14 Temmuz 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

14 Temmuz 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

hi İHKARA DENİZ POSTASI AMSUN yıpırı. Perşembe 4 temmuz günü akşamı Sirkeciden hare- ketle (Zonguldak, İnebolu, Ayan- ik, Samsun, Ordu, Gireson, “Trabzon, Sürmene ve Rize) ye idecektir. Fazla tafsilât hanındaki Tel. için Sirkeci, acentalı- 21515. Pina müracaat. pi Cumartesi | Galata rıhtımından saat 17 de hareketle Ereğli, Zonguldağa "gidecek, ve 18 temmuz pazar- İN tesi sabahı İstanbul'a gelerek akşam saat 17 de Galata rıhtımından doğru | (izmir)e hareket edecektir. | Bilet vapurda da alınabilir. | Galata Küçük rıhtım han No. İ 4-5 Telefon: Beyoğlu 913 İ TAVİL ZADE VAPURLARI AYVALIK POSTASI . Selâmet Vapuru her Perşembe saat 17de Sirkeciden hareketle Gelibolu, Çanakkale ve Körfez tarikile Ayvalığa azimet ve avdet ede- cektir. | ODikkat: Cuma günü Edremit yol cularını trene yetiştirir ve Ayvalık yolcularını aynı gün akşamı Ayvalığa çıkarır. > Voleu bileti vapurda da veri- lir. Adres: Yemişte Tavilzade Mustafa bira derler. Telefon 22210 THE TURKiSH AMERİCAN Shipping and Trading co İ Hayri Araboğlu ve şeriki - American Export Lines The Export Steamsip Corporatlon NEW - YORK Her 10 günde bir Nev York ile lima- İİ ninmz arasında muntazam posta: İ Her ayın 6, 15, ve 26 inci Xev York,'dan hareket. Yakında Nev- York'dan gelecek va- | purlar; Exanthla vapuru 20 temmuza doğru Exarch vapuru 3 ağustosa doğru Yakında Nev - York, Boston, Fladel- fiya ve Baltimorı için yolcu ve eşyayı İİ ticariye alarak hareket edecek vapurlar: | Exanthlia vapuru 20temmuza doğru Exarch vapuru 6 ağustosa doğru Kumpanya, müşterilerinin menafiine günleri daha iyi hizmet ve fe âde seri pos- İalar taktim emelile İskenderiye veya İİ Marsilyada aktarma suretile ve doğru | konoşimento ile Nevyork için mezkür limanlardan muayyen tarihlerde hareket İl eden ekspres ve lüks vapurlarına yolcu İk ve eşyayi ticariye kabul edecektir. £ Bu vapurlar Amerikanın dabili ve iütün vilâyetleri ile Kan Goli, Mek- #sika ve Los Angelos ile San Fransisko Beattle vesaire o bütün limanlar için İİ doğru Konşmento ile eşyavı ticariye İİ kabul ederler. Yazla tafsilât için hanında 4 üncü k İ ve çeriki müracaat. Tel. B. 0. 4957- Galata'da Arapyan İstanbul ikinci tiçaret mahke- # mesinden: Bolvadinde İ Aşkar zade Mehmet ef.ye ait olup Akşehir bankasına * ve mezkür bankanın şubesinde mevcut 7 sandık afyo- nun 12/6/932 pazar günü İstanbul «hire borsasında icra kılınan müzayedede borsa ve piyasada cari © kiymeti bulmadığından bizzarur satılmamış ve ikinci arttırma olarak 18/7/932 pazartesi günü saat 14 te tayin edilmiş olmakla taliplerin mezkür gün ve Si İstanbul zahire borsasında nmaları ilân olunur. tüccardan merhun komisyon — — —— Vakıf Paralar Müdürlüğünden: Kat'i karar ilânı Müzayede Muhammen İkraz Rehnin cins, ve mevkiile Borçlunun bedeli lira (kıymeti | No. sair evsafı ismi 22 525 22331 Beşiktaşta Şenlikdede mahallesinde (Ahmet Kemerkuyu sokağında eski 6 ve (o Cemaled- yeni 10 No.lı mukaddema hane din bey elyevm iki kuyuyu muhtevi 350 zirâ bir kıta arsanın tamamı, (653) 34 400 23051 Kocamustapaşada Canbaziye ma- Hamide hallesinde Meşeli mesçit sokağında H. eski 17 mükerrer ve yeni 20 No. lı 55 zirâ arsa üzerinde ahşap altında bodrum ve ocak mahallini, zemin katında: Methal, iki oda, helâyı ve 15 zirâ bahçeyi havi hanenin tamamı (671) 30 560 23064 Üsküdarda Selâmiali Ef. (o mahalle- Şadiye H. sinde Hamam sokağında eski ve yeni 9 No.lı 80 zirâ arsa üzerinde ahşap iki katta dört oda, bir helâ, bir koridor, bir ev altı ve 7 zirâ bah- çeyi havi