: 4714 — Fiatı her yerde: 5 kuruş Şükrü Kaya beyin seyahati Dahiliye vekili kaçakçılık hakkında tetkikat yapıyor Cenup hududunda kaçakçılık çok büyük bir vüs'at kesbetmiştir aşağıda eşya, petrol, benzin, müskirat kaçırılmaktadır. Bundan sonra trikotaj eşyası geliyor. | Yeni teşkil edilen askeri güm- rük kıt'alarının faidesi görülmek- tedir. oDiyarıbekir (o tüccarı bu kıtalar ikame edileliden beri wü- him bir nisbette kaçakçılığın önü- ne geçilmiş olduğunu söylediler. Siirt, Edirne ve Mardinde de kaçakçılık vaziyeti tetkik edile- cektir. Dahiliye vekili bugün Diyarıbekir ( tacirlerile (umumi vaziyet etrafında uzun uzadıya SALI — 24 Teşrinisani 1931 Yeni tedbirler 2 Meclis ve hükümet müştereken çalışacak Ankara 23 (Hususi) — Ka- çakçılığa karşı çok esaslı ve |) cezri tedbirler alınacaktır. Bu |) husus için Büyük millet mec- lisinde bir veya bir kaç encü- Ç men teşkili düşünülüyor. Bu encümenler kaçakçılık ve ih- İ| tikâr ile mücadele edeceği gibi Devlet teşkilâtının her fi şubesinde masrafları “imkân | derecesinde kısmak için çare- ( ler arayacaktır. Bu suretle millet meclisi ile hükümet kuvvetleri en sıkı bir surette teşriki mesai edeceklerdir, Maliye encümeni bugün milli iktisadiyatı koruma kanun lâyihasını tetkike de- vam etmiştir. Ismet paşa Başvekilimiz bugün geliyor Ankara 23 — Başvekil Ismet paşa muayene edilmek maksadile bu akşamki konvansiyonel trenine raptedilen hususi vagonla refaka- tinde kalemi (mahsus müdürü Velit beyle Neşet Ömer bey olduğu halde Istanbula hareket etti. Başvekilimiz Reisicumhutr Hazretleri namına kâtibi umumi- leri Tevfik Bey tarafından teşyi edilmiştir. Meclis reisi Kâzım paşa, heyeti vekile erkânı ve mebuslar Ismet paşaya iyi bir seyahat ve şifa temennisinde bulunmuşlardır. Is- met paşa, ağlebi ihtimal perşem- be veya cuma günü İstanbuldan dönecektir. ". Baş vekil Ismet Pş. Hz.nin bindikleri tren bugün saat on birde şehrimize geliyor. Vesaiti nakliye ücretleri, kiralar biraz indirilemez mi? Hükümet, “Millt iktisadiyatı koruma vergisi, namı altındaki bütçe açığı vergisini yalnız me- | mur ve müstahdemlerden alıyor. görüşmüş ve bilhassa kaçakçılık işleri hakkında tafsilât ve malümat | almıştır. Iki kaçakçılık vakası Dün şehrimizde gümrükte iki kaçakçılık vakası keşfedilmiş ve | derhal tahkikata (başlanmıştır. ithalât listelerinde mevcut olmıyan | eşyayı mevcut gibi göstererek | gümrükten ogeçirmek istiyenler | yakalanmışlardır. Bu eşya kumaş | | ve lâstiktir. Maliye müfettişleri İ tetkikat yapmaktadır. Tasarruf haftası Bu sene de mağazalarda vitrin müsabakası yapılacak Ankara, 23 (Hususi) — Mili | tasarruf ve iktisat cemiyeti tasar- ruf baftasına bhazırlanmaktadir. Yerli mallardan vitrin müsabaka- ları yapılacaktır. Müsabakada birinci ve ikinci gelenlere madalya ve diploma verilecektir. Ithalât listesindeki 11 madde Ankara 23 — Idhalât listesin- deki 11 madde hakkında tadilât yapılması kararlaştırılmıştır. Bu hususta tetkikat icra ediliyor. | Limon | yükseldi Bir sandık limon 3 liradan 7 liraya çıktı Memlekete girecek eşya liste- sinde limonun yüzde altmışı Ana- doluya taksim edilmiştir. Limon tacirleri bu tasnife itiraz ediyorlar. Limon tecirlerinin ifa- desine göre, memlekete giren İmonun yüzde sekseni Istanbulda sarfedilir. Bu vaziyet karşısında tacirler Istanbula daha fazla limon tahsis edilmesini istiyorlar. Diğer taraftan limon fiatleri, pahalılaşmış, sandığı 3 liradan 7 | liraya çıkmıştır. Zenginlere, yüksek - ve tıpkı memurlar gibi - sabit irat sahip- lerinine buhran vergisinden bir şey isabet etmedi. Maliyeciler, bunun sebeplerini - geçen asrın,malüm klasik ikti- sat ve maliye nazariyelerine göre - pek güzel izah ediyorlar! Vergi tahsilinde kolaylık, mas- rafsızlık bu sebepler arasındadır. Eğer, meseleyi, iktisadi, içtimai | sistemlere tatbik edersek, yeni vergi tam burjuvazi sistemine muvafıktır; sosyalizm nazariye- lerine tamamen muhaliftir. Bu noktadan muhakeme edilirse, ithalâtın tahdidi tedbir ile, bu ve mütemmimi tedbirin neticesi | addedilen yeni | hakkındaki | e — — Tetefonlar: Tahrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113 Çok çirkin bir manzara Cabi caddesi Mazuri bataklığına döndü Gün geçmiyor ki burada bir kaç otomobil çamura saplanmasın ni e > Cabi caddesinin hali ve bu caddede elân kapatılmıyan çukurlar Geçen gün gene yazdık, fakat görüyoruz ki ne yazsak, ne söy- lesek faide vermiyor. Çünkü ne aldıran var, ne de vazifedar olan.. Istanbulun en güzel semtinde, Şişli ile Nişantaşı gibi şehrin en mamur iki mahallesini birleştiren Cabi, yeni ismile (Rumeli caddesi) berbat, geçilemez, yürünemez bir çamur deryasına döndü. Belediye, çok iyi bir düşünce ile seneler- vergi kanunu, ayrı ayrı sistem- | $ lerin, başka başka nazariyelerin mevlüdudur. Her ne hâl ise... Bu verginin, memur ve müs- tahdem sınıfının gelirinde husule getireceği aç (bir rej ettiği gibi ) mek, ve bunda ri bü başka, buhran- dan hiç n sir olmayan vesaiti nakliye ücretlerinde tenzilât yap- mak, acaba mümkün değil mi? İ denberi hiç bir el dokunmayan bu caddeyi tamir ettirmeğe karar verdi, ve şehre muntazam bir cadde kazandırmak istedi. Evvelâ, bu caddenin laığmlarını yaptırmak için geçen yaz işe gi- rişildi. Bu lağımlar yapılıncıya kadar günler, aylar geçti. Burada oturanlar yazın sivri sinek hücu- muna uğradılar; caddeyi şiddetli bir taaffün kapladı. ( Devamı ikinci sahifede ) Örümcek — Buraya yuva kuruyorsun amma beyhude zahmet, iki günde bozarlar!.. Diğeri — Merak etme komşu, bu tasarruf zamanında bunlara el uzatmak kimin haddine?..