21 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

21 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Şeker Bir müddet için ithali menedildi Piyasada söylenildiğine nazaran heyeti vekile memlekete şeker itbal edilmesini...
 Italya ile mali müzakere Ankara 21 ( Telefon ) — Italya ile mali meseleler ve — avans hakkır cereyan eden müzakere iyi bir.
 Haksız olarak emlâk alanlar Iskândaki sui istimal ehemmiyet kesbediyor Mülkiye müfettişleri bütün dosyaları birer birer...
 Tevfik Rüştü bey bu akşam gidiyor Gazi Hz.nin hariciye vekiline iltifatı Cemiyeti akvam içtimamda hükümetimizi temsil edecek
 Vekiller arasında değişiklik şayiaları devam ediyor Râna bey teftişten Ankaraya döndü, resmi mahafılde malumat yok y beyden

italya Ile cereyan eden mali müzakere son Ssaf- haya girmek üzeredir. AK Memlekete dört ay için şeker ithalirin menedi- leceği haber veriliyor. Sene 15 — No: 5011 — Fiafı her yerde 5 karaş ÇARŞAMBA — 21 Eylül 1932 Telefonlar: Tabrir 21685 — «are 21434 — Klişe 20113 Vekiller arasında değişiklik şayiaları devam ediyor Râna bey teftişten Ankaraya döndü, resmi mahafilde malümat yok ini tekzip eden Yusuf Kemal bey vekili Esat beyden dönen güm- li Râna bey, bazı değişiklikler olması muhte- mel bulunduğuna dair bir sayla deveran ettiğini dün yazmıştık. Ankaradan bu sabahki refikle- gelen telgraflarda orada bu yolda bir şayia deveran etti fakat bizim de yazdığımız. gibi, bu-hususta resi i bir malümat sarlar vekâletinde değişik! cağı hakkında da bir şi Bu hususta da. resmi alümat yoktür. mahafilde Maarif vekili iş başında Yeni maarif vekili Reşit Galip bey. i giderek işe başlamıştır. Vekil bey. idarelerine şu tamimi gön- mevcut olmadığı Maliye vekili Abdülhalik bey yle bir şeyden haberdar de- istifaya da niyetim yok- Adliye vekili Yu- suf Kemal beyde “böyle bir şey mevzuubahis değildir. , De- miştiz if vekilliğine bugün baş- adım. Düsturumuz büyük yarma tez varmak için bilgi ile, imanla, intizamla usanmıyan azimle çalış- maktır., Maarif vekili Dr. Reşit Galip Afrikanın göbeğinde.. Heyecan, dehşet, sergüzeşt, macera Yarın neş- rine başlıya- cağımız tef- rika bu dört kelime ile ilâsa edi- lebilir, “AF- RIKA NIN GÖBEĞİN- DE, hayali bir somun değil, hakiki maceradır. Çengelistan denilen or- manların içinde kızgın güneşin al * tında, ars- lanlar, pars- lar, gergedanlar, 4 timsablarile göğüs gö ğüse cereyar eden kor kunç bir. ile relsi mükellef kıyafetile maceranın hikâyesidir. Tefrikayı takip edecek karilerimiz, baştan nihayete kadar heyecan, merak içinde yaşıyacaklardır. Bu müheyyiç tefrikamızı yarın bekleyiniz. istifa haberini tekzip eden maliye vekili Abdülhalik bey 'Vekâletteki değişiklik üzerine şehrimizde bulunan maarif erkânı Ankaraya — gitmektedir. . Teftiş beyeti . reisi Rıdvan Nafiz bey dün akşam Ankaraya hareket etmiştir. Müsteşar ve orta tedrisat umumi müdürleri de bu günlerde hareket edeceklerdir. Reşit Galip bey eski vekil Esat beye bir telgraf çekmiştir. Bu ari ezcümle diyor ki: “O feriletle- üzerinde çalıştır ğinız işe başladığım bu günde hatıranızı hürmetle yadederim., Râna bey Ankaraya döndü Ankara 21 ( Telefon ) — Bazı tetkikat yapmak üzere Koçbisara gitmiş olan gümrük ve ipbisarlar Ali Râna bey Ankaraya Şeker Bir müddet için ithali menedildi Piyasada söylenildiğine nazaran itbal edilmesini