bir hanenin tamamı. (675) 80 1932 23177 Davutpaşada Kasapilyas mahalle- Hatice H. inde Davutpaşa iskelesi sokağında ve Mustafa ç eski ve yeni 19 No.lı 120 zirâarsa EM üzerinde ahşap iki katta bir çimento döşeli ev altı, dört oda, bir sandık odası, iki sofa, iki belâ, haricen musakkaf bir mutfak' bir tulumbalı kuyuyu ve 137 zirâ bahçeyi havi bir hanenin tamamı. (687) 27 575 23214 Balatta Hacıali mahallesinde De- Fatma ve mirci (sokağında eski İl ve Makbule yeni 23 No.lı 50 zirâ arsa H.larlaAli üzerinde kâgir iki katta iki oda bir sofa bir toprak avlu bir ocak mahalli bir halâ bir kuyu ve elek- trik tesisatını ve 25 zirâ bahçeyi ha- vi bir hanenin tamamı (692) 134 3330 23235 Kıztaşındamustfabey (mahallesinde Simitçi sokağında eski 3 ve yeni 16 No.lu 90 zirâ arsa üzerinde çatıkatı ahşap diğer iki katı kâgir üç katta bir methal dört oda bir sofa bir mutfak bir taşlık iki halâ bir ufak sahanlık bir daraça bir !balkonu ve* Galip B: terkos ve elektrik tesisatını havi bir hanenin tamamı (695) ağa veresesi Emine Nuriyeve 344 8000 23283 Galatada Sultanbeyazıt mahallesinde Fatma H. Bülbül, namı diğer Arkadi sokağında vekili eski ve yeni 41, 43, 45 No.lı 200zirâ Şayan B. arsa üzerinde kârgir dört katta sekiz oda, üç sofa, bir mutfak, üç belâ, bir ocak mahalli bir dolap, bir an- ire ve zemini kısmen mermer kısmen çimento döşeli bir kömürlük, bir sarnıcı ve altinda: biri, zemini kısmen mermer ve kısmen çimento döşeli üzerinde bir oda ve helâyı ve diğeri zemini Tiryeste taşı döşeli bir sarnıç bir kuyu bir sahanlık, bir oda, ve bir helâyı havi iki dükkânı müştemil bir hanenin nısıf hissesi. (705) Yukarda ikraz numaralarile cins ve mevkii sair evsafı yazılı gayrı menkul emval icra kılınan son müzayedelerinde hizalarında gösterilen bedellerle müşterileri üzerinde takarrür etmiş isede mezkür bedeller haddi lâyıkında görülmediğinden tekrar (31) gün müddetle ilân edilmelerine karar verilmiş ve 17 Ağustos 932 tari- İ hine müsadif Çarşamba günü saaton dörtten itibaren müzayedeye başlanarak otakarrür edecek bedelleri muhammen kıyetmlerinin sülüsanını tecavüz eylediği taktirde saat on beşte kat'i ihalelerinin icrası mukarrer bulunmuş olduğundan taliplerin mezkür günde saat on beşe kadar vazedecekleri bedelin yüzde onu nisbetinde pey akçelerile bizzat veya tasdikli vekâletname ile Bahçekapıda 4 üncü vakıf hanın 2 inci katında 17 ve 20 No. da Vakıf Paralar Mü- dürlüğüne müracaat etmeleri ve saat on beşten sonra vuku bulacak müracaatların kabul edilmiyeceği ve evvelce pey sürüpte kat'i karar esnasınında hazır bulunmayanlardan son talipten maadasının müzayededen çekilmiş sayılacakları ilân olunur. Ankara Valiliğinden: Merkez ilk mekteplerile Etimes'ut yatı mektebi ve halk okuma odası ve millet mektepleri ihtiyacı için tedarikine lüzum gösterilen asgari 252 ton yerli kokun beher tonu 40 lira muhammen bedel üzerinden 8 ağustos 932 pazartesi günü saat 15 te ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya konulmuş olduğundan talip olanların şeraiti anlamak üzere her gün encümen kalemine müra- caatları ve münakasaya iştirak edilmek için 756 liralık teminatı muvakkateye ait muhasebei hususiye makbuzu veya muteber bir banka kefalet mektubunu teklifname zarfına rapten makamı vilâ- yette müteşekkil encümene vermeleri ilân olunur. ve Satılık sahife 15 Emlâk Sermayedarların nazarı dikkatine! istanbulun en mühim ticari ve mali merkezinde: iratlı bir mülk satlıktır. 192 — Çemberlitaş: Satılık hane: Dört kat, sekiz oda, üç salon, su, elektrik, kuyu. İradı: 65 T. L, ayda Satılık İradı: 19ı — Tarlabaşı: hane : bina, dört kat, su, gaz, elektrik, mağaza, bahçe. 