18 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

18 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

18 Mart 1932 Bu sene haşarattan ve bi hassa tahta kurularından kurtulmak için şimdiden bütün haşaratın yuvalarını Scandinavian Near Eas Snevska Orient Linient Gothenburg Gothenourg, Stokholm, Oslo Danziç, Copenhag ve bütün balık Jimanlarile Şark ve Karadeniz başlıca limanları arasında 15 günde bir azimet ve avdet için muntazam postalar. Frikem vapuru 30 Marta dogru Getemburg, (o Stokolm (Oslo gdynia ve Danzigten muv aynı günün mı Hamburg, C »burg, Oslo, Dantzig ve İskandinavya vo Baltık limanlarına hareket edecektir. Gotland vapuru 5 nisanaa doğru Hamburg, Gotemburg, Stokolm, C Güynia ve Dantzigten muvasaletle aynı günün akşamı Hamburg, Gotenb Oslo, Kopenhag, Stokolum, Dant Baltık ve Iskandıuavya ve limanlarına hareket ede Az zamanda birinci dere DOKUMACI yetişmek isteyen TÜRK GENÇLERİ Balat'taki SÜREYYA PAŞA mensucat fabrikasına müracaat etsinler . UROLOG - OPERATUR Dr. FUAT HAMIT IDRAR YOLLARI Hastalıkları mütehassısı Avrupadaki tetkik seyahatinden avdet etmiştir. Türbe, Mahmudiye caddesi No. 10 Telefon: 22622 Belsoğukluğu ig ve frengiye yakalanmamak için PROTEJİN K kullanınız. Her eczanede bulunur. Pi! Üsküdar undan: Kadıköy Osman Ağa mahalle- sinin Otun efendi sokağında kâin 64,69 numaralı evlerin sureti ta- sarrufuvu. tesbit etmek üzere 24/3/0932 tarihine müsadif per- şembe günü saat 10da mahalline memur gönderileceğinden alaka- dar bulunanların mezkür tarihten evvel idareye veya tahkikat günü gönderilecek memura mahallinde müracaatları lüzumu ilân olunur. Tapu Baş memurlu- #» Beyoğlu askerlik şubesi riyasetinden: Muayene ( netice- sinde sakat raporu alan 325 Do. lu islâm ve gayri islâm efrat ile 324 ve 325 Do.lu arızalı sağlama tefrik edilmiş efradin hemen şubeye müracaatları ilân olunur. irtihai Sabık Susığıri!k kaymakamı ve umumi meclis daimi encümen za- bıt ve muamelât şubesi muamelât mümeyyizi Muhsin bey dün gece vefat etmiştir. Mumaileyh Halük, çalışkan ve emektar bir memurdu. Cenazesi belediye tarafından ihti- falâtı lâzime ile kaldırılarak na- mazı büyük bir cemaatle Fatih camiinde kılınmış ve ortakapı'da ihzar ettirilen makberesine defn- edilmiştir. kulak, boğaz, burun mütahassısı Doktor ihya Salih Cağaloğl 24 numarada öyleden sonra Saat u: Hamanı sirasinda - Cumadan başka her gün - 15 ten itibaren hastalarını ka- bul eder. Bu siir le en talihli | Kumbara sahipleri... 2500 lira mükâfatlı 932 birinci kurası 1 nisanda çekiliyor Birinci mükâfat 750 lira İkinci mükâfat 2505 10 kişiye “100,, erden 1000 ,, 10 kişiye “50,, şerden 500 ,, Devlet Demiryolları ilânatı N | 7 İdaremizin mülga eski malzeme deposunda bu kerre toplanan kısmen hurda ve kismen tip harici muhtelifülcins lüks ve radyum lâmbaları; 110 mumluk rcuhtelif mum kuvvetinde binlerce ampüller müstamel elektrik dinamoları, telgraf ve elektrik tellerine mahsus izolatörler ve suporları, lâmba şişeleri, karyola ve karyola somyaları yazı makinesi, kupilya ve civatalar ve bunlara mümasil bin kalemi bulan bir çok hırdavat aleni müzayede suretinde satılacaktır. Müzaysde 2/1w/32 de saat 10 da başlıyacaktır. Talip olanların yevmi mezkürda mağaza müdürlüğüne müracaatları ilân olunur. Malzemeyi görmek ve malümat almak isteyenler müzayede tarihine kadar ber gün sabahleyin saat sekiz buçuktan akşam beşe kadar mağazaya müracaat edebilirler. * Idaremiz için pazarlıkla mubayaa edilecek olan 20 kalem yol halısı, hamal arkalığı, emaye lâvha, şeker, kestane fişeği, kon- trplake, ampül, su kovası ve saire gibi muhtelifülcins malzemenin pazarlığı 21/3/32 tarihine müsadif pazartesi günü mağazada icra kılınacağından taliplerin yevmü mezkürda saat 9 dan 11,30 kadar ispati vücut ederek tabriren fiat vermeleri bu baptaki malzemenin listesi mağaza dahilinde asılmış olup nümune getirilmesi icap edenler için pazarlık günü nümunelerinin beraber getirilmesi nümu- nesiz vaki olacak teklifatın kabül edileceği ilân olunur. * Haydarpaşa ve Üsküdarla civarında mukim demir yollar mensu- bininin tedavileri zımnında her gün gidecek doktorlar için bir sene müddetle ve aleni münakasa ile bir km kiralanacaktır. Bu işe talip olacakların Haydarpaşa işletme müfettişliği kalemin- den tedarik edecekleri şartnameyi okuyarak 26 Mart 932 cumartesi günü saat 15 te mezkür müfettişlikte icra edilecek münakasaya yüz lira teminat akçelerini hamilen iştirâkleri ilân olunur. Emniyet Sandığı Müdürlüğünden: Emine ve Ayşe