10 Nisan 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

10 Nisan 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

4 Yunanistanda Balkan “Mmisakı etrafında yeniden münakaşalar başladı Sene 16 — No: Gezliz İzmirde pek büyük ve candan te zahüratla karşılandı Dün de bazı kıtaatı teftiş ettiler, kara kıtalarile tayyareler tarafından yapılan İzmir 9 (Hususi) — Gazi Hz. bugün saat on dokuzda şehrimize şeref verdiler. İskele civarı, birinci kördon halk ile dolu idi Büyük Gazi candan tezahüratla karar lândi. Gazi Hz. herkese iltifat ederek konaklarına gittiler ” Reisicumhuf HE dün geceyi Manisada geçirmişlerdir. Bugün “ilimiz Kâzım paşa ve fırka idnre heyeti resi Hacim bey tarafın- dan Menemende karşılanmışlardır. izmir sevinç içindedir. Her ta- raf bayraklarla donanmış ve gece tenvirat yapılmıştır. Yolda teftişler İzmir 9 (A.A.) — Geçeyi Ma- nisada trende geçirmiş olan Reisi- cumhur Hz. bü sabah saat 8,30 da Manisadan hareket buyurdular. Menemenden sonra trenden indiler ve otomobille Foçayı teşrif ettiler, * Buradan saat 14,40 da hazır bu- lunan vapura binerek Uzunadaya çıktılar. Orada bir müddet meşgul olduktan sonra eyni vapurla saat 19.25 de İzmire muvasalat buyur- dular. Menemenden itibaren bütün ci- var kasaba ve köyler halkı, ka- | alkış tufanı koptu, Her taraftan dınlar ve mektep çocukları güzer- | gâhta birikerek yollara çiçekler atmak süketile pek coşkun teza- hüyatta bulundular ve büyük ha- lâskârı pek derin sevinç ve hasret heyecanları içinde alkışlardılar, İzmirdeki istikbal pek muhte- şem oldu. Halk âziz misafirlerini karşılamak için motör ve vapur- larla denize açılmışlardı. Rıhtım iskeleden konağa kadar dopdolu idi. Gazi Hz. karaya çıkınca bir Sağda ayakta duran Reşit Ahmet efendi, l8 Z Çocuklarile resmini bir arada neşrettiğimiz Hacı İsmail oğlu Reşit Ahmet efendi Of kazasının Şark o köyündendir. & Kendisi otuz senedenberi Rusyada bulu- nuyordu. Bundan sekiz ay evvel Rusyadan memleketi olan Ofa gelmiştir. Bugün hepsi hayatta dokuzu erkek, biri kız olmak üze- "ge on çocuk babasıdır. On çocuklu bir baba müşterek tatbikatta bulundular izmirin Çe görünüşü ve e e * ? Salih paşa Kumandanın sıhhati”hak- kında iyi haberler alındı | meserret avazeleri yükseliyor, li- mandaki bütün vapurlar da dü- dük çalarak buna iştirak ediyor- lardı. Müncilerini aralarında gör- | mek saadeti halkı coşturmuştur, Şehir baştan başa donanmıştır. Konağın önünde bir halk.kütlesi tezahürata devam etmektedir. di Reisicumhur Hz. bugün de bar | 5 zi yerlerdeki kıtaatı teftiş etmiş- | ler ve kara kıtalari ile tayyareler tarafından müştereken yapılan bir Salih paşanın son resimlerinden biri Genç ve kıymetli kumandanla- rımızdan Salih paşanın sıhhati hakkında dün daha iyi haberler almmıştır. Dün hararet derecesi 36 buçuk, nabız 96 idi. Salih paşanın rahatsızlığı apan- disittir. Evvelce bir kaç defa kriz geçirmiş, fakat kendisi vazifesi dön ayrilmak istemediğinden ameliyat yapılmamıştı. Bu defa peritonit arazı görülmüş, Erzu- | rumdaki doktorlar derhal ameliyat yapmışlardır. Bu ameliyat ile içe- rideki cerahat alınmıştır, evcesi ve çocukları oğlu otuz iki yaşın- de üç yaşındadır. > 'endi henüz dinç ve Pe Ne ailenin sanati tü- tüncülük olduğu İSİN. er ei veya PulataneY€ gidip. yerleşe- ceklerdir. Bu adam 58 YA ifadesine göre iki, yapmak gücünü ken mektedir, 4 En büyük ndadır. Kendi üç çocuk daha dinde gör Amerikadaki ermeniler arasında kanlı şarpışm- alar oldu fon : 24240 (İdare) - 24249 24248 (Matbaa) : 20113 (Klişe) Hergün bir anket.. Çok yaşamak için ne gibi şeyler yemeli? Genç kalmak için Danimarkalı bir doktorun garip tavsiyesi Zaro ağaya ne zaman gitsem kendisini koyu bir ayrana ekmek batırıp yerken görürüm. Bir gür ağaya bunun sırrmı sormuştum. «Sen de ye, çok yaşarsın!.» de- mişti, Büyük ilim adamımız «Be- sim Ömer paşayı son ziyaretimde üstadım «gençliği koruma ve çok yaşama» isimli pek dikkate şayan bir eser hazırladığını gördüm. Sordum: 5 Üstadım. Çok yaşamanım sır | rrnedir? Çok yaşamak içinne gibi şeyler yemek içmek lâzımdır? , . — İnsan eski tâbirle iki ayaklı düşünen bir hayvandır. Bazı hay- vanlar 50-60 saat yaşar. Bazıları dan ise ömrü uzundur. Görüyoruz ki kuşlar, memeli hayvanlardan Besim Umer paşa pisliklerden ileri gelmektedir. Şu halde en evvel düşünüketek şey bu pisliklerden mümkün surette tehdit eder. Bugün görüyoruz ki kalın bağır: sak insan hayatı için tehlikeli ve adeta muzırdır. Hayatın kısalma» si ve vakitsiz ihtiyarlığn gelmesi İşte yoğurdun faydası şimdi tes çöls-defa haricfve dahili zehirler, | zahür ediyor. Yoğurt, yani ekşi- miş ve pıhtılaşmış sütteki asit lâktik bağırsak tahammürüne fay» dalı olduğu gibi, içindeki basil bulgar denilen mikrop ta' kalın bağırsaklarda mevcut diğer mik- ropların tekessürüne mâni olmak- tadır. İşte bu itibarla - kalın bağır- saklardaki mikroplarm çoğaltık masına mâni olarak - yoğurdun hayat üzerinde büyük faydaları vardır. Fakat asıl müessir olan asit lâk- den ileri gelir. Harici zehirler iç- ki ve sairedir. Dahili zehirlerin membaı ise bu kalın bağırsaktır. — Yoğurdun çok yaşamak için büyük bir tesiri olduğunu söylü- yorlar üstadım?. * — İzah ediyorum. Büyük bağır- saklarda milyonlarca mikrop bu- lunuyor. İnsan bu mikropların if- raz ettiği zehirlere maruz kaldığı gibi; bizzat bu mikroplar da kana karışmak suretile tesir : ederler. Kahn bağırsaklarda bu mikrop | tik yalnız yoğurtta değildir. Lâ- lar, tefessühe daima meyyal olan (Devamı 10 cu sahifede) EE 1 AA A