25 Şubat 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

25 Şubat 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Bilmece hallini 16 gün zarfinda gön- deriniz. İki hafta Sira ile almadığınız he- diyeleri bir daha Bütün âlimler için, Amerika meçhulken; Kristof Kolomb oldu: Bir keşiften bahseden. Bir çok insanlar, ona: — Serseridir; dediler. Beslediği “emelle : Güldüler, eğlendiler. Büyük adam: Kristof, Hiç aldırış: etmedi; Gece, gündüz çalıştı. Azminden vazgeçmedi. Bir gemi bulmak için, On sekiz yıl uğraştı; Fikrini kime açsa: Alayla karşılaştı... Hakikat durmaz, yürür; Ne yapılsa nafile. Bir hakkı milyon kişi: İnkâr etseler bilel Netekim Kolombun da Hakikati yürüdü... Vahşi dalgalarla çalkanan denizin ortasında bir vapur batıyordu. o Asil ve zengin adamlar kendilerini geminin sandalına atarak kurtarıyor- ardı. Tehlikeden uzaklaşacak san- dalda yalnız bir kişi eksikti. O'da vapurun papası olan M. Alfonsu idi. Onuda batan gemiden kaçmaları için çağır- dılar. Fakat o reddetti: Açık muhabere: O. Izmirde Mühsin B. - Resim ser- gimize iştirak etmek için nisana kadar vaktiniz (vardır. Bu müddet zarfında yaptığımız resimleri matbaamıza gönde- TİNİZ. Aslan Bey Zade : Salma Fuat Vazife aşkı | Ispanyol efkârını: Yavaş yavaş bürüdü. Ispanyanın kralı, Kolombu' sevindirdi; Ona her şeyi tamam, Bir ufak gemi verdi. Kaptan Kristof Kolomb, Bir sabah erken, erken; Gemisine yol verdi: Ispanya sahilinden. Bilinmez ufuklara £ Yelkenini açtı, o. Dağları dağ gibi Okyanusu aştı, o. Bin derde göğüs verdi, Koca kaptan yılmadı; Taife isyan etti; Gene de aldırmadı. Aylarca ıstırapla, Ölümle karşılaştı. Nihayet: ( Amerika ) ya, Emeline ulaştı. — Ey hayatımın meslektaş- ları var olunuz, dedi. Sizin vazifeniz bitmiştir. Gidebilir- siniz.. Benimki ise şimdi baş- lıyor. Ölen yolcularla Allaha düa demek mecburiyetindeyim. Ve hareket eden sandalı selâmlayarak sabırsızlıkla va- purun kamaralarına koştu. Ölmekte olanları teselli ede- rek onlarla beraber can verdi. Lüdner Preuserden- K, M. O. Ankarada Nüzhet Saffet H. - Biriktirilen 5 kartın 1 kişiye ait olmas şarttır. O. Beykozda Ali Hikmet B. - Spor hakkındaki fikirlerinizi spor muharriri- mize söyledik. Sizinle görüşmek istiyor. Istanbulda gripten mektepl*r kapanır ve çocuklarımız soğuktan mustarip olur- ken, Avrupanın bir çok yerlerinde, genç mektepliler, ders haricindeki vakitlerini kış sporlarile | geğiriyorlar. Bizim çocuklarımızın sık sık hastalanmalarının ve soğuğa mukavömetsiz olmalarının başlıca sebebi, hiç şüphe yok ki, evlâtlarımızı kış sporuna ve karlı havalarda gezip yürümeğe alışurmamış olmamızdır. Mangal ve soba başından ayrılmıyan çocuklarımızın ölmediği ne mutlul Bilmecemiz EEE KAMET LER 1413 45. 4a1j8'9 Yukarıdaki murabbalara böyle harfler koyunuz ki, soldan sağa okundukta: | - Bir harf, 2 - Rabıt edatı, 8 - Namus ve damar suyu, 4- Eniyi sularımızdan biri, 5 - Gant, 6 - Ezmek- ten emri hazır ve Nota, 7 - İnce iplik, 8 - Kuru değil, ve seda, 9 - Kırmızı, ve etraftan çevirmek, 10 - Erkek ismi, 11- Toprak, 12 - Mabeyinci, 18 - Namus ve dede, 14 - Parlak, 15 - Uzak nidası, 16 - Teaccüp edatı ve cet ve odunun bıraktığı, 17- Tatlı bir madde, ve iyi değil Yukardan aşağıya okundukta : 1- Tabaka ve yemekten emri hazır, 2 - İcar ve dost; kuru süt, 3-Bir meyve, ve şiş. 4 - D. L. ve meşguliyet ve tavlu kemiği ve namus, 5 - Merak ve ödünç ve hayvan, 6- Bir kadın ismi ve kart ve Bağışlamak. 7 - Yeni ve sağ ve Erkek ismi, 8 - İğrenmek ve Sar bir maden, 9 - Nefi edatı ve küröksiz san- dal ve sofa Kelimeleri okunsun. Hediyelerimiz : Doğru halledenlerden 1 inciye bir FOTOGRAF MAKİNESİ 2 inci- ye bir Fransızcadan Türkçeye ciltli lügat, ve ayrıca 200 kari- imize de şekerleme, bisküvi, kitap, çikolata, cepdefteri, ipekli mendil, cetvel, mürekkep, albüm ve kart verilecektir. (Bilmece müddeti 16 gündür) Talebenin dertle! Tetkik edilecek bir mesele. Mektepte iki seneden beri bir arkadaşımla dargınım. Ben onun aleyhinde bulunmıyorum. Fakat, O, beni gördüğü yerde tahkir ediyor.. o Aleyhimde söyliyor. Bütün bunlara göz yumuyorum. Fakat, son günlerde, arkadaşım işi azıştırdı: Küfür etmeğe baş- ladı. İdareye şikâyetten korku- yorum. o Çünkü, neticede onun himaye göreceğini ve benim hak- sız çıkacağımı o zannediyorum. Sebebini anlamak mı istiyorsu- sunuz? Arkadaşım “çok çenebaz- dır veben çokaz yalan söyliyen sükütt bir babanın ayni evsafta yaradılmış bir oğluyum.. Ken- dimi müdafaa edemiyeceğim gibi, arkadaşımı da kendime büsbü- tün düşman edeceğim. Mektep idaresinden birşey o istiyorum: Talebe teneffüse çıktığı zaman birbirine küfreden ve lisanen tecavüzde bulunan, kavga eden çocuklarla biraz daha meşgul olsa, aramızdaki arkadaşlık ve kardeşlik hisleri daha ziyade takviye edilmiş olmaz mı? K. köy E. lisesi talebesinden bir kariiniz Şerif bey 65 yaşında Evelki akşam Erkek muallim mektebinde mektebin en eski muallimlerinden Ihsan Şerif beyin 65 inci senei devriyesi münasebe- tile bir müsamere verilmiştir. Mü- samere çok samimi olmuştur. Bir köyü alevler sarmıştı. Bir çok evler yanmağa başladı. Çatısını kırmızı dumanlar ihata etmiş olan bir evin bacasında bir leylek yuvası bulunuyordu. Çayırda duran ibtiyar leylek tehlikeyi haber aldı. Çocuk- larını kurtarmak için geldi. Fakat Yavrulari pek küçük- tüler.. Uçamıyorlardı. Leylek gagasile onları alıp götürmek Leylek ve çocukları bilmecesi İsim: -— Halli ; 25 Şubat 932 için bir çok defalar uğraştı. Fakat muvaffak olamadı. Alevler daima etrafa yayı- lıyordu. Ve yuvayı kuşatmıştı. Leylek yavrularını götüremi- yeceğini anladı. Onların üze- rine kanatlarını gerdi. Yuva- daki samanların çıtırdısı ara- sında leylek (yavruları ile beraber yanıyordu. Küçük muharrir (Tİ Çocuklarıma Hkralar | > | Kedinin kabahati Kedi ağzını yemeğe sokuyordu. Annesi kızına bağırdı : — Şunun kafasına bir tokat vur da başını yemekten çeksin ! — Anneciğim. Eger tokat vu- rursam başı yemeğin içine daha çok girecek 1? “Yemin Cavit annesile pazarlık etti. Bir daha hiç yemin etmiyecekti. Eğer ederse annesi ona her yemin edi- şinde bir tokat vuracaktı, bir az sonra annesi sordu: — Cavit.. bu elmaları yemezsin değil mi! — Vallahi billâhi yerim anne- ciğim.. Sonra yemin ettiğinin farkına vararak : — Anne dedi.. Bu seferlik tokatı yemem .. Yalnız elmaları yerim |? Birincilik Çarşamba günü.. Akşam üstü.. “Çocuk dünyası,, karilerinden iki talebe karşılaştılar: Bugün bana birincilik çıktıl — Ya?. kol saatimi yoksa fotoğraf makinesi mi? — Yok canım. Gazeteden değil. Hocadan vazifemizi yap- madığımız için aldığımız ceza- ların birincisi bana tesadüf etti del? Fizik dersinde Muallim — Efendiler.. Su da- hilinde bütün cisimlerin vezinleri eksilir. Talebeden biri — Fakat efen- dim.. Suya batırılan süngerin ağırlığı iki misli kadar fazlalaşır!? Su istiyorum! Iki kardeş yatağa yatmışlardı. Biri: — Kardeşim ne olursun bana su ver, dedi. — Kalk ta içl.. — Kalkıp içmesine üşenmem ama aşağıdan getirmek lâzım... Çünkü surahide su kalmamış!?, aman RESiM Müsabakamıza iştirak ediniz! Eserlerinizi sergide teşhir edeceğiz. ZA YERİ TERRA İZ DE ER 1 Nisan'a kadar hazırlanınız. Çocuk neyi taklit eder ? Cimnastik yapan kız kardeşini... | Bir münakaşacıyı... Bir tenoru...