Hanımların 3257 ikraz numaralı borç senedi mucibince ve sultanselimde çırağı Hamza mahallesinde o sakızağacı sokağında eski 20 mükerrer ve yeni 68 numaralı haneyi terhin suretile Sandığımızdan istikraz eyledikleri altı yüz liranın vadesi hitamında ödenmediğinden dolayı satılığa çıkarılarak birinci ihalesinin çekileceğine dair olan ihbarnamenin tebliği için icra kılınan tahkı- kat neticesinde Ayşe hanımın vefat eylediği ve mirasçılarının kim- lerden ibaret olduğunun meçhul bulunduğu anlaşılmış olduğundan tebliğ makamına kaim olmak üzere ilânı keyfiyet olunur. | Adli Tıp işleri umum müdürlüğünden: 35 lira maaşlı Konya Tabibi adliliği münhal bulunduğundan şeraiti kanuniyeyi haiz taliplerin evrakı müspitelerile birlikte Soğukçeşme'de Adli Tıp İşleri Umum müdürlüğüne muraçatları, ıLONDRA BiRAHANESİ Bir müddetten beri rahatsız bulunan SAFIYE HANIM İadei afiyetle saz heyetine iştirak etmektedir. Ayrıca : 9 kişiden mürekkep Kafkas Azerbaycan hakiki Türk musiki heyeti dahi icrayı ahenk edecektir. İstanbul Evkaf müdiriyetinden: Kazası MEVKİİ Kilo Nevi Çatalca İstranca vakıf ormanlarının tahta köprü ile 200,000 kömür kütüklü mekân arasında vaki orman kıt'asında. e İstranca vakıf ormanlarının 106 hat boyunda o 60,000 , ve iki parça orman kıt'asında. e İstranca vakıf ormanlarının Süpürge alan 100,000 ,, orman kıt'asında, Ni İstranca vakıf ormanlarının Kasap Yorgi çeş- 100,000 ,, mesi civarında, ö İstranca vakıf ormanlarının Hamzadere ormanı 250,000 ,, kıt'asında. Şile (o Avcıkoru vakıf ormanlarının Tefekli ağıl (20,000 ,, ormanı kıt'asında. Avcıkoru vakıf ormanlarının Eğridere mev- 30,000 , kiinde. Balâda muharrer mahallerde orman kıt'alarından miktarı muharrer imâl olunacak kömür müzayedeye (çıkarılmıştır. Müzayedesi 20 Mart 932 Pazar gününe kadardır. Yevmi mezkürde saat 14 te ihalesi icra oluna- caktır. Şartnamesini öğrenmek ve müzayedeye iştirak etmek arzusunda bulunanlar İstanbul Evkaf müdiriyetinde Orman ve Arazi vakfiye idaresine müracaat etmeleri ilân olunur. Bandırma belediyesinden: Bandırma belediye dairesi elektrik fabrikası motörleri için lâzım olan (20000) kilo mazot şartnamedeki evsaf ve şerait veçhile 20 gün müddetle kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. Teklif zarfları 6/4/932 çarşamba günü saat 16 da belediye encümeninde açılacağından taliplerin şartnameyi belediyeden alarak şartnamede tasrih edildiği veçhile teklif zarflarını muayyen vakte kadar teydi eylemeleri ilân olunur. Emniyet sandığı müdürlüğünden: Sandığın malı olan Boğaziçinde Çubukluda Çubuklu caddesinde 49 mükerrer eski ve 24 yeni numaralı yüz otuz arşın arsa üzerinde kâin bir hanenin tamamı. Satılığa çıkarılarak 20 nisan 932 tarihine müsadif çarşamba günü kat'i ihalesinin çekileceği mukarrer oldu- ğuundan talip olanların mezkür tarihte sandık idaresine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. Beyoğlu belediye şubesi müdiriyetinden : Beyoğlunda Yenişehirde Vişne sokağında kâin 19 No.lı iki kattan ibaret kâğir natamam bina harap ve maili inhidam olmakla ve sahibi yapılan tahkikata nazaran meçhul olmasına binaen tarihi ilândan itibaren on beş gün zarfında izalei mahzuru, olmadığı takdirde ebniye kanununun 48 inci maddesine tevfikan belediyece yıkılarak enkazının satılacağı tebligatı kanuniye mekamına kaim olmak üzere ilân olunur. Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden: Kavak ye Tuzla tahaffuzhaneleri pavyon ambar ve bazı aksamları aleni münakasa suretile tamir ettirileceğinden taliplerin şartnamele- reni görmek üzere her gün Galatada Karamustafa paşa sokağında Istanbul liman sahil sıhhiye merkezi levazım dairesine ve münaka- saya iştirak için de 28/mart/932 tarihine müsadif pazartesi günü saat on dörtte mezkür merkezde müteşekkil mubayaa komisyonuna müracaatları. İstanbul Polis Müdürlüğünden: Memurini zabıta için imali muktazi 231 takım sivil elbise ve 231 takım sivil kaput ve o miktar sivil şapka kapal: zarf usulile müna- kasaya çıkarılmıştır. Teklif olunacak fiat haddi lâyık görüldüğü takdirde 27/3/932 tarihine müsadif pazar günü saat 14 te ihalei kat- iyesi icra edilecektir. Taliplerin şeraiti ve nümunelerini görmek üzere idare komisyonuna ve teminat akçesile teklif mektuplarını yevmi mezkürda saat 14 e kadar vilâyet defterdarlık dairesinde müteşekkil mübayaat mn kei iie Hn olunur. BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU 3 cü keşide: il Nisan 1932 dedir. İBüyük ikramiye 100,000 liradır. Ayrıca 20,000 Lira'x bir Mükâfat