1200 lira 190 — Sarıyer: Satılık bina: Yeni inşaat. Dört kat, her katta Metin beş oda, suş“elektrik, banyo. Uygun şerait. 205 — Galata: Satılık iratlı emlâk: Dört kat. Yazıhane için 24 oda, üç dükkân, bir depo. in 3 — Beyoğlu: Tünel civarında satılık apartıman. Altı daire. İradı: T. L. 2200 207 — Büyükdere: Satılık hane: Yedi oda, iki dükkân, &ü, elektrik. İradı: 70 lira ayda 214—Kadıköy: Satılık;hane, dört kat, altı oda, su, gaz, elek, banyo, sarniç, küçük bahçe. 216.— Beyoğlu: Altinci daire satılık apartıman, metin inşaat, #5 odalık âltı daire, su, gaz, elektrik, kuyu. 215 — Saraçhane: Satılık haneği Beş oda, iki mutfak, külüik bahçe Tramvay caddesinde parça satılır. Merkezi bir Feriköy satılık arsa: 350 arşınlık üç kıta ârsa, Tamamen Teka parça mevkide. Fiatı ehvandir. No, 194 — Galatasaray civarında SATILIK HANE Metin bina. On oda İradı: 500 türk lirası 217 — Bağlarbaşı Ermeni mezarlığı karşısında iki güzel köşk Kuyu ve sarnıç vardır. Satılık bahçe ELLI DÖNÜM, 600 yemiş ağaçı, kiraz, vişne, elma, erik, armut, sebze. Bahçe içinde bir hane ve iki kuyu vardır. Şehire yakındır. 215 — Pangaltı Dört katlı hane, dokuz odâ; elektrik, havagazı, terkos, ehven şerait. Üzerinde üç oda var - Bina 298 — EMİNONU VE BAHÇEKAPI arasında MUKEMMEL BIR DUKKÂN SATILIKTIR. metindir - Şeraiti uygundur 299 — Beyoğlunda Aynalı- çeşmede 6 odalı kârgir bir Hane satılıktır 230 — Fırsafl İstanbulda 16 odalı bir hane satılıktır. Bâliçesi ve ka- loriferi vardır. Şeraiti pek mutedildir. Yeni Tavukçuluk müracaatları. nakasaları yapılacağı ilân olunur. ikinci icra memurlu- Bundan: Bir alacaktan dolayı mâhcuz olup: paraya çevrilmesi takarrür eden otele müteallik eşya 19/7/932 müsadif salı günü saat on yedi on sekizde İstanbulda (O Sirkecide (tramvay caddesinde sabık Meşrutiyet otel derunünde açık arttırma ile sati- lacaktir. Talip olanlar mezkür gün ve Saatte mahallinde hazır bulunacak memuruna müracaatlari İstanbul tarihine ilân olunur. Av ve salon köpekleri Keçi beslemek usulü j Tavuklara çok yumurtlamak için ne yedirmelidir ? (Bu eserler eski harflerle basılmıştır | Nasıl tavukçuluk yapmalıdır ? “Mufassal Yeni Tavukçuluk,, kitabını okuyanlar, bir tavuktan senede 250 yumurta alırlar. Tevzi merkezi: Çifçi Kütüphanesi istanbul C. Müddeiumumiliğinden: İstanbul hapishane ve tevkifhane hastaneleri içi muktazi et münakasaya vazedilmiştir. .Şartnameyi görmek istiyenlerin her gün adliye levazım dairesine münakasaya iştirak edeceklerin 3İ/temmuz 932 pazar günü saat 15 te Defterdarlıkta müteşekkil komsiyon GG GENÇ Bir TURK HANIM ARANIYOR Daimi bir sergide istihdam edilmek üzre Türkçeyi bihakkin ve Fransızcayı tekellüm edebilen iyi aileden ve mütenasibülendam genç bir Türk Hanımı aramyor. Taliplerin saat (4 ilâ 6) arasinda İstanbul Dördüncü Vakıf Hanında ikinci kat 36 - 38 - 40 nümaralara müracdatları. İzahat almak üzere UMUM EMLÂK ACENTESİ müessesesine müracaat. Bahçekapı, Taşhan: 20 - 21 - 22. Telefon: 20307 ” Hayvan besleyenlere lâzım kitaplar: Cafer Fahri beyin eserleri Kuruş 200 50 50 10 25 Yüksek mühendis mektebi mübayaat komisyonundan: Temmuzun 16 ncı çumartesi günü Hakimiyeti Milliye bayramına tesadüf ettiğinden yevmi mezkürda münakasaları ilân edilen erza- kın 17/7/932 tarihine müsadif pazar günü muayyen saatlerde mü- UCUZ ETLER PENDİK'te İskele; yanında 64 numerolu dükkânda etinizi emniyetle tedarik edebilirsiniz. Selânik Bankası Selânik Bankası Galata mer- kezinde ehven ücret mukabilinde hnsusi küçük kasalar icar olunur, Dr. HORHORUNİ Zübrevi ve Bevli hastalıklar tedavihanesi - Beyoğlu Mulenruj yanında Zambak sokak No. 41.