14 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

14 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 ör MM Çeşme mektupları Çeşme ılıcaları ve plâj nasıl bir yerdir? Çeşme sahillerine bu sene de ton balıkları akın etmeğe başladılar im MA Çeşmenin denizden görünüşü Çeşme, 8 (Hususi) — Çeşme- nin yedi kilomefro (ötesinde, Çeşme - Izmir şösesi üzerinde ga- yet güzel bir plâj ve ılıcalar vardır. Size bu mektubumda plâj ile ılıcalar hakkında biraz malümat vereyim: Ilıcalar denizden başlar ve sa- hilde elli altmış metroya kadar uzanır. Plâjla ılıcaların birleşmiş olması buraya karşı bu havali halkınına büyük bir rağbet uyan- dırmıştır. Hilâliahmer cemiyeti bundan pir müddet evel Çeşme ılıcalarını adam akıllı tanzim et- miş ve buraya güzel bir gazino yptırmıştır. İlıcalarda binlerce kişi alacak otelierle, bir çok kira evleri var- dır. Evlerin ve otellerin ayrıca banyoları vardır. Çeşme oılıcaları Yunanlılar zamanından beri meş- burdur. Eski Yunanlılar Çeşme ılıcalarını şifai tesirlerinin pek büyük olduğuna kani idiler. Hattâ meşhur Yunan cağrafya âlimi Pavsanyos oÇeşme ılıcalarından “ Sıcak deniz ılıcası ,, diye uzun uzun bahsetmiştir. Bundan başka bir çok ecnebi doktorlar Çeşme ılıcarının faidelerinden sitayişle bahsetmektedirler. Çeşme ılıcalarında bir çok tarihi tetkikat yapılmıştır. Bu tetkikat neticesinde ılıcaların pek eski zamandan kaldıkları anlaşıl- mıştır. Yapılan tetkikata nazaran ılıcalar kablettarih taş devri za- manından beri malümdur. Burası o zaman “lIldır, ismindeki kral lığının sayfiyesi imiş... Çeşmede bu devre ait birçok âsar ve harabeler bulunmuştur.. Bunlar meyanında pek kalın bir duvar vardır. Bu duvar denizin içindedir ve iki metro yüksekliğindedir. Bundan başka deniz altında bir çok bina yıkıntıları ve mozayiklar, su kanalları, bina temelleri bu- lunmaktadır. Çeşme ılıcalarına pek eskiden beri Sakız, Midilli, Sisam adala- rından, Mısırdan, Iskenderiyeden, Istanbuldan ve İzmirden birçok ziyaretciler ve hastalar gelmekte- dir. Bu ılıcalarda dört menba vardır. Bunlardan biri uyuz, biri alelumum cilt, biri mide, biride böbrek için ir. Bu civardaki köylerin hemen hemen hepside taş devrindenberi oturulan yerlerdir. Bu havalide Ildır isminde bir köy vardır. Bu kö; eski Ildır krallığının merkezi imiş... Ildır köyünde yer yer bina harabelerine rast gelinmektedir. Bunlarin arasına gayet kalın, ga- yet büyük taşlarla örülmüş kale dıvarları harabeleride vardır. Kar kapısı sahil cihetine bakmaktadır. Kapının tam karşısında küçük bir Ada bulunmaktadır. Metruk olan bu adanın ismi eskiden “Kraliçe adası, imiş... Sahilden kraliçe adasına kadar bir yol varmış.. Sonra bu yol deniz altında kak mış.. Şimdi bu yolun deniz altın- daki harabesi bulunmuştur. Bu adanın biraz ilerisinde zeytun ağaçlarile süslü bir çok küçük küçük adalar vardır. Bu havali alelumum zeytin istih- saline pek müsaittir. Bundan baş ka iyi üzüm ve badem de yetişir. Bunun için çeşme oldukça zengin sayılabilir. Evvelce burada 30000 kantar üzüm 5000 okka badem, 50000 okka zeytin yağı alınırdı. Körfezdede gayet mebzul balık çıkardı. Tuğla, keremit ve kireç ocaklarıda köyün umumi servetini daha ziyade arttırırdı. Bu sene çeşme halki biraz sarsılmıştır. Mamafi vaziyet diğer köylere na- zaran çok mükemmeldir. Çeşme'de £ balıkçılık günden güne terakki etmektedir. Tuna nehrinden gelip yalnız Istanbulda ve buradaki körfezde avlanan meşhur Ton balıklarının daha çok tutulması için bazı mühim tedbirler ( alınmaktadır. Bunun için de büyük dalyanda ehem- miyetli tadilât yapılmıştır. Ton balıklarının gayet güzel konserve- leri olmaktadır. Bu itibarla burada büyük bir konserve fabrikası açılacağı ve buradan Avrupaya konserve ibraç edileceği söylenil- mektedir. Bu balıklar mart ve haziran ayında Karadenizden Ak- denize hicret etmektedirler. Bunun için bu ay içinde Çeşmede faaliyet dehşetlidir. Balıklar burada Ton dalyanının tam önünden geçmektedir. Bazı- ları da dalyanın uzağından geçip gitmektedir. Balıkçıların bu balık- ların yollarını keserek onları dal- yana sokmak için uğraşmakta- dırlar. Bu sene gelmeğe başlıyan Tuna balıkları içinde pek büyük- leri vardır. Bunlardan bazıları 400 - 500 okka kadar gelmek- tedir. Ton balıklarını yakalamak için Sakızdan bir mutahassıs ge- tirilecektir. O Bunun için İzmir vilâyeti faaliyete geçmiştir. Akşam Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar, tarifesi: 1 defa 40 kuruş ei 60 > Bum 76 > Her fazla defa için 5 » 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimedir. Tazla satır için ayrıca ücret alınır. 3 — Bu sütundaki oilânlar yalnız “ Akşam ,, idarehanesinde okabul ve Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri sıra ile neşrolunur. ilânlarla ilânları 4 — Ticari mahiyeti haiz nişan, velime merasimi, irtihal bu sütuna dercedilme; 1 — İş arıyanlar GATEM DERE ENKA 528 RESEN SEZ Tahsili yüksek — vo çayanı iti mat bir türk, mutavassıt ücretle bir işlerinden gayri her hangi bir vazifeyi kefil vermek şartile kâbul eylerim. Türkçe ve vasat derecede İngilizce, Fransızca, rumca, okur ve yazarım. Akşam'da K. K. rumuzuna yazılması, iş arıyorum — Tasfiye olunmak üzere olan bir fabrikanın kâtibiyim. Her ne suretle : Olursa olsun iş arıyorum. Akşam'da: H. A. — 4 Almanca, fransızca, ingilizce ve italyanca — Jisanlarına hakkıle vakıf bir kâtip günde bir kaç saat meş- gul olmak üzere iş aramaktadır. Adres: A. Lang. P. K. 593 İstanbul. o —1 2 — İşçi arıyanlar EA “AT EE Türkçe ve Fransızca — Bilen bir Üaktilo aranıyor. AAkşam'da D.rü- muzuna tahriren müracaat. —ı da — Müstekillen muhasebe ve kitabet işlerini tedvir oedebilecek iktidarda bir muhasibe ihtiyaç vardır. müracaat: Çiftçi kütüphanesi. İstanbul Ankara caddesi No. 69, ui P kazanmak — Yerli mallar için İstanbul ve civarlarında bayi arıyo- ruz. Yirmi lira ile ayda elli lira kazana- bilirsiniz. 9-14 arasında müracaat: Sultan Hamam Dikranyan Han No.1 —3 ve kadın usta işçi isteriz. Çiçekpazar Fındıklıyan Han 54 No.da Eşref Bey zade Ömer ve şeriki Ef.lere müracaat. —2 tunçtan heykel öğretmek için dört talebeye ihtiyacım vardır. Sirkeci Demir- kapı Nöbethane caddesi 5 numarada Aleksandri efendi 1 Taşrada — Yüksek maaşla hizmet edecek bir hanım aranıyor. İşten anlar iyi ve çalışkan ve mükemmel servis yapacak temiz bir hanıma ihtiyaç vardır. Lisan bilenler tercih edilir. Müracaat mahalli İstanbul Ankara caddesi No. 69 Çiftçi kütüpanesi. E 3 — Satluk eşya Satılık otomobil — gayet iyi ve temiz bakilmış hiç bir kusuru bulun mayan «Buik? marka bir otomobil satılıktır. Sultanahmet otomobil tevak- kuf mahallinde şoför Sami efendiye ınüracaat, mk Satılık otomobil — 1678 numa- ralı Standard marka taksi otomobilim satılıktır. Talip olanlar Emin önünde şoförler kalıvesinde Mehmet ağaya mü- rTacaat. al Satı'ık otomobil — «Overland» marka müstamel bir otomobil ucuz ve acele satılıktır. Taksimde Sıraservilerde Somuncu Xo. 15 polis Cemal efendinin har müracaat, o— 2 Acele satılık — Mükemmel piyano Şişli, Meşrutiyet mahallesi Kodaman stkak 120 numara dördüncü daire. — 1 Anadoluda büyük bir fabrika- Trikotaj fanela makinelerin- de— Ve bobinuarda çalışacak sarıcı erkek Resim ve taştan — Mermerden, Satılık eşya — Banyo ve Şoben ve yeni yemek odası takımı. Kadıköy, Moda caddesi (Kabuklu Ceviz sokak. No. 86. —4 Otomobil aranıyor — İki veya dört kişilik çok az kullanılmış olmalıdır. Fiatı, markası, bütün tafsilâtı Akşam'da ABCD ye bildirilmesi, 1258 No. — Krayzler markalı 4 silindir kapalı bir otomobil satılıktır. Müracaat Feriköy Karakolu Şadet 80- kak No. 42 hane. — 4 24 — Kiralık-Satılık EEE KE AM ZEY Kiralık ev — Fatih, Kıztaşı, yeşil tekke S. No. 49, sekiz oda, vasi bahçe, elektrik, terkos, o havagazı, nezareti mükemmele. Yanındaki 47 numaraya müracaat, € müessesede çalışmak istiyor. Beşiktaş Boğaziçinde kiralık hane — kırtasiyeci Kemal Osman beye müra- Arnavutköyünde Setüstünde No. 10 caat, —?2 | Celâl bey hanesi alı Oda iki büyük Iş arıyorum — Hususi bir mü: | Sofaher katta: mutfak, helâ, banyo esseso ve kumpanyalarda muhasebe | Yeri, kiler, elektrik, terkos, sarnıç, vasi bahçe, tramvaya yakın, denize nezareti havi hane kiralıktır. Görmek istiyenler tramvay caddesi üzerinde sabık ecza- dilardan kırtasiyeci Arhimidis efendiye müracaat, —2 Bir Alman ailesi nezdinde — bir kişilik (erkek için) güzel ve ucuz bir oda kiralıktır. Beyoğlu Tünel Şehsu- var caddesi Modern Palas apartımanı linci kat No. 3, a Veznecilerde — Darüttalim kar- şısında 117 No. dükkân kiralıktır. Üzeri de vardır. Bilhassa perükâr salonu için çok müsaittir, Tahmis sokağında Kuru- Kahveci Han, 16 No. müracaat. — 3 Yalnız 1700 liraya — Maltepe istasyonuna 3 dakika mesafede çimento ve demirden yapılmış manzarası güzel 5 oda 2 sofa 1 mutfak 2 helâ 305 arşın bahçeli hane satılıktır. Sirkeci istasyonu birinci mevki büfecisi Koço efendiye müracaat. Bi mefruş mükemmel oda, Temiz, havadar, namuslu ailede, fiatı uygun. Galata Karaköy Palas Lafonsiyer sigortasında Hamamcıyan. ig Tavukçuluk ve inekçili Ticareti için Kâğıthane vapur isi ittisalinde Sünnet (köprüsü karş 57 dönüm erazi dahilinde bir bap kârgir hane ve bir bap gaz fabrikası mevcut olduğu gibi tavukçuluk ve inek- çilik yapmak üzere gayetle elverişli ve fiyatı yalnız erazisi fiyatına verilece- ginden arzu eden Havyar hanında 77 No. lı yazıhanede Aristidi efendiya mü- racaat edebilir. —2 Kiralık hane — Beyazıtta Ta taşı yokuşunda on iki oda, terkos, elek- trik havagazı. Muhtelif suretlerde kulla- nışlı ve ikiye kabili taksim. Civarda istikamet bakkalına müradas —ı Kiralık hane — Beşiktaşta Seren- cebey yokuşunda Çitlenbik sokak 16 numaralı hanenin iki katı tam:mle ayrı yedi oda bütün asri konfürü haiz fev- kalâde nezaret, aynı haneye müracaat, 1 Devren satılık bakkaliye — Ka- dıköy o muvakkithane caddesinde 33 numaralı OÜmit bakkaliyesi devren satılıktır. Taliplerin 19 mart tarihine kadar mahalli mezküre müracaatları ığ 1 | | dir, Bu lügatte Tek bir erkek için — Beyoğlunda Resimli Yeni Türkçe Lügat Mithat Sadullah Bey tarafından tertip ve tahrir edilen bu lügat ince ve okunaklı hurufatla gayet nefis bir tarzda basılmıştır. (1128) sayıfadan ibaret olan Yeni Türkçe Lügat hemen bütün türkçe kelimelerin ve en yeni tabirlerle ıstılahların manlarını havi- kelimelerin manaları arabi, farisi lügatler ve tabirlerle değil saf türkçe ile anlatılmıştır. Birçok resimler de ilâve edilmiştir. Bu lügat her sınıf halkımızın dalma müracaat edecekleri yegâne eserdir. Müzeyyen ciltli olduğu halde fiatı yalnız 250 kuruştur. üz kitap SN 14 Mart # m KÜÇÜK İLÂNLAR | Divan yolunda — Içık sokağında “7, numaralı bir katı kâgir iki katı ahşap sekiz odalı hane “5500, liraya satılıktır. Görmek için pazar ve çar şamba günleri saat 13 ten 17 ye kadar haneye; ferağ için öğleden Ssontaları Altınbakkalda Belvü apartımanının ak tıncı dairesine müracaat. — 6 Satılık kârgir dükkân — Fatihte Hafız paşa caddesinde 58 No. Şekerol dükkânı satılıktır, Fevkinde iki oda, sofa ve helâsı vardır. Mezkür dükkâna mü racaat, İN Satılık bir dükkân — Ayda 80 lira kira getiren bir dükkân, Çarşıyıke- bir, Sahaflar No. (84 - 86) satılıktır, Müracaat akşamda No. 65. wi Satılık Köşk — Suadiye plâjna iki dakika, Bağdat caddesi üzerinde, denizo pek yakın, 3 dönüm bağlı bahçe içinde 11 oda, acele satılık. Telefon: Erenköy 189 —ı Satılık arsa — Nişantaş Teşvikiye Kâğıthane caddesinde Nimeti beyin ar- sası satılıktır. . Meşrutiyet (omahallesi kâğıthane caddesi No. 22 ye müracaat —8 Kiralık fabrika mahalli — Tulü 22 m,arzı 1i2m. Elektrik havagazı terkos ve icabinda diger daireler. Tak- simde Emlâk şirketine —2 Nişataş — İle Teşvikiye arasında 200 - 250 arşıalık bir arsa istiyorum. Fiat, mevki ve şeraitinin Akşamda Osmis rümuzuna bildirilmesi. —2 Devren kiralık atelye — Apar- tıman olarak kullanılmağa elverişlidir. Görmek için cumadan mada hergün İl den 13 e kadar müracaat Beyoğlu istik- lâl caddesi Boduvi han No. 11 — 1 Ali bey köyünde — 150 dönüm bostan, ortasında akar su (dere) kiralık ve satılıktır. Köyde bahçıvan Kerim ağa vasıtasile Hayri beye müracaat, 5 — Müteferrik Muktedir bir hanım — piyano dersleri veriyor... Adrese B. L, No. 50 Beyoğlu Postrestant. - Uç yaşından — küçük olmamak | şartile bir arap kızı istiyoruz. Evlâtlık yapacağız. Cihangir Havyar sokak Gani bey apartıman 4 No. ya Cuma sabakları ü —— Çok kârlı — bir san'at için kuruk muş rakıpsiz bir fabrikayı işletmeğe (asgari üç bin) sermaye Tüzim: Kadıköy Zühal sokağı No. 15 H.'1. adresine müracaat. — Tavukçuluk — Sergisinde birinci gelen Kızıltoprakta Papaz bahçesinde M. Nurettin tavukhanesinden halis kan Legorn, Wyandot, Rot, Orpington, Brahma, Langşan, Faverol, Hamburg, Kampin, Denizli, Kurör Endiyen ördeği ve sair hayvanları ve yumurtalarını —4 cumuları tedarik edebilirsiniz. Mektuplarınızı aldırınız idarel anesini Gazetemiz adres olarak göstermiş olan kari'lerimizden MH-SO-Osmis-S M- KA-YH-MG- SC- MSP-PTT-SZ-ZNŞ- ABCD-D- namlarına gelen mektupları idareha- nemizden aldırmaları mercudur. hanesidir. ENE FN