muvakkat bir Zaman için menetmiştir. . Bu ka: rarın bir şeker buhranı teyit etmesi ibtimali varit görülmemek- tedir. Zira Uşak ve Alpullu şeker fabrikaları tam istihsal devresinde bulunmaktadırlar. Iki fabrikanın da şimdiden mü- bim miktarda stokları bulunmak- tadır. Bundan başka günde 25-30 vagon şeker istihsal etmektedirler, | Yerli şekerlerimiz memleketin dört aylık ihtiyacına tekabül etmekte- dir yerli şekerler istihlâk edilince şeker ithaline müsaade oluna- gaktır. — Ondan sonra herkes ( Devamı ikinci sahifede ) Italya ile malt müzakere “Ankara 21 ( Telefon ) — Italya ile mali meseleler ve avans hakkında cereyan eden müzakere iyi bir surette devam ediyor. Ialyanlar hükümetimizden bazı meseleler hakkında malümat iste- mişlerdir. On beş güne kadar müzakere son safhaya girecektir. Tevfik Rün EE bu akşam gidiyor Gazi Hz.nin hariciye vekiline iltifatı (Cemiyeti akyam içtimamda hükümetimizi temsil edecek olan hariciye vekili Tevfik Rüştü, Sıvas mebusu Necmeddin Sadık ve Bera sefiri Cemal Hüsnü beyler bu alışamki ekspresle Cenevreye hareket edeceklerdir. Dün şehrimize gelen hariciye vekili Tevfik Rüştü bey tren den indikten sonra Istanbula geçerken, bu csnada Haydar paşa açıklarında bir deniz gezintisi yapmakta olan Gazi Hz. tarafın dan, yaverleri vasıtasile, motörlerine davet edilmiştir. Hariciye vekilimiz, refakatinde Necmeddin Sadık ve Cemal (| Hüsnü beyler bulunduğu halde Gazi Hr. nin motörüne azimet elmiş ve Reisicumhur Hz, ne arzı tazimat etmiştir. Hariciye vekili ve refakalindeki zevat Gazi Hz. nin refakâtinde Dolmabahçe sarayına gelmişlerdir. Tevfik Rüştü bey saraydan Tokatlıyan oteline gitmiş ve öğle vakti Ingiliz sefiri sir Corç Clark tarafından şerefine verilen ziyafette hazır bulunmuştur. iz ziyafetten sonra Tokatlıyan oteline giderek bir çok ziyaretleri kabul etmiştir. Tevfik Rüştü bey saat dörtte Dolmabahçe sarayına giderek Gazi Hz. tarafından kabul edilmiştir. Haksız olarak emlâk alanlar iskândaki sui istimal ehemmiyet kesbediyor Mülkiye müfettişleri bütün dosyaları Istanbul iskân dairesinde mülk kiye baş müfettişi Hacı Hüsnü bey tarafından bir müddetten beri yapılan tetkikat neticesinde bazı sulistimallere tesadüf edilmiş ve müdürle bir kişi müs- tesna olmak üzere bütün memur- lara işten el çektirilmişti. Haci Hüsnü bey tahkikata de- vam ediyor. Tahkikat gün geçtikçe mühim safhaya girmektedi Evvelce işten el çektirilen me- 'murlardan Azmi efendiden başka Rasim, Emin, Zühtü efendilerle sabık polis memurlarından Ziya, Kâmi ve muhacırlardan Süleyman, birer birer tetkik edecekler hakları olmiyan bir takım kim- selere tefviz edilmesidir. evler, şimdilik yirmi bire baliğ olmuştur. Sahte surette tefviz edilen evlerden bir kısmı satıl- mıştır. Bu iş için tavassutta bulunan ve bariçten sahte olarak tefviz muamelesi yaptıranların kim ol- dukları da ayrıca tahkik ediliyor. Mutavassıtlardan Şemseddin efen- di isminde biri tevkif edilmiştir. r mutavassıtların kimler oldukları bir kaç güne kadar belli olacaktır. Sahte tefviz muamelelerine ne beyeti vekile memlekete şeker | efendiler hakkında da tahkikat yapılıyor. Bu başka bu işler. de alâkadar len Melek hanım isminde bir kadın da yakalan mıştır. zamandan beri başlandığı henüz malüm değildir. imali — Ortalıkta gene kahve buhranı var galiba, bizim arpa torbası boşalmışl,..