27 Şubat 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

27 Şubat 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

— Sahife eu AN , Akşam mz 4 21 Şubat 1932. GRİPE sarsı Taklitlerden sakınınız —— ASPİRIN « AN komprimeleri kullanınız HASAN KOLONYASI — Halis limon çiçeklerinden mustahzar 90 derece bir harikai san'attır. İtriyat âleminde menendi ve naziri yoktur. Hasan mustahzarat fabrikası mühürüne dikkat. Taklitlerinden sakınınız. HASAN ECZA DEPOSU Mükemmel Umumi Cep Atlası Muktedir muallimlerimizden Rüştü Abdülkadir, Süreyya bey- ler tarafından tertip edilmiş olan bu eser riyazi, tabii, beşeri, istatistiki, (ihsai) ve iktisadi coğrafya malümatile bunlara ait 72 kıt'a harita ve diagramı (eşkâli) muhtevidir. Şimdiye kadar bu derece nefis ve zengin bir atlas basılmamışlır. Hususile Türkiyeye ait 7 harita ve memleketimize ait hakiki, istatistiki malümat vardır. Tüccar, &snaf, muallim, avukat, dektor gibi bütün meslek sahiplerine en faydalı ve lüzumlu malümatı ver- mektedir. Nefis bir surette basıldığı ve müzeyyen ciltli olduğu halde fiatı yalnız 250 kuruştan ibarettir. Tevzi merkezi Tefeyyüz kitaphanesidir. TAKSİM CAMLI KÖŞK mumu GAZINOSUNDA AiLE MECMAI 25 şubat 1932 tarihli perşembe günü akşamından itibaren her akşam 20 Türk hanımının iştırakile emsali görülmedik oyunlar. Ve Yeni Türk Musiki Taavün Cemiyeti reisi Hüseyin Halit beyin teşkil ettiği büyük iki takım ince ve kalın mehter ve Yeni Nesil hanımlar saz heyeti tarafından müntahap parçalar, terennüm edeceklerdir. Herkesin görmesi şayanı tavsiyedir. Cuma günleri matineler saat 14 ten 18 e kadar devam edecektir. Müşteriin kiramın her türlü istirahatleri temin edilmiştir. Meşrubat fiatları gayet ucuzdur. Kumbara Sahipleri. 1 mart tarihine kadar tevdiatınızın yekünu: Asgari 5 lira Olmalıdır İl zl ma l 1) Asgari 5 lira tevdiatı olan Bütün kumbara sahipleri 2500 lira mükâfatlı 1 nisan kur'asına iştirak edecektir Türkiye İş Bankası ii i | Yüksek mühendis mektebi mübayaat komisyonundan: Mektep dahilindeki malzeme lâboratuvarının tevsii omaksadile yapılacak tesisat ve tadilât kapalı zarf suretile münakasaya vazedil- miştir. Münakasa 14/Mart/932 pazartesi günü saat 14 te mühendis mektebi dahilinde yapılacağı ve taliplerin bu baptaki şartname ve projeleri (150) kuruş bedel ile mektep muhasebesinden makbuz mukabilinde tedarik edebilecekleri ilân olunur. Büyükada Sanatoryomu Adanın en muvafık ve sıhbi yerinde kâin ve asri konforu havidir. Gıda maddeleri teminatlıdır. Fiyatlar 'Tenzil Edilmiştir: Tek yataklı oda 6 ve 7, çift yataklılar 3 1/2 ve 4 liradır. Fazla tafsilât talep vükuünda hemen verilir. Adres : Büyükada, Musa Kâzım bey Sanatoryonu Telefon : Büyükada 75 KISARNA sm Böbrek, kum, ve barsak hastalıklarının tabii ilâcıdır. Büyük ve küçük şişelerde her yerde satılır. |. | Emlâk ve Eytam Bankası İlanları |. | Ankara Ticaret ve Sanayi Odası Sicilli Ticaret Bürosundan: Siçilli ticaretin 78 inci numarasında müseccel bulunan Emlâk ve Eytam bankası Türk anonim şirketinin 931 senesi nihayetinde hitam bulmuş olan dördüncü senei hesabiyesine ait senelik heyeti umumiye adi içtima: 18 şubat 1932 perşembe günü in'ikat ederek içtimada tutulan zabıtname sureti ve merbut idare meclisi ve murakipler raporu ve bilânço ve kâr ve zarar hesaplarını natık hususat ile 932 senesi için icra edilen intihapta murakipliklere Ahsen ve Feyzi beylerin yerine Ankara mebusu sabıkı İhsan ve sabık maliye mü- fettişlerinden Muvaffak Rifat beylerin tayini ve idare meclisinin yapmakta olduğu tetkikat neticesinde vaziyet müsait görüldüğü ve müessese için menafi temin edileceğine kanaat hasıl olduğu takdirde banka kanununun üçüncü ve nizamnamesinin yirminci maddeleri ahkâmına tevfikan ve tediye edilmiş sermaye miktarı nazarı dikkate alınarak iki buçuk milyon liraya kadar ikramiyeli ve ikramiyesiz tahvilât ihracının kabul edildiğine dair mukarrerat dosyasında mahfuz vesaika müsteniden 22/2/932 tarihinde tescil edildiği ilân olunur. Emlâk ve Eytam Bankası idare meclisinden 1930 senesi adiyen in'ikat eden heyetiumumiye içtimaımda tayin edilmiş olan murakiplerimiz Ahsen ve Feyzi beylerin yerine bu defa 1931 heyeti umumiyesinde sabık maliye müfettişlerinden Muvaffak Rifat ve sabık Ankara mebusu İhsan beyler 1932 senesi için bankamız murakipliğine intihap ve tayin edildiği Ticaret kanununun 352 inci maddesi mucibince ilân olunur. Artık Hanımlarımız İçin Modayı Takip Müşkülâtı Kalmıyacaktır fak olmuştur. Pek Yakında Göreceksiniz! İpekiş Bu mes'eleyi Kökünden halletti “İPEKİŞ, kurulurken şu mühim noktayı esaslı surette nazarı dikkate aldı: Dünya moda cereyanlarını günü gününe takip etmek... İDEKİZ Bu maksatla yüksek mütehas- sısların idare ettiği hususi bir büro tesis etmiştir. Bu büronun bütün meşgalesi, dünya moda cereyanlarını adım adım takip ve PARİS'te çıkan her yeni modayı burada derhal tatbik etmektir. İPEKİŞ moda bürosu Dünyanın en büyük ipek fab- rikaları ve Parisin en büyük moda müesseseleri ile çok yakın- dan temas hasıl etmiştir, Yüzlerce tecrübeden sonra.. İPEKİŞ Avrupa kumaşları derecesinde, hattâ onlardan daha iyi cins kumaş yapmaya muvaf- Keli ne anası 1886 ve 1903 senelerine ait yüzde 3 faizli Mısır Kredi Fonsiye tahvilâtını 1 Mart 1932 amortisman keşidesinde be- delâtınm kıymeti ihraciyeleri üzerinden tediyesi tehlikesine karşı en müsait şeraitle sigorta etmektedir. MiLLi OTO TÜRK ANONİM ŞİRKETİNDEN Milli oto Türk Anonim Şirketi hissedaran Heyeti Umumiyesi 1932 senesi Martının 17 inci Perşembe günü saat 15 te Istan- bul'da Sultanhamamında Bank General Pur le Komers Etranje Bankasında inikat edeceğinden hissedaran efendiler bu iç timaa davet olunur. İşbu heyeti umumiyeye iştirak edecek olan hissedaran malik oldukları hisse senedatını tarihi İçtimadan yedi gün evvel Bank General Pur le Komers Et ranje Bankasına tevdi ve alacakları ilmühaber mukabilinde dühuliye varakası verilmek üzre lââkal üç gün evel şirke- tin merkezine teslim eylemeleri icap eder. RUZNAMEİ MÜZAKERAT 1 — Meclisi İdare ve murakıp ra porlarının kıraaati, 2 .— Bilânço ve kâr ve zarar hesa- bının tasdiki, 3 — Meclisi idarenin ibrası, 4 — Meclisi idare aza ve murahhasına müteallik ücret ve aidatın tayini; husu- sunda Meclisi idareye selâhiyet itası, 5 — Meclisi idareye aza intihabi, 6 — 1932 senesi için murakip tayini ile aidatının tespiti, 7 — Meclisi idareye kendi azasına Ticaret kanununun 323 ve 324 üncü maddelerinde mezkür mezuniyet ve ita selâhiyetini ver Umumi neşriyat müdürü: Enis Tahsin Akşam